na zelf uitlezen blijkt regeneratievloeistof op

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
s40poweR
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 27.10.2012 - 12:02

De auto trekt niet meer in 3 4 en 5 dus ik dacht dat de turbo kapot was maar kan de turbo schoepen handmatig ronddraaien en er zit geen speling op het asje
We hebben de auto uitgelezen en nu blijkt het regeneratievloeistof op te zijn zonder foutmelding op de bc.
Nu is mijn vraag of de auto geknepen word op vermogen net als bij een vrachtwagen waar de add blue van op is?
Roetfilter, egr , carterontluchting net vervangen maar nog niet bij volvo geweest voor een reset
Mvg rene
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

Regeneratievloeistof z.s.m. bijvullen, let op je oliepeil (dat gaat stijgen). Voor een dikke 100,- eu is het weer klaar.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
s40poweR
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 27.10.2012 - 12:02

Vandaag bij de dealer geweest en het tankje was zo goed als leeg.
Deze is weer gevuld en de storingen zijn verwijderd en ik hoop dat dit zo blijft want het heeft me weer genoeg gekost
Mvg rene
Gebruikersavatar
Elho
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
Locatie: Limburg (B)

Kan je eigenlijk ook zelf uitlezen (mbh OBD) hoe vol je roetfilter al zit?

Ik heb besloten om deze nog niet te laten vervangen op 120.000km omdat ik vaak lange snelwegritjes doe, maar ik wil het boeltje toch ook wel int oog houden.
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

@elho kan de dealer voor je meten, ik weet niet of je dat zelf kunt uitlezen. Ter geruststelling: bij 145.000 is bij onze C30 het filter voor 20% vol.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
Gebruikersavatar
Elho
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
Locatie: Limburg (B)

prwi schreef: @elho kan de dealer voor je meten, ik weet niet of je dat zelf kunt uitlezen. Ter geruststelling: bij 145.000 is bij onze C30 het filter voor 20% vol.
Had jij er zelf bewust voor gekozen om niet te laten vervangen op 120.000KM? Of was het gewoon je garagist die zei dat het niet nodig was? In de garage naar waar ik zou gaan gaan ze er gewoon van uit dat die bij 120K km vervangen moet. Waar ik persoonlijk echt niet achter sta, tenzij filter vol zit en het echt nodig is...
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

Elho schreef:
prwi schreef: @elho kan de dealer voor je meten, ik weet niet of je dat zelf kunt uitlezen. Ter geruststelling: bij 145.000 is bij onze C30 het filter voor 20% vol.
Had jij er zelf bewust voor gekozen om niet te laten vervangen op 120.000KM? Of was het gewoon je garagist die zei dat het niet nodig was? In de garage naar waar ik zou gaan gaan ze er gewoon van uit dat die bij 120K km vervangen moet. Waar ik persoonlijk echt niet achter sta, tenzij filter vol zit en het echt nodig is...
Advies van de garage. Aanleiding was een melding van motorstoring, de regeneratievloeistof bleek op. Toen is het filter ook "doorgemeten" (iets met drukverschil tussen twee sensors).
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Als je hem niet vervangt krijg je alleen maar problemen en storingen,ze geven het niet voor niets op,verkeerde zuinigheid dus.
Je zal niet de eerste zijn waarbij de boel in de soep loopt.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Elho
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
Locatie: Limburg (B)

Ik zal hem uiteindelijk wel vervangen. Maar op 120.000 lijkt me dit echt te vroeg. Is toch maar een gemiddelde dat ze nemen. Als je min of meer weet hoe een roetfilter werkt dan ga ik er van uit dat met mijn rijgedrag de filter nog een tijd door kan. Ik doe in het algemeen 2 typen ritjes, een "kort" van 30 km enkel en een lang van 180km enkel. Vooral dus bij die laatste dus voldoende tijd om goed op temperatuur te komen. Voor de rest haal ik mijn wagen voor stadsritten niet uit de garage. Daarvoor heb ik mijn fiets.

Maar kijk, als nu blijkt dat die toch moest vol zitten ga ik hem zeker vervangen. Zo ben ik ook wel weer. Maar ik wil niet te preventief handelen.
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Elho schreef: Ik zal hem uiteindelijk wel vervangen. Maar op 120.000 lijkt me dit echt te vroeg. Is toch maar een gemiddelde dat ze nemen. Als je min of meer weet hoe een roetfilter werkt dan ga ik er van uit dat met mijn rijgedrag de filter nog een tijd door kan. Ik doe in het algemeen 2 typen ritjes, een "kort" van 30 km enkel en een lang van 180km enkel. Vooral dus bij die laatste dus voldoende tijd om goed op temperatuur te komen. Voor de rest haal ik mijn wagen voor stadsritten niet uit de garage. Daarvoor heb ik mijn fiets.

Maar kijk, als nu blijkt dat die toch moest vol zitten ga ik hem zeker vervangen. Zo ben ik ook wel weer. Maar ik wil niet te preventief handelen.
Hou wel je olieniveau in de gaten,dat het niet stijgt...
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Elho
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
Locatie: Limburg (B)

yup, doe ik sowieso al frequent. Maar inderdaad goede tip! Is al een eerste signaal dat de filter te vol loopt, naar mijn mening ben je dan eigenlijk ook al bijna te laat voor een vervanging. Zou het daarom zelf kunnen uitlezen. Maar vrees of dit kan via OBD?
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”