Soepkop schreef:Mork,
Met dit weer moet je hem eigenlijk wel elke week wel wassen om hem mooi te houden. In de praktijk doe ik het om de week. Het is mijn eerste witte auto en het is eigenlijk wel schrikken nu ik pas echt kan zien hoeveel vuil zich op een auto hecht. Ik was al voorzichtig met wassen, maar ben dat nu nog extra :roll: Op een donkere auto valt het vuil toch minder op.
Ik heb overigens lang getwijfeld tussen Ice White, Passion Red en ........ Caspian Blue :

Caspian is echt een prachtige kleur, juist op een R-Design. Hoe lang moet je nog wachten??
Tip: auto in de wax zetten, ik gebruik carnauba wax van Meguiars, ik dacht dat auto gepoetst afgeleverd zou worden, ... Niet dus,... Ik zag het al dat het regenwater op de lak bleef staan en niet eraf "parelde",
Na een week zag mijn auto er niet meer uit, alles bleef eraan kleven, en de achterkant was helemaal zwart,
Toen auto door de wasstraat , in de wax gezet, en na 2 weken is ie nog steeds mooi, al het vuil spoelt er zo af.
Btw, ik heb Misty blue ,niet zo besmettelijk als wit, maar na de wax blijft hij lang "presentable"
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas