Low budget uitlaatoplossing? Nieuwe ontwikkelingen, olielek?

Alles over de 440 / 460
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

afgezien van beginnend probleem bij wielkast rechts achter
Hier zouden ze niet eens meer op moeten letten, hebben bijna alle 4xx last van. Ver gevorderd of in een begin stadia. Maar allemaal krijgen ze er vroeg of laat last van. Ookal hou je die rand nog zo schoon, roest komt er zeker.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

ach, olielekkage en wat roest.....zolang de apk geen problemen oplevert rij je nog uiterst goedkoop en zonder noemenswaardige problemen; mijn oude Amerikaan gebruikt 1 liter olie op 400 km, de helft gaat er via de klepgeleiders uit, de andere helft via krukaskeringen en alle andere pakkingen; kost me aan olie een euro of 8 per 1000 km, maar dat is altijd vele malen goedkoper dan een motorrevisie waarvan je maar moet hopen dat die goed wordt uitgevoerd; en een beetje roest in 't plaatwerk....zou me er niet ongerust over maken, merk je niets van als je rijdt.......
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Nou jij doet er nogal onverschillig over, jij bent een millieu vervuiler met je olie lekkage. Het mag jou dan niets uitmaken dat je oude kar wat olie verbruikt maar dit is geen voorbeeld van hoe het moet.
Neen zo een kommentaar kan je beter voor je zelf houden en niet openbaar maken want daar zit niemand op te wachten.
Gr. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11740
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Nou dat weet ik niet hoor... Ik vind de opmerking wel relativerend... En daarbij ga ik er van uit dat de oude Amerikaan niet zijn dagelijkse woon-werk vervoer is.

En over het roest heeft hij helemaal gelijk. Zolang er geen draagbalken doorrotten is het puur optisch toch?

En even op de topic-starter terug komen: mijn ervaringen met K-F is dat ze ALLES wat ook maar een beetje vies is als "defect en moet vervangen worden" markeren, ik zou 'm toch even bij een dealer de brug op laten rijden voor een 2nd opinion...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Sjef
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 13.12.2005 - 16:52

arnoudh schreef:...
En even op de topic-starter terug komen: mijn ervaringen met K-F is dat ze ALLES wat ook maar een beetje vies is als "defect en moet vervangen worden" markeren, ik zou 'm toch even bij een dealer de brug op laten rijden voor een 2nd opinion...
Uiteraard heb ik wel even meegekeken met de mannen van K-F. Op hun blauwe ogen vertrouw ook ik niet.
De verbinding tussen midden- & einddemper is behoorlijk verroest. De pijpen van de middendemper zijn ook niet bepaald meer moeders mooiste. Het zou mij niet verbazen dat daar ook zo afbreekt of wat dan ook.

Een beetje carosserieroest en olie ge/ver/misbruik word ik op zich ook niet bang van*. (Al moet ik wel zeggen dat ik een kleine 2 jaar geleden nog vrijwel geen roest aan de onderkant zag en dat er nu toch al wel beduidend meer zit.)
Feit is alleen dat je op een gegeven moment moet kijken wat je doet met je auto. Met de jaren wordt het onderhoud niet bepaald minder en overstijgt op een gegeven moment de waarde van je auto.

*: nee, ik stem dus geen Groen Links
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”