Bij het loshalen van de as uit de bak, kwam er ongeveer een halve liter olie uit (wat op zich normaal is). Omdat recent de koppeling van de auto vervangen was, wilde ik volstaan met bijvullen.
De aftapplug was na het terugplaatsen van de aandrijfas snel gevonden, echter de vulplug die ik wel nodig had kon ik niet direct vinden. Ik heb het aanwezige werkplaatshandboek geraadpleegd, maar die gaf de locatie ook niet prijs. Ik zag wel iets wat op de vulplug leek, maar ik wist het niet zeker. Ik en de aanwezigen in de hobbygarage kwamen tot de conclusie dat dat toch de vulplug moest zijn.
Omdat er precies 2 liter in ging vond ik dat toch wel vreemd. Er was immers maar een halve liter uitgekomen. Omdat ik recent over vida beschik, besloot ik toch alsnog te kijken. Hieruit bleek dat ik de olie niet via de vulplug maar door het gat van de blokkeerkogel voor de versnellingsbakhendel had gevuld:

Kan iemand mij zeggen of dit in ieder geval in verbinding staat met de versnellingsbak en dat de olie niet ergens anders naar een weg zoekt

Ik ga natuurlijk het oliepijl checken maar dat vergt weer wat planning en tijd. Hopelijk zit er nu teveel in en valt het leergeld mee. Zo niet dan moet mijn pa maar voorlopig even fietsen. Ik moet er niet aan denken dat de olie elders uitkomt