Nieuwe member met nog te bestellen V70

Plaats reactie
jurgen_volvo
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06.06.2014 - 14:11

Hallo Volvo-freaks,

Na 10 jaar S40 en 400.000+ op de teller is het tijd voor wat nieuws (de S40 blijft als 2e auto, dus een pijnlijk afscheid is afgewend).

Inmiddels proefgereden met de V60 en V70; moet toch écht een V70 D4 handgeschakeld worden. M.b.t. opties ben ik er op hoofdlijnen wel uit:
- Nordic + (is té interessant om niet te doen)
- Luxury line (wil graag Xenon en de stap van Winter line naar Luxury line is niet meer zo heel groot)
- Family line (stoelverhogers met oog op de toekomst)
- Roofrails in zilver
- Spoilertje op achterklep

Maar nu de punten van twijfel waarover ik erg graag jullie gewaardeerde mening hoor:
1.
Bij de proefrit vond ik de voorruit-verwarming erg hinderlijk / vermoeiend kijken. Het 'draadjespatroon' is m.i. te nadrukkelijk zichtbaar. Bij voorruiten van Ford heb ik de ervaring dat dit op lange ritten vermoeide ogen geeft (maar daar zijn de draadjes dichter op elkaar geplaatst). Volgens de dealer went 't. Graag hoor ik ervaringen van anderen. Het schijnt onmogelijk te zijn om een Nordic + te leveren zonder voorruitverwarming, dus zowat alle opties hangen af van de voorruit :'( .
2.
Twilight bronze is de kleur van voorkeur. Nu vind ik bruin buiten niet zo goed combineren met zwart binnen, dus is de keuze gevallen op het lichte en lekker ruimtelijke 'soft beige in sandstone' interieur. Ik maak me echter zorgen of dit interieur mooi blijft (gezien de lichte kleuren) en of je er niet snel op uitgekeken raakt. Wie heeft dit interieur en hoe bevalt dit interieur op de langere termijn? Zou je nog eens zo'n interieur bestellen?
3.
In lijn met punt 1: voor MY 2015 is de keuze voor de inleg van het interieur wat gewijzigd als ik me niet vergis. Het liefste had ik 'gewoon' geborsteld aluminium inleg / tevens aluminium middenconsole. Als je geen hout wilt, heb je keuze uit 'milled aluminium' en 'shimmer graphite aluminium'. Is dat dan alleen de middenconsole en is de inleg in de deuren etc. wel 'gewoon' aluminium? Ik vind het 'milled aluminium' namelijk niet zo mooi en 'shimmer graphite' lijkt me erg krasgevoelig. Iemand die hier wat meer van weet?
4.
Proefgereden met een V70 met 'dynamic chassis'. Ik vond het bochtengedrag nét 'strak genoeg', dus ben bang dat zonder 'dynamic chassis' de wegligging wat tegenvalt (meer overhellen, minder strak). Heeft iemand ervaringen met beide onderstellen (standaard versus dynamic)? Wat zijn de keerzijdes van het dynamic chassis? Zeker omdat hier automatische hoogteregeling aan gekoppeld zit, lijkt dit chassis mij alleen voordelen te hebben, dus ben extra benieuwd naar negatieve ervaringen.

Ik realiseer me dat veel van mijn vragen met smaak en persoonlijke voorkeur te maken hebben. Hoop toch op feedback, zodat ik zeker weet dat ik alle relevante afwegingen heb gemaakt alvorens de bestelling te plaatsen.

Dank alvast voor alle input!
S40 2.0d Momentum my2005, 400.000+ km
V70 D4 my2015, Nordic+, Luxury line, Family line, verlaagd sportchassis, twilight bronze exterieur, sandstone beige interieur
Gebruikersavatar
Timo2014
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 21.03.2014 - 00:01

1. voor mij geen enkel probleem. Je focus ligt ver voor de ruit dus tijdens het rijden zie je er niets van en het is echt zeer handig in de winter.
2. Ik heb het nu 4 maanden en ja op de berijder stoel zie je al wat sporen. Ik rij dan ook 6K per maand. Het is gewoon kwetsbaarder dan zwart maar blijft er op zich prima uitzien. Misschien beter om het antwoord te krijgen van iemand die al een paar jaar op dit leer zit.
3. ik heb op advies van de dealer shimmer graphite genomen. Komen geen krassen op. Zit alleen in het midden niet bij de deur en past prima bij de rest van het interieur.
4. ik dacht dat dynamic de standaard is en dat heb ik dan. De S60 ligt top op de weg / top weggedrag.

Indien bijtelling niet van belang is moet je voor de GT8 gaan. Dat maakt echt verschil! En natuurlijk sportstoelen.....
Laatst gewijzigd door Timo2014 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 D4 MY2014, Summum, Luxury line, Business Pack Connect, 8-traps geartronic, Power Blue metalic, 18 inch Modin Glossy Black, DAB +, Diffuser, Schakelpaddles, Sportstoelen (Soft Beige), Engine Remote Start (ERS), afneembare trekhaak, Geleverd 01-03-2014 :-)

Passat CC 2.0d (2011)
Volvo V60 D3 (2012)
Honda Civic 1.8i vtec (2009)
Honda Civic 2.2d (2006)
Peugeot 306 D (1999)
Rover 620i (1994)
Peugeot 309 (1987)
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10666
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

De draadjes in mijn Mondeo zijn geen enkel probleem. Soms valt het op maar dat is slechts 5% van alle tijd dat ik in de auto zit. In de winter valt het ook op. Met name als het gevroren heeft en je de schakelaar omzet op aan..... :-)

Voor zover ik het kan beoordelen is het onderstel gelijk aan de Mondeo. Ik heb verder geen extra toestanden op dat ding en hij stuurt prima. Op hoge snelheden, die ik vaak in Deutschland rij, wordt het soms wat vaag. Maar dan pas bij 210+ :-) :-)

Enniehow je hebt niets aan mijn betoog wellicht toch ook wel..... It's up to you.

Maaaarrr D4 Handgeschakeld...... TOP AUTO!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
LtStone
4th Gear member
Berichten: 706
Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
Locatie: Amstelveen

Welkom, heel veel veilige, plezierige kilometers toegewenst.

Ik kan je niet helpen met je vragen want ik zit zelf in een Volvo onder categorie oud *GrijnS*. Voor ijzeren logica moet je wel bij mij zijn en hier komt ie. Als je een auto koopt, of wat dan ook, concentreer je ALTIJD (gewoon doen) op de dingen die je niet leuk vindt en niet op de dingen die je wel leuk vindt. Immers die leuke dat blijft leuk. Die niet leuke zijn de punten waar je je, zeker op de duur, aan gaat ergeren en dat kan/gaat/zal alle plezier eruit halen. Succes!

En we zijn dol op foto's hier op het forum :)

(Ps voor degene die van dit soort wijsheden houden, dit gaat bij voorkeur op bij het kiezen van een partner!)
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Gebruikersavatar
Martin_D4
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 16.04.2014 - 15:03
Locatie: Huissen

Laat ik nou net een V70 D4 hebben in de Nordic+ uitvoering. ;-)

Die draadjes in de voorruit vallen mij soms op, hangt er een beetje vanaf hoe het licht er op valt. Maar ik merk er eigenlijk niets van tijdens het rijden.
Qua onderstel, ik kwam uit een snoeiharde en stug geveerde duitser, en dan is de overstap naar een volvo wel heel groot. Ik dacht in het begin ook dat ik bij elke snelle bocht rechtdoor zou schuiven. Maar dit wordt meer veroorzaakt door het ietwat overhellen van het koetswerk. De auto zelf laat zich met een standaard onderstel prima "de bocht door zetten" Kwestie van wennen. Wat ik wel merkte, was het verschil tussen de standaard 16"inch die onder mijn proefrit auto lagen en de 17" die onder mijn Nordic+ uitvoering liggen. Een maatje groter heeft al een heel positief effect op het rijgedrag.

ik denkd dat je met een dynamic onderstel heel tevreden zult zijn. En de overstap van een 10 jaar oude S40 naar een 200 kilo zwaardere V70 ga je natuurlijk altijd merken..
(1998) 940 Polar Limited Edition (356.000km)
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
henk_bouwman
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 08.03.2014 - 09:27

Altijd automatische niveauregeling bestellen, welk onderstel je ook kiest!! Een Volvo estate zonder automatische niveauregeling, is wat mij betreft als het weglaten van het iconische embleem van Volvo op de grill!!
Laatst gewijzigd door henk_bouwman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Mijn XC70 is twilight bronze met offblack/blond interieur, auto heeft nu 74000km en stoelen zijn nog als nieuw.

Onze C70 avn 2011 is ook twilight bronze en heeft ook een licht interieur (calcite cream) en op 1 stoel hebben we 2 vlekjes van een speldekop groot die ik er niet vanaf krijg met het lederproduct van Volvo.

Ik zou absoluut terug voor offblack/blond gaan omdat ik de combinatie zwart/blond in het interieur subliem vind, mooier dan helemaal blond.

Ik behandel de 2 autos 2 keer per jaar met het Volvo lederproduct en dat bevalt prima.

Mijn inleg is cross avenue, zwart met een raster van lijntjes en dat bevalt ook prima, ik zou geen alu inleg willen ivm mijn open dak want als de zon op een alu inleg schijnt wordt je erdoor verblind.

Dat schuif/kanteldak is trouwens ook een optie die ik niet meer wil missen, heerlijke frisse lucht in de auto als je 's morgens vertrekt met dak open.
Op secundaire wegen is het perfect te doen, op snelwegen boven de 100km/u is kantelen beter ivm geluid.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”