Volvo V70 2.0T R-Edition of een V70 2.5T Geartronic Summum

Gebruikersavatar
René D
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 30.03.2014 - 21:38

Ik heb al wat kilometers gemaakt met mijn 2.0 automaat.
Als ik zou mogen kiezen zou ik:
Veel file en snelweg kilometers voor de automaat gaan.
Veel stads verkeer voor handschakel gaan.
Ik word kriebel van het uitstel bij wegrijden.
Weinig gas is opa tempo weg rijden.
Meer gas word je afgeschoten.
Ook bij inhalen schakelt de bak iets te ver terug terwijl er koppel voldoende is om niet te hoeven schakelen.
V70 MY2011 2.0t Summum Als het maar zwart is.
Saab 93 2.0t Vector
SEAT Altea 2.0 FSI
Renauld Clio 16V


DB2sr
900ssr
900ssn
65ls
Gebruikersavatar
LtStone
4th Gear member
Berichten: 706
Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
Locatie: Amstelveen

Blijf proberen-oefenen met het doseren van het gaspedaal, je zult op een goed moment de "handigheid" er in krijgen. Waar jammer genoeg niets aan te doen is, is die vertraging. Enige troost ook daar leer je de marges te verkleinen, maar het gaat nooit weg, en tenslotte enige gewenning maakt het leed (op termijn ook) minder. Ik neem aan dat je geen geartronic hebt, want dan kan je nog "schakelen". Goed ik zit nooit in die geartronic; met mijn (rechter)voet gaat het ondertussen prima.

Op dit moment kan ik niet meer bieden dan een "geloof me" ;)
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Gebruikersavatar
obelix
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:25
Locatie: Den Haag

Bah, dus het enige wat ik kan doen is uitzien naar ditmaal wel een leuke inruil.
Heb mijn V70 2.5T AWD vorig jaar ingeruild voor een V70 2.0 summum geartronic.
precies wat jullie hier ook vertellen dat het een opa gevoel geeft, hij trekt zooo traag op.
Of ondanks dat anti slip onzin knopje sta je stil met spinnende voorwielen !? als je iets teveel intrapt.
zeer irritant met inparkeren want je moet dus heel rustig in zijn achteruit, vooruit enz en iedere keer een pauze in acht nemen.
Ik kan hier nog niet in berusten en mis de 5 cilinders en de AWD dus te vaak.
Het eventueel chippen zal denk ik ook niets toevoegen aan de huidige auto.

Dus wat is er nu nog leuk om te kopen als ik volgende maand eens ga kijken tussen de selekt opties?
Ik kan nu niet goed beoordelen of ik nu meer de 5e cilinder mis of de AWD of dat deze auto zo vervelend is door de manier van "schakelen"

Deze keer zal ik EERST gaan proefrijden en koop ik nooit meer een auto direct vanuit de showroom (stom stom stom)
Nu: V70 My 11 III Professional-line.
Toen: V70 2.5T AWD Geartronic, Comfort-line, Winterline, Family-line ,Mobility-line, Elegance-line, HU-803 (200Watt) , 16"; aluminium Mimas velgen(6.5x1) Rica Chip tuned 240PK, BJ 2002.
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

Er is geen lekkerdere motor dan de 2.5T, wat een souplesse.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
Gebruikersavatar
swen
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 09.11.2006 - 11:45

T6 is toch echt fijner naar mijn mening!
Volvo V70 T6 2007
Volvo S60 2.4 (LPG) 2001
Volvo 480 turbo 1990
Mercedes 190D 1985
Mini 1971
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Of een D5, trekt als een beer, zelfs mijn D3 AWD, maarja die motor hebben jullie niet in NL.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Volvo had nooit moeten afstappen van de 5 cyl benzinemotoren. Een grote Volvo met 4 cyl is gewoon geen echte Volvo. Je mist dat luxe, rijke geluid met bijbehorende gratis ontspanning.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Carfreak schreef: Volvo had nooit moeten afstappen van de 5 cyl benzinemotoren.
+1! heerlijke motoren :)
Carfreak schreef:Een grote Volvo met 4 cyl is gewoon geen echte Volvo.
-1! De 4-cilinder redblock was synoniem met Volvo tot de roffel langskwam.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28540
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De nieuwe serie 4 cilinder motoren zijn ook weer echte Volvomotoren en zijn erg goed, de T5 en de D4 dus.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

@swen: ik weet niet of een T6 nog lekkerderder is, ik weet wel dat een 2.5T een stuk betrouwbaarder is.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
Gebruikersavatar
swen
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 09.11.2006 - 11:45

Goed onderhoud doet wonderen! Maar geen idee waar dat op gebaseerd is dat een t6 minder betrouwbaar is, gewoon omdat er meer 2.5t zijn....
Volvo V70 T6 2007
Volvo S60 2.4 (LPG) 2001
Volvo 480 turbo 1990
Mercedes 190D 1985
Mini 1971
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”