Nee, de startmotor is van binnen droog en grijpt aan op vliegwiel wat ook droog is, het is zeker niet de startmotor zelf.
Even goed reinigen en na elke rit kijken of je het begin van het lek ziet.
Volvo 440 lekt olie aan achterzijde van het blok
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12.02.2014 - 20:40
Ik snap dat het niet van de startmotor komt, maar kan het van hoger komen? Dit kun je namelijk niet goed zien heb hem al eens goed gereinigd ma kan het lek gewoon niet vinden. Bij het vliegwiel is hij ook droog. Hij is op de startmotor zelf nat op de behuizing van de motor, zit er iets vlakbij de startmotor waar die olie wel vandaan kan komen?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
de olieterugloopslang van carterventilatie. Bij mij zitten daart 3 slangen op een koppelstuk, maar ik heb een carb motor.
Check eens de slangen boven de startmotor (niet die van de binnenkachel)
Check eens de slangen boven de startmotor (niet die van de binnenkachel)
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 04.09.2010 - 13:34
- Locatie: Sneek
Ah oke. En als ik het plaatje er af draai, komen er dan onderdelen los te zitten? M.a.w. hij zit op een rot plek, is het plaatje er zo af te draaien of verlies ik dan iets. Wat voor mechaniek zit er precies achter?
Volvo 440 1.8i '94
Volvo 440 1.8i '96
Volvo 440 1.8i '96
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12.02.2014 - 20:40
Je kan het kapje zo losdraaien eerst de 2 boutjes los draaien daarna draai je het kapje een kwartslag en kun te hem eruit trekken. Het is een soort stop zo'n ding voor in de gootsteen. Hij is van dik materiaal die maak je niet zomaar kapot. De ring zelf is meet ik 33mm rond en 3mm dik. Het beste is een viton o ring erop te doen die rubbere gaan na verloop van tijd weer lekken en zon ringetje kost maar 1,20 ofzo
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12.02.2014 - 20:40
Bij mij lekt die nog steeds olie het komt niet van de carter ontluchting. Breng hem denk ik gewoon een keer weg, dat gezoek wordt je niet goed van en dat lekke is ook niet prettig. Nu is het uitstoot lampje ook nog eens gaan brandde, heb voorheen 2 360's gehad moet zeggen dat die veel degelijker gebouwd is.