Gezien ik nieuw ben hier (en toekomstig eigenaar van een V40) kort mezelf even voorstellen:
Ik ben een 32j. ICT consultant en rijd momenteel met een Audi A3 (Sportback) 2009 - 1.9 Diesel.
Gezien m'n wagen 5j is geworden mag ik uitkijken naar een nieuwe of Volvo Selekt wagen. De V40 sprak mij het meeste aan dus ben ik van plan om voor deze te gaan. Gezien m'n budget vrij beperkt is ben ik eerder geneigd om een Volvo Selekt te kopen.
Voorlopig had ik een V40 R-Design D2 - 2013 in gedachten (11000 km). Ik had echter enkele vraagjes. Hopelijk kunnen jullie mij helpen

- Gezien ik fervent MTB'er ben is een trekhaak een vereiste. Ik had voorlopig een vaste trekhaak in gedachten maar ik heb vernomen dat men een stuk uit de diffuser moet halen om de trekhaak te installeren. Ik denk dat dit visueel niet zo aantrekkelijk is en zou eerder opteren voor de afneembare versie. Hopelijk valt het visueel aspect wat mee? Of zit je dan met een (lelijk) pastieken afdekkap? De dealer had geen foto's van een D2 - R-Design met vaste / afneembare trekhaak. Heeft hier iemand een fototje of link staan?
- Ik twijfel nog tussen een D2 R-design of een D3 met beperkte opties. Ik vond de zetels erg goed zitten bij de D2 R + prachtig design interieur + exterieur. De D3 versie heeft stoffen basis zetels + minder opties maar heeft natuurlijk wel een beterere motor.. Ik geraak er maar niet uit welke versie ik moet nemen..?
- Er zit bij de R-design een plek in het nubuck leder achteraan (zie pic) iemand een idee of deze vlekken vlot verwijderbaar zijn?

Alvast bedankt!!!