Aankoopadvies - V40 :)

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Ins
Starter

Hallo iedereen

Gezien ik nieuw ben hier (en toekomstig eigenaar van een V40) kort mezelf even voorstellen:
Ik ben een 32j. ICT consultant en rijd momenteel met een Audi A3 (Sportback) 2009 - 1.9 Diesel.
Gezien m'n wagen 5j is geworden mag ik uitkijken naar een nieuwe of Volvo Selekt wagen. De V40 sprak mij het meeste aan dus ben ik van plan om voor deze te gaan. Gezien m'n budget vrij beperkt is ben ik eerder geneigd om een Volvo Selekt te kopen.

Voorlopig had ik een V40 R-Design D2 - 2013 in gedachten (11000 km). Ik had echter enkele vraagjes. Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

- Gezien ik fervent MTB'er ben is een trekhaak een vereiste. Ik had voorlopig een vaste trekhaak in gedachten maar ik heb vernomen dat men een stuk uit de diffuser moet halen om de trekhaak te installeren. Ik denk dat dit visueel niet zo aantrekkelijk is en zou eerder opteren voor de afneembare versie. Hopelijk valt het visueel aspect wat mee? Of zit je dan met een (lelijk) pastieken afdekkap? De dealer had geen foto's van een D2 - R-Design met vaste / afneembare trekhaak. Heeft hier iemand een fototje of link staan?

- Ik twijfel nog tussen een D2 R-design of een D3 met beperkte opties. Ik vond de zetels erg goed zitten bij de D2 R + prachtig design interieur + exterieur. De D3 versie heeft stoffen basis zetels + minder opties maar heeft natuurlijk wel een beterere motor.. Ik geraak er maar niet uit welke versie ik moet nemen..?

- Er zit bij de R-design een plek in het nubuck leder achteraan (zie pic) iemand een idee of deze vlekken vlot verwijderbaar zijn?

Afbeelding

Alvast bedankt!!!
dfeijen
1st Gear member

Denk dat dit een afweging is die je alleen zelf kan maken. Dit is een afweging tegen Look or Feel waar ik persoonlijk meer waarde hecht aan het uiterlijk. Echter is dit alleen persoonlijk. D2 zal wel zuiniger zijn.
Ins
Starter

dfeijen schreef: Denk dat dit een afweging is die je alleen zelf kan maken. Dit is een afweging tegen Look or Feel waar ik persoonlijk meer waarde hecht aan het uiterlijk. Echter is dit alleen persoonlijk. D2 zal wel zuiniger zijn.
heb je gelijk in dfeijen. Zal idd vrij persoonlijk zijn. M'n testrit met de D2 was echter vrij kort dus vroeg mij af of er in het algemeen andere mensen opmerkingen hadden over beide versies. (op lange termijn?)
Phacoid
3rd Gear member

De D2 is zeker niet zuiniger dan de D3. Als je beide wagens echt eco rijdt dan komen ze in de buurt van elkaar. Als je gewoon rijdt dan zul je merken dat je veel minder het vermogen dan de D3 aanspreekt (omdat er een pak meer is) omdat deze uit zichzelf al vlot rijdt. Bovendien is de D3 een leuke vijfpitter terwijl de D2 een vierpitter van Franse makelij is. Bespaar jezelf veel ellende en ga voor meer plezier, kies de D3.

edit: zie alhier http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2 en merk op dat de derde auto een D4 is. Is identiek aan de D3 buiten de software om. De reden dat de D2 zo aanwezig is is omdat er amper D3/D4 in de lijst staan. Ga er maar van uit bij normaal niet over the top eco-gedrag ze bijna hetzelfde zullen uitkomen.
Laatst gewijzigd door Phacoid op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
lint
Geartronic member

De D3 motor is de betere keuze, aan jou de keus of een uitgebreidere uitrusting en een D2 motor of een meer basale uitrusting met een lekkere D3 motor.
Is wel een smerige vlek op die achterbank.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
dfeijen
1st Gear member

Maar als je hem in de lease gaat nemen zijn de onderhoudskosten vast? Blijft het dus een keuze tussen look or feel O-)
Ins
Starter

Maar als je hem in de lease gaat nemen zijn de onderhoudskosten vast? Blijft het dus een keuze tussen look or fee
wagen zal aangekocht worden ipv Lease. Budget ligt vast op 23000. Indien ik er boven ga betaal ik uit eigen zak..

De D3 motor is de betere keuze, aan jou de keus of een uitgebreidere uitrusting en een D2 motor of een meer basale uitrusting met een lekkere D3 motor.
Is wel een smerige vlek op die achterbank.
is idd smerige vlek. Voorlopig nog geen antwoord van de dealer gekregen of ze deze er zelf uitkrijgen of niet.
Phacoid
3rd Gear member

Hier heb je een dikker aangeklede D3. 500 euro boven budget, maar de vraagprijs is natuurlijk indicatief. Hier kan zeker nog wat van de prijs af.

http://selekt.volvocars.be/nl-BE/selekt ... Type=Volvo
Kurt1975
4th Gear member

Een goede keuze moet je doordacht maken.
Jezelf afvragen wat je belangrijker vindt: rijplezier met veel koppel, een aangenaam motorgeluid en wat overschot onder je rechtervoet of looks en luxe met een saaie dieselbrom en beperkte souplesse in de motor.
Ik zou het weten!
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Ins
Starter

Hier heb je een dikker aangeklede D3. 500 euro boven budget, maar de vraagprijs is natuurlijk indicatief. Hier kan zeker nog wat van de prijs af.

http://selekt.volvocars.be/nl-...Type=Volvo
ik ben beperkt tot 115g co2 in m'n keuze dus deze is helaas geen optie :)
Een goede keuze moet je doordacht maken.
Jezelf afvragen wat je belangrijker vindt: rijplezier met veel koppel, een aangenaam motorgeluid en wat overschot onder je rechtervoet of looks en luxe met een saaie dieselbrom en beperkte souplesse in de motor.
Ik zou het weten!
daar komt het idd op neer. De R design ziet er prachtig uit maar ik vraag mij af of de D2 versie niet té veel gaat storen...
Niemand die een afbeelding heeft van de trekhaak op een R-Design? :s
Plaats reactie

Terug naar “V40”