Hoezo geen xenon? T'is een Summum, daar zat/zit dat standaard opGeen xenon, mi toch een pre op een dergelijke auto..
Aankoop advies XC 70 diesel automaat 2008 of jonger
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Heb je de foto's gezien, gewoon halogeen...Thom schreef:Hoezo geen xenon? T'is een Summum, daar zat/zit dat standaard opGeen xenon, mi toch een pre op een dergelijke auto..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Je hebt gelijk Thomas, sorry ik dacht dat je de blauwe bedoelde..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Nee die is veel kaler, die Seashell heeft wel wat gereden, maar dat hebben ze allemaal als je onder die 20k wilt blijven. De wagen verdient een grondige(re) poetsbeurt dan toen hij op de foto ging (alweer een half jaar geleden, hier is dus zaken te doen!), maar dan heb je een prachtige, volle XC70 mét de meest begeerlijke XC opties imo
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 26.06.2014 - 08:35
Ik heb even naar de landen om ons heen gekeken om misschien zelf te importeren. Maar met een snelle bpm berekening heb ik het idee dat het niet veel scheelt? Duitsland mooie 2009 automaat 205PK net onder de 20k, bpm van €5.000,- zit je toch weer op 25K daar kan je ze in Nederland ook voor vinden. Of doe ik iets niet goed en vergeet ik belangrijke zaken.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb ook voor de keus gestaan en ben voor een 185pk gegaan die ik naar 205pk heb gezet met Polestar.
Voordeel was zeer lage kmstand en zeer volle uitrusting.
Komt bij dat ik de 185pk er mooi vind klinken, rijd mijn vrouw de straat uit dan klinkt die D5 erg goed.
Voordeel was zeer lage kmstand en zeer volle uitrusting.
Komt bij dat ik de 185pk er mooi vind klinken, rijd mijn vrouw de straat uit dan klinkt die D5 erg goed.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
KP1970 schreef: Ik heb even naar de landen om ons heen gekeken om misschien zelf te importeren. Maar met een snelle bpm berekening heb ik het idee dat het niet veel scheelt? Duitsland mooie 2009 automaat 205PK net onder de 20k, bpm van €5.000,- zit je toch weer op 25K daar kan je ze in Nederland ook voor vinden. Of doe ik iets niet goed en vergeet ik belangrijke zaken.
In Duitsland heb je veel meer keuze, vaak allemaal alleen maar lange afstand gereden en meestal veel meer opties dan in NL.
Wat te denken van bv een standkachel, zit er in NL bijna nooit in. In DLD vaak wel.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ja is een GT.
Met Polestar gaat de bak eerder in de lockup waardoor de slip(waar de GT om bekend staat) minder word.
Ik heb de automaat bij 55k van nieuwe olie voorzien d.m.v. powerflush dat heeft erg geholpen.
Binnenkort laat ik hem nogmaals flushen maar ook reinigen ik denk dat de lockup dan helemaal tot zijn recht komt en de bak net als mijn vorige V70 helemaal super is.
98% merk je helemaal niets van de Polestar update en schakelt de bak vlot door de versnelling, net wanneer je dat beetje extra nodig hebt is er de 20pk en 50nm om snel even in te halen.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal omdat ik nog nooit in een twinturbo 205pk heb gereden maar met mijn XC60 heb ik een snelle SUV die als een cruiser wordt gereden.
Mijn overweging was dat ik voor mijn budget geen 205pk D5 kon vinden in summum trim met weinig km's, vorig jaar januari vond ik de XC60 met 45.000km in summum security/family line waar de dealer graag vanaf wilde.
Dit is voorlopig een blijvertje zolang het betaald kan worden..
Met Polestar gaat de bak eerder in de lockup waardoor de slip(waar de GT om bekend staat) minder word.
Ik heb de automaat bij 55k van nieuwe olie voorzien d.m.v. powerflush dat heeft erg geholpen.
Binnenkort laat ik hem nogmaals flushen maar ook reinigen ik denk dat de lockup dan helemaal tot zijn recht komt en de bak net als mijn vorige V70 helemaal super is.
98% merk je helemaal niets van de Polestar update en schakelt de bak vlot door de versnelling, net wanneer je dat beetje extra nodig hebt is er de 20pk en 50nm om snel even in te halen.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal omdat ik nog nooit in een twinturbo 205pk heb gereden maar met mijn XC60 heb ik een snelle SUV die als een cruiser wordt gereden.
Mijn overweging was dat ik voor mijn budget geen 205pk D5 kon vinden in summum trim met weinig km's, vorig jaar januari vond ik de XC60 met 45.000km in summum security/family line waar de dealer graag vanaf wilde.
Dit is voorlopig een blijvertje zolang het betaald kan worden..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Ondanks chippen, flushen etc. zal de 185pk nooit een 'nieuwe' D5 worden; je merkt echt het ontbreken van de tweede (kleine) turbo en de rauwere loopcultuur. Maar, ergens moet je stoppen, en zeker de TS heeft een strak budget, dan zou een volle 185pk (evt. met dus die aanpassingen) absoluut mijn voorkeur hebben boven een 'kale'; een XC is nu eenmaal zoveel mooier en fijner met een aantal opties
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Bij de 185pk versie moet je ook opletten voor de wervelklep problemen, bij de twinturbo heb ik nog geen wervelklep problemen gehoord.
En inderdaad de twinturbo rijdt aangenamer, mijn V70N was de "oude D5" maar dan in 24D uitvoering (163pk) en mijn huidige XC70 is de twinturbo D3 ook met 163pk, maar deze loopt mooier en trekt mooi lineair op ivm de 24D.
En inderdaad de twinturbo rijdt aangenamer, mijn V70N was de "oude D5" maar dan in 24D uitvoering (163pk) en mijn huidige XC70 is de twinturbo D3 ook met 163pk, maar deze loopt mooier en trekt mooi lineair op ivm de 24D.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
allemaal tegenstrijdige afwegingen, dat maakt het voor TS lastig kiezen
iedereen vind zijn eigen kraai een valk
tja ik heb geen ervaring met beiden, maar @diesel01 geeft m.i. de beste oplossing
185 pk is ook geen kattepis hoor daar mee wordt je echt niet de straat uitgelachen
veel opties doet de buurman ook scheel kijken van jaloezie, en, Belangrijk! jij rijdt er veel plezieriger mee
je kan voor een rug altijd nog tunen naar 205 pk
zo heb je het beste van 2 werelden
iedereen vind zijn eigen kraai een valk
tja ik heb geen ervaring met beiden, maar @diesel01 geeft m.i. de beste oplossing
185 pk is ook geen kattepis hoor daar mee wordt je echt niet de straat uitgelachen
veel opties doet de buurman ook scheel kijken van jaloezie, en, Belangrijk! jij rijdt er veel plezieriger mee
je kan voor een rug altijd nog tunen naar 205 pk
zo heb je het beste van 2 werelden
keep calm!, your randomizer is running
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 26.06.2014 - 08:35
Fijn om ieder zijn mening te horen. Ik denk dat ik de automaat ga laten schieten om meer keuze te hebben en voor een rijk uitgeruste versie te gaan. Hopelijk houd ik dan nog wat centjes over voor wat aanpassingen en tuning. Ik neem aan dat de handgeschakelde bak ook super is?
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
De wervelklep van mijn V70N 24D brak af binnenin na amper 47000km, dus als je een 185pk overweegt, wat zeker geen slechte auto is, zou ik toch de onderhoudshistorie opvragen om te zien of er al een nieuwe wervelklep in zit.
Wervelklep vervanging is geen kattepis, qua werkuren en kostprijs.
Alles kan beter, ik vond mijn V70N 24D van 2006 geweldig, tot ik de XC70 D3 AWD van 2012 reed, als ik nu in een D5 van 2014 ga rijden is dat weer beter dan de mijne.
Gewoon naar je budget kijken en iets marge nemen voor eventuele reparaties, en een auto kopen waar je een goed gevoel bij hebt.
Ik koop alleen Volvo Select als ik tweedehands ga, betaal je wat meer maar heb je toch wat meer zekerheid, maar dat is eveneens een persoonlijke voorkeur.
Succes met de zoektocht.
Wervelklep vervanging is geen kattepis, qua werkuren en kostprijs.
Alles kan beter, ik vond mijn V70N 24D van 2006 geweldig, tot ik de XC70 D3 AWD van 2012 reed, als ik nu in een D5 van 2014 ga rijden is dat weer beter dan de mijne.
Gewoon naar je budget kijken en iets marge nemen voor eventuele reparaties, en een auto kopen waar je een goed gevoel bij hebt.
Ik koop alleen Volvo Select als ik tweedehands ga, betaal je wat meer maar heb je toch wat meer zekerheid, maar dat is eveneens een persoonlijke voorkeur.
Succes met de zoektocht.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
De handbak zal zeker goed zijn, maar voor mij nooit geen handbak meer, wat een genot zo een automaat in de file.
Keuzes keuzes, het is soms lastig.
Keuzes keuzes, het is soms lastig.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Een handgeschakelde XC70 lijkt mij een speld in een hooiberg.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]