Wij zitten met een dillemma welke ik in het kort zal beschrijven;
Wij hebben een 3 tal jaar een volvo V50 2.0D van bw.j. 10-2005 gereden en moet bekennen eenmaal volvo gereden wil men niets anders meer vanuit mijn ervaring.
De service zowel bij dealer als sub-dealer is van super qualiteit en men laat iedere euro zijn dubbele waarde gelden (alhoewel ik ook negatieve geluiden hier lees)
Maar goed nadat wij problemen ondervonden met de tank / brandstof installatie (konden maar 30 liter tanken en wanneer deze op reserve stond zat er nog 20 liter in de tank en vol = vol zou het een vlotter probleem zijn waarschijnlijk in de tank zelf een zogenaamde 2 segment tank waarbij de ene tank de andere zou moeten bijvullen o.i.d) de kosten en advies tank - brandstofpomp - en leidingen vervangen met een kostenplaatje van ruim € 3.000,00 euro kwam ons slecht uit i.v.m. een baby op komst.
Nu de vraag zoals bedoeld in dit Topic......
Wij hebben een zoontje van 4 jaar en deze is door zijn lichamelijk gesteldheid sinds kort toegewezen aan een rolstoel en dit is een kleine z.g. kinderrolstoel.
Nu rijden wij momenteel een Renault Scenic 1.5 dci ( oke iedereen maakt wel eens een fout.....) maar het volvo bloed blijft bonken in de aderen en zijn op zoek naar een andere auto te weten een volvo S80 of V70 dit i.v.m. met de ruimte.
Wat zouden jullie adviseren.......? gaarne jullie advies met eventuele onderbouwing. Misschien neven informatie wij hebben een gezin bestaande uit 4 gezinsleden ( 2 volw. en 2 kinderen waarvan 1 in een rolstoel) en rijden met een caravan van 1300 kg beladen gemiddeld 15.000 - 20.000 km per jaar en denken zelf aan een benzine motor doordat diesel vandaag de dag meer kilometers gereden dient te worden wil dit interessant worden worden voor particuliere rijders.
Alvast bedankt voor het lezen en de tijd en hopelijk mag ik een reactie terug zien