Uw Mening is mij van belang

volvo**t4
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.05.2012 - 20:36
Locatie: beuningen gld

Allereerst iedereen welkom geheten,

Wij zitten met een dillemma welke ik in het kort zal beschrijven;

Wij hebben een 3 tal jaar een volvo V50 2.0D van bw.j. 10-2005 gereden en moet bekennen eenmaal volvo gereden wil men niets anders meer vanuit mijn ervaring.
De service zowel bij dealer als sub-dealer is van super qualiteit en men laat iedere euro zijn dubbele waarde gelden (alhoewel ik ook negatieve geluiden hier lees)
Maar goed nadat wij problemen ondervonden met de tank / brandstof installatie (konden maar 30 liter tanken en wanneer deze op reserve stond zat er nog 20 liter in de tank en vol = vol zou het een vlotter probleem zijn waarschijnlijk in de tank zelf een zogenaamde 2 segment tank waarbij de ene tank de andere zou moeten bijvullen o.i.d) de kosten en advies tank - brandstofpomp - en leidingen vervangen met een kostenplaatje van ruim € 3.000,00 euro kwam ons slecht uit i.v.m. een baby op komst.

Nu de vraag zoals bedoeld in dit Topic......

Wij hebben een zoontje van 4 jaar en deze is door zijn lichamelijk gesteldheid sinds kort toegewezen aan een rolstoel en dit is een kleine z.g. kinderrolstoel.
Nu rijden wij momenteel een Renault Scenic 1.5 dci ( oke iedereen maakt wel eens een fout.....) maar het volvo bloed blijft bonken in de aderen en zijn op zoek naar een andere auto te weten een volvo S80 of V70 dit i.v.m. met de ruimte.

Wat zouden jullie adviseren.......? gaarne jullie advies met eventuele onderbouwing. Misschien neven informatie wij hebben een gezin bestaande uit 4 gezinsleden ( 2 volw. en 2 kinderen waarvan 1 in een rolstoel) en rijden met een caravan van 1300 kg beladen gemiddeld 15.000 - 20.000 km per jaar en denken zelf aan een benzine motor doordat diesel vandaag de dag meer kilometers gereden dient te worden wil dit interessant worden worden voor particuliere rijders.

Alvast bedankt voor het lezen en de tijd en hopelijk mag ik een reactie terug zien :D o.O
volvo koop er één en begin met leven
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

gezien het gemak zou ik altijd een V70 adviseren. Daar gaat de rolstoel gewoon even makkelijker in dan in de sedan S80
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30277
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Inderdaad een V70 is dan een ideale gezinsauto, bij het bezoek aan de showroom met het hele gezin gaan inclusief de rolstoel dan kan je goed kijken of alles in de V70 past.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Ik sluit me aan bij de bovenstaande.

Een S80 (zeker oude model) heeft een zee van beenruimte, en is wel iets goedkoper in aanschaf vaak.
Kofferbak is diep en groot, maar het gemak van een grote klep zoals bij de V70 weegt naar niet tegenop.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

V70 diesel kopen. Met dat kilometrage kan dat al snel uit, blok is gebouwd voor de eeuwigheid en een bak ruimte die zo groot is dat je het stoeltje wat hij nu heeft niet eens in hoeft te klappen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9367
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Welke bouwjaren? De eerste S80/V70 zijn verschillende auto's, de laatste zijn tot de B stijl dezelfde auto's.
Tussen de eerste zit nogal wat verschil in beenruimte achterin. Dat is bij de V70 gewoon weinig, maar in de S80 goed.
Over de nieuwe kan ik niet mee praten.
Met die rolstoel zou ik voor een V70NN D5 gaan.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
jajutho
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 19.01.2014 - 19:45
Locatie: Plopsaland

Als je voor diesel gaat, kijk dan zeker ook eens in België. Er is een zeer groot diesel aanbod. Auto's met motoren boven de 2.0L worden hier (veel) zwaarder belast, dus zijn 2de hands minder populair (lees: goedkoper).
En met een carpass is de km-stand gegarandeerd.
Succes, J
Break from the pack
volvo**t4
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.05.2012 - 20:36
Locatie: beuningen gld

Hallo Allen,

Allereerst bedankt voor jullie reactie's tot dus ver !!! top

Misschien onbedoeld maar zeker wel belangrijk om alsnog te vermelden is dat mijn voorkeur uit gaat naar een automaat gelet ik veel (lees 90 % ) snelweg km maak en dus het dure van een benzine automaat lijk te ontspringen met een 2.4 of een 2.4T

Waar ik eigenlijk tegen aan stuit is dat men veelal duurdere prijzen hanteerd bij een V70 dan een S80 vandaar ook dit als alternatief.
Ik weet dat autorijden nu eenmaal geld kost en onderhoud des te meer maar ik denk net als vele andere dat ik het geld wat ik te besteden heb het beste wil benutten.
Men zegt ook vaak om volvo bij een dorps garage of klein auto bedrijfje aan te schaffen i.p.v de grotere handelaren of men komt uit bij volvo specialisten en die beginnen met lachen als ik al kom aanrijden en wanneer ik wil inruilen vallen ze zowat dood neer van het lachen.

Wat ik vergeten was te melden is dat we het type my 2000 - 2004 of het facelift model zoeken doordat er financieel jonger er even niet in zit.

En ik bang ben wanneer men goedkoop koopt men in de regel duur koopt.......!
volvo koop er één en begin met leven
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Als het te mooi is om waar te zijn, is het vaak ook echt zo. Echter, vertrouw ook op je gezond verstand als je de auto en de verkopende partij bekijkt. Overweeg een aankoopkeuring bij een Volvo dealer, kost je geloof ik 100 eu maar dan is de auto wel even doorgelicht. Voor zover mogelijk uiteraard, glazen bol staat niet bij het speciaal gereedschap
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30277
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De V70 is ook nieuw duurder dan de S80 en dat zie je terug in de prijzen voor een gebruikte V70, daarnaast is er meer vraag naar een V70 en ook dat verklaart de hogere prijs.
Ja als je een Renault wilt inruilen op een V70 kan je geen super hoge inruilprijs verwachten, heb je ook overwogen om de Renault particulier te verkopen?
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
volvo**t4
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.05.2012 - 20:36
Locatie: beuningen gld

Voor wat betreft de automatische versnellingsbak zijn daar nog op of aanmerking over?

Ik heb hier op het forum al enkele tips gelezen over:

S80 bak gaat in de regel bij normaal gebruik en onderhoud niet stuk en de wielophanging en spoorstangen achter zijde.

V70 staat het gasklephuis en de automaat niet echt sterk aangeschreven en bij de diesel vooral de begin type's de injectoren voor wat ik boven tafel krijg.

Mijn angst is om ergens met de caravan met 2 kids op de achterbank stil kom te staan op een helling in de alpen op reis naar Italië en de km standen zijn nu eenmaal wat aan de hogere kant maar kunnen ze mijn inziens ook rustig hebben.
volvo koop er één en begin met leven
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Qua bak en motor zijn de vijfcilinders van de V70 en de S80 zo goed als identiek. Daarvoor gelden dezelfde zwakke plekken. Hoe zwaar is de caravan? Met lekkerste is de 2.4T/2.5T, altijd meer dan voldoende koppel.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
puchelaar
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13.03.2014 - 19:59
Locatie: Amersfoort

Ik zou eerder voor een lpg station gaan. Of dat dan een V70 of een ouder model moet zijn valt dan nog te bezien. Ik ben zelf redelijk nieuw bij Volvo, dus kan je niet vanuit ervaring vertellen welk type je moet hebben, maar ik heb laatst in een 940 station automaat op lpg gereden, en dat reed perfect (dat ik 'm niet genomen heb ligt aan het feit dat ik eigenlijk liever een sedan heb, maar ik wilde lpg eens proberen).

Mijn zusje (inmiddels overleden) zat haar hele leven in een rolstoel, en ik weet uit mijn jeugd nog dat de paar keer dat we een sedan hadden, we altijd aan 't klooien waren als de rolstoel + andere (kinder)spullen mee moesten. De station en later bestelauto's waren wat dat betreft een stuk makkelijker/sneller ingeladen. En volgens mij zorgde dat voor minder stress bij mijn ouders en daardoor ook bij mijn zusje en mij. Maar goed; toen moest je ook nog wel eens de auto leegtrekken bij de Belgische grens ;)

Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe de situatie van je zoontje is, maar houd er rekening mee dat rolstoelen in rap tempo groter worden; sneller dan je zoontje groeit wellicht (mijn ouders zijn tegen dat mijn zusje in de puberteit kwam overgestapt op Renault Express'en met hydraulische liftsystemen (daar waren destijds susidieregelingen voor) en later zelfs een VW Transporter).

Succes met zoeken, vinden en kiezen ;)
Martijn-A
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 29.05.2014 - 20:59

Wij rijden zelf ook V70 en kan niet anders aan bevelen om de ruimte van een V70 kiezen. 40% meer laadruimte en bovenal praktisch. Bijna standaard zit er aan de achterbank een bagagenet wat het hoog stapelen van spullen garandeert. (even naar kijken dus) Gezien je km/ jaar is het lastig en zal het omslagpunt vooral bepaald worden de kosten die je gaat maken. Alle auto's gaat wel wat een mankeren. Ik denk dat het een kwestie is van wat jezelf wilt. Als je de 2.4 uitvoeringen kiest weet je dat je minstens tot 400.000km kan rijden, kies hoe lang je met de auto wilt rijden en trek 20.000km/ jaar eraf en ga zoeken naar een auto van die km stand. Als je bang bent om te stranden vanwege de automaat (reëel risico als niet goed omgaat met de bak) moet je de handbak kiezen. Dit rijdt altijd zuiniger dan automaat, gezien het feit dat je op kosten moet letten een verstandige keuze. Wij rijden de 185pk D5 en wanneer ik goed mijn best doe kom ik aan 1:17, berekend na wat ik tank aan de pomp. De BC liegt dat hij barst, leuk om de vrouw te overtuigen van de goede koop maar niet realistisch. Ik heb ook wel eens haast, dan houd het op bij 1:14, maar dan praat je over 150km/u op de cruisecontrole. Bij diesels moet je er op letten of er wel of geen roetfilter op zit. Makkelijk te bekijken, tussen motor en schutboard zie je hem zo zitten. Algemeen moet je checken of de draagarmen nog goed zijn en drukgroep en koppeling. Zoekend rij gedrag of lastig wegrijden in hogere versnelling (proefrijden!!!) kan wijzen op versleten drukgroep/koppeling. Het koppeling pedaal zit bij Volvo altijd aan de hoge kant, daar herken je het niet aan.

Veel succes, ik hoop dat ik heb kunnen bij dragen aan een goede keuze!

Volvo V70 D4 Summum
Volvo V70NN D5 momentum (verkocht)
Volvo V70 D5 Edition I (verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9367
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

MY00-04 dan praten we nog over de euro 3 D5, die kan 1 op 18 halen. Die motor ligt dacht ik ook in de S80.
Die S80 kom je dan weer vaak tegen met een 2.5T, ook op LPG.
Van die V70 blijft toch de achterbank zo klein.
Is een MY07 nog wat? Dat zijn toch wel de auto's die volgegooid zijn met veel opties omdat het de laatste serie was.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

No brainer: de V70. Had je zelf ook wel kunnen bedenken toch?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
volvo**t4
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.05.2012 - 20:36
Locatie: beuningen gld

Hallo Forum leden,

bedankt voor zover voor jullie inbreng en advies, Gelet wij van de dealer het advies van deze 2 auto's hebben gekregen omwille van hun ruimte ( lees bagage ruimte ) zijn wij dus in dubio ik zelf geniet ook de voorkeur voor een V70.

Echter ik snap niet precies waarom men een diesel ook wel D5 adviseert? met de huidige brandstof prijzen welke vrij aan de hoge kant zijn en samen met de als maar stijgende wegenbelasting zou ik eerder kiezen voor een benzine.......... Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten qua berekening.

Ervan uitgaande dat het een V70 wordt en dan een diesel hebben deze dan specifieke punten en wat raad men dan aan een handgeschakelde of automatische bak.
Onze caravan weegt maximaal beladen 1300 kg en we zitten ook een beetje met de combi max 3500 kg (auto maximaal beladen + caravan 1300kg) blijft 2200 kg over.

Ik ga nog eens rondkijken en vind het al helemaal geweldig dat men hier serieus met mijn dilemma omgaat want als ik ergens kom kijken bij een garagist of handelaar dan lachen ze al om mijn inruil en als ik dan de situatie uitleg vallen ze haast dood neer van het lachen......Men al vaak moeten vertellen dat het je overkomt en je er niet voor kiest een kind met beperking............

Ik hoop dat er nog wat aanvullingen kunnen komen zodat ik mijn zoektocht meer specifiker kan maken......
volvo koop er één en begin met leven
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

met 15-20000km pj zou ik niet naar een diesel kijken. Ondanks dat ze een stuk zuiniger zijn, haal je dat er nooit uit. 1300kg gaat een V70 geen probleem mee hebben, de vijfcilinder tokkelt wel door. Max beladen mag de V70 een totaalgewicht hebben van 2100kg dus aan het max treingewicht van 3,5t kom je niet. De 2.4 met 140 en 170 pk ontlopen elkaar in koppel nauwelijks (10Nm...) waarbij bij de 140 pk zowel vermogen als koppel in een gunstiger toerengebied vallen. Theoretisch dus de betere caravantrekker, ondanks de 30pk minder. De 2.5T heeft 210 pk en een super koppelverloop. Maar naar mijn idee hoeft dat niet tegen alle geld, een 2.4 voldoet. Ik zou kijken naar een auto die verder naar je zin is, waarbij je een goed gevoel hebt. Ook bij de verkoper. En of daar nu een 2.4, 2.5T of wellicht zelfs een 2.0T in hebt, daar zou ik me niet druk om maken
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Walter heeft een punt, maar diesel rijdt toch wel erg fijn, zeker een D5. Handbak zou mijn voorkeur hebben, maar je geeft zelf al aan dat je een automaat wil. Dus een d5 geartronic v70. De geartronic is, mits goed onderhouden, een prima automaat. Wel een aankoopkeuring doen zoals eerder aangegeven.
Daarnaast is een xc70 nog iets voor je? Ik weet dat mensen nu gaan roepen awd pas op e.d. , maar het is wel een prettige auto, en als je de variant vanaf MY2004 neemt heb je ook de haldex koppeling wat al een stuk minder issues geeft dan de eerdere variant.
Mochten de prijzen in NL wat hoog zijn kan duitsland ook nog een handige plek zijn om rond te kijken, kijken eens op www.mobile.de . Staan mooie exemplaren tussen. En qua opties zou ik niet perse navigatie nemen, is erg verouderd en werkt niet zo mooi als een moderne tomtom.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Nadeel van de XC is het gewicht en de 'costs of ownership'. Het moet allemaal wel inde portemonnee van,ts passen. Een D5 van die leefijd heeft 9 vd 10 keer L een knappe boodschap achter de rug en dan kan een benzine ineens voordeliger zijn. Ondanks d souplesse va de D5
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “S80”