Nieuw lid

Plaats reactie
Kody Scott
1st Gear member

Gisteren heb ik mijn Opel Insignia Sportstourer ingeruild voor een Volvo V60 T3 R-design. Betreft hier een occasion, uit 2013 met slechts 9300 km op de teller.
De Insignia was bijna 5 jaar oud, en was tijd om eens verder te gaan kijken. Ik heb ook gekeken naar de "nieuwe" Insignia, maar deze vond ik niet veel afwijken van het "oude" model. Dus eigenlijk viel deze direct al af.
Daarom op zoek gegaan naar een V60, aangezien ik vanaf het begin al onder de indruk was van deze auto. Mooie lijnen i.c.m. ruimte, al is dit wel minder dan in de Insignia.
Voor mij stond wel vast dat het een R-design uitvoering moest worden, omdat deze net iets sportiever is dan de gewone (standaard) uitvoeringen. Aangezien ik niet iemand ben die hard rijdt, is het uiteindelijk de T3 geworden. Voor mij is deze auto vlot genoeg, en is het benzineverbruik beter dan de Insgnia.

Uiteindelijk is het een witte versie geworden, persoonlijk vind ik dit heel mooi staan op een V60, zeker i.c.m. de donkere velgen. Enige minpunt vind ik de trekhaak, al biedt deze natuurlijk ook wel enige bescherming tegen mensen die iets minder rekening houden met de eigendommen van andere mensen. Ik twijfel dan ook of ik de trekhaak ga verwijderen, volgens mij is dit niet zo makkelijk als het lijkt.
De auto is voor mij verder compleet, hij is voorzien van Business Pack en alle andere benodigde gemakken. Enige dat ik nog wil laten doen, is het tinten van de ramen vanaf de b-stijl. Niet te donker, gewoon netjes. Dit zal hoogstwaarschijnlijk volgende week gebeuren.

Afbeelding

Afbeelding
V60 MY2013 T3 R-Design
lint
Geartronic member

Welkom.
Mooie V60, veel plezier ermee.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
remmm
5th Gear member

Ha Kody,

Welkom, goeie keuze een v60 r-design, ga je veel plezier aan beleven. T3 rijdt prima...

Ik snap alleen niet dat de vorige eigenaar geen afneembare trekhaak heeft genomen zeker icm r-design.. Ik heb daar gewoon een mooi kapje zitten in de vorm van de diffusor en dan zie je niks van de "trekhaak" (maar ik gebruik hem ook maar 3 weken per jaar) Trekhaak is volgens mij zo eraf en dan zou je zo'n kapje kunnen bestellen om het gat op te vullen of een nieuw tussenstukje, als het een originele volvo trekhaak is dan snap ik de vorige eigenaar in ieder geval echt niet maar ik denk dat het een achteraf model is.

Heel veel plezier ermee...
Summum
6th Gear member

Erg mooie V60, veel plezier er mee!

Getinte ramen zal zeker goed smoelen op een witte. Ik heb het ook achteraf laten doen, omdat de af-fabriek getinte ramen bijna zwart zijn. Iets subtieler is inderdaad mooier.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Kody Scott
1st Gear member

remmm schreef:
Ik snap alleen niet dat de vorige eigenaar geen afneembare trekhaak heeft genomen zeker icm r-design.. Ik heb daar gewoon een mooi kapje zitten in de vorm van de diffusor en dan zie je niks van de "trekhaak" (maar ik gebruik hem ook maar 3 weken per jaar) Trekhaak is volgens mij zo eraf en dan zou je zo'n kapje kunnen bestellen om het gat op te vullen of een nieuw tussenstukje, als het een originele volvo trekhaak is dan snap ik de vorige eigenaar in ieder geval echt niet maar ik denk dat het een achteraf model is.
Dat zijn mijn gedachten ook; waarom niet 200 euro meer betaald, dan had hij/zij een afneembare trekhaak gehad. Maar ja, het is nu even niet anders. Ga op onderzoek op het Internet hoe e.e.a. aangepast kan worden.
V60 MY2013 T3 R-Design
Kody Scott
1st Gear member

Summum schreef: Erg mooie V60, veel plezier er mee!

Getinte ramen zal zeker goed smoelen op een witte. Ik heb het ook achteraf laten doen, omdat de af-fabriek getinte ramen bijna zwart zijn. Iets subtieler is inderdaad mooier.
Thanks, ben er ook echt blij mee! Mag ik vragen welke tint jij hebt gebruikt? En heb je voor het achterraam een iets donkere tint genomen dan de zijramen?
V60 MY2013 T3 R-Design
Summum
6th Gear member

Ik weet eerlijk gezegd niet precies het percentage verduistering. Ik heb het destijds gekozen vanaf een rek met een aantal ruiten in verschillende tintgradaties, die mijn dealer in de showroom had staan. Het was de middelste variant. Als ik moet schatten denk ik dat ik op ongeveer 35% lichtdoorlatendheid zit. De af-fabriek variant is denk ik hooguit 20%. Mijn zijramen en achterruit hebben dezelfde tint. Juist bij de achterruit zou ik hem niet al te donker nemen, anders heb je 's avonds of in de wintermaanden toch wat minder zicht.

Zie hier een plaatje:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”