Ik heb zelf geen afdekplaat (S60 2003 - toen hadden ze dat soort mooie dingen nog niet

).
Schoonmaken (zonder afdekplaat):
Ik gebruik Meguiar's Engine Clean en Engine Dressing, maar Chemical en Mothers zijn ook zeker goed. Ga naar de wasbox en neem twee plastiek zakken mee bij open filter. Eén over de open filter en één over de coil, spray royaal alles in de motorruimte met de cleaner en laat vervolgens even een tel rustig inwerken. Spuit daarna rustig af standje warm water - of wax, dus zonder de trekker in te drukken. NOOIT met (schuim)shampoo dit maakt je aluminium delen "vies" grijzig.
Niet blazen, niet als een malloot, gewoon minstens een meter - anderhalf afstand en met beleid.
Start laat ff lopen, motor uit (je wil je hand of doek niet in je belt hebben!) droog overtollig water en spuit de dressing er royaal over. Laat 30 minuten in werken (door bijvoorbeeld de auto van buiten te behandelen). wipe het overtollige en voila!
Auto's ik dacht in ieder geval ergens vanaf 95, maar 2000 in ieder geval zouden zonder moeilijkheden dit aan kunnen vanwege intreden stelselmatig gebruik van afdichtrubbers (met afdekplaat euvels zoals hierboven beschreven heb ik geen weet van!)
Succes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.