Lek Vialle injector

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
martin _b
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
Locatie: Hoeksche Waard

Vanmiddag even Rotterdam op en neer gereden.
Begon de Volvo ineens te stotteren.
Handmatig omgezet naar benzine en probleem was meteen over.
Mijn inziens dus probleem gasinstallatie.

Thuis even wezen kijken en kwam ik tot de ontdekking dat een injector aan het spruitstuk los zit.
Precies op de naad zoals op onderstaande foto vermeld.
Ik heb de injector even losgekoppeld en dat deel wat volgens mij vast hoort te zitten kan ik ronddraaien.

Heb het verder nog niet uit elkaar gehaald.
Simpel op te lossen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Gebruikersavatar
martin _b
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
Locatie: Hoeksche Waard

Onderstaande plaatje heb ik erbij kunnen vinden.
Betekent dit nu spruitstuk loshalen en even alle vier nalopen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29477
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Lijkt mij inderdaad verstandig om alle injectoren te controleren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

volgens mij waren er wel vaker problemen met loslatende gasinjectoren in spruitstukken. Oplossing is er opnieuw inlijmen.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
martin _b
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
Locatie: Hoeksche Waard

dbosker schreef: volgens mij waren er wel vaker problemen met loslatende gasinjectoren in spruitstukken. Oplossing is er opnieuw inlijmen.
Maar volgens mij, aan de tekening hierboven te zien, zit er een moer in het spruitstuk.
Lijkt mij ook wel logisch want als ik aan de behuizing trek en tegelijk draai, gaat deze vaster zitten.
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Ze kunnen ook geklonken zijn, in dat geval zal je met je spruitstuk naar een LPG specialist moeten
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
martin _b
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
Locatie: Hoeksche Waard

Maandag spruitstuk maar even demonteren en bij de gasboer afleveren.
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Gebruikersavatar
martin _b
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
Locatie: Hoeksche Waard

Nog een filmpje op yt gevonden met het zelfde probleem.
Geeft een duidelijk beeld.

Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29477
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ja, die zit redelijk los in het filmpje van youtube.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Ze monteren er nieuwe overmaat adapters in..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
martin _b
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
Locatie: Hoeksche Waard

Weet jij toevallig ook wat de kosten hiervan zijn Mario?
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Ik heb ooit 5x (nieuwe houders + uitstroom pijpjes) laten vervangen, voor 180 euro.
Wel zelf het spruitstuk gedemonteerd en gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
martin _b
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
Locatie: Hoeksche Waard

Vanmorgen met een Vialle dealer gebeld.
Reparaties worden gelijmd en gaan daarna een oven in.
Kosten zouden meevallen.
Hoeveel wisten ze niet.
Zou afhankelijk zijn van merk, type auto, los spruitstuk of uitbouwen etc.

Garagist hier op het dorp sprak ik net.
Doet feitelijk hetzelfde als Vialle.
En ook hij vertelde dat het tientjes werk is.

Vrijdag breng ik het spruitstuk.
Zaterdag weer rijden. :)
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29477
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat valt dan gelukkig weer mee met de reparatiekosten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

martin _b schreef: Vanmorgen met een Vialle dealer gebeld.
Reparaties worden gelijmd en gaan daarna een oven in.
Kosten zouden meevallen.
Hoeveel wisten ze niet.
Zou afhankelijk zijn van merk, type auto, los spruitstuk of uitbouwen etc.

Garagist hier op het dorp sprak ik net.
Doet feitelijk hetzelfde als Vialle.
En ook hij vertelde dat het tientjes werk is.

Vrijdag breng ik het spruitstuk.
Zaterdag weer rijden. :)
Dat is dus de knoeimanier,over een poosje zitten ze weer los...
Dat is beetje dichtkitten en dan maar zien wat het wordt..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
martin _b
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
Locatie: Hoeksche Waard

MarioC70 schreef: Dat is dus de knoeimanier,over een poosje zitten ze weer los...
Dat is beetje dichtkitten en dan maar zien wat het wordt..

Ik ben blij dat jij op afstand kan zien dat het op de knoeimanier wordt gedaan. o.O
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

martin _b schreef:
MarioC70 schreef: Dat is dus de knoeimanier,over een poosje zitten ze weer los...
Dat is beetje dichtkitten en dan maar zien wat het wordt..

Ik ben blij dat jij op afstand kan zien dat het op de knoeimanier wordt gedaan. o.O

Ik sleutel iets langer dan vandaag aan LPG Volvo,s...
Bijdehante opmerking trouwens..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
martin _b
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
Locatie: Hoeksche Waard

MarioC70 schreef: Ik sleutel iets langer dan vandaag aan LPG Volvo,s...
Bijdehante opmerking trouwens..
Ach, vandaar dat je het kunt zien. ;-)


Denk je nu werkelijk dat ik naar de eerste de beste beun ga?
Bij Vialle wordt de oude er uit gehaald, gat op maat geboord en een nieuwe er in geperst met daarbij een verstevigende lijm.
Daarna gaat het spruitstuk de oven in.
De lijm moet het los-trillen voor de toekomst vertragen/voorkomen.

Garage bedrijf waar ik nu heen ga, doet exact hetzelfde alleen stukken goedkoper.

Voor je de volgende keer oordeelt dat iemand of een bedrijf "knoeiers" zijn, zou je misschien eens kunnen vragen wat het proces is wat ze gaan uitvoeren.
Als je daarna een oordeel heb, heb je een punt.
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

martin _b schreef:
MarioC70 schreef: Ik sleutel iets langer dan vandaag aan LPG Volvo,s...
Bijdehante opmerking trouwens..
Ach, vandaar dat je het kunt zien. ;-)


Denk je nu werkelijk dat ik naar de eerste de beste beun ga?
Bij Vialle wordt de oude er uit gehaald, gat op maat geboord en een nieuwe er in geperst met daarbij een verstevigende lijm.
Daarna gaat het spruitstuk de oven in.
De lijm moet het los-trillen voor de toekomst vertragen/voorkomen.

Garage bedrijf waar ik nu heen ga, doet exact hetzelfde alleen stukken goedkoper.

Voor je de volgende keer oordeelt dat iemand of een bedrijf "knoeiers" zijn, zou je misschien eens kunnen vragen wat het proces is wat ze gaan uitvoeren.
Als je daarna een oordeel heb, heb je een punt.
Dit is een heel andere uitleg dan de eerste keer,toen had je het alleen over lijm erop en dan de oven in.
Deze uitleg die hier nu staat is dus duidelijk anders.
Ik doe deze reparaties namelijk zelf,dus ik weet echt waar ik over praat.
Succes er mee..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
martin _b
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
Locatie: Hoeksche Waard

Gisteren spruitstuk weggebracht en drie uur later weer op kunnen halen.
Thuis de utrasone klaargezet en maar meteen alle injectoren gereinigd.
En ook maar meteen voorzien van nieuwe o-ringen.
Boeltje in elkaar gezet en vanmorgen wezen rijden.
Draait weer als een zonnetje.
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”