Garantie geimporteerde Volvo

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Louisv
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 14.11.2013 - 14:59
Locatie: Hoorn (nh)

Geachte Gebruikers,

Let alstublieft op als u een geimporteerde volvo hebt!

Medio 2013 wilde ik een Volvo V60 PIH ivm bijtelling en fiscale voordelen.
Helaas waren deze niet meer in Nederland leverbaar waardoor ik genoodzaakt was er een uit Duitsland te importeren.
Voordat ik deze stap nam werd mij bij een dealer aangegeven dat dit door Volvo Nederland niet zou worden toegestaan.
Daarom heb ik vooraf contact gezocht met Volvo Nederland en hen gevraagd wat dit voor invloed zou hebben op de garantie.
Volgens Volvo Nederland, geen gevolgen immers iedere nieuwe Volvo gebruiker is er één.

In december 2013 werd mijn Volvo op kenteken gezet en vanaf 4 januari ben ik gaan rijden in een V60 PIH met Volvo On Call.
Gelijk heb ik deze laten vernederlandsen en alarm keuren voor een nederlands beveiligings certificaat.

In juni kreeg ik een paar keer de melding "Hybride systeem werkt niet!

Afgelopen week kreeg mijn Volvo, mede daarom, een zomerbeurt, toevallig vernam ik dat er 2 recall updates waren.
Dat vond ik vreemd, want ik reed al 22 jaar Toyota en over elke recall werd ik altijd automatisch geinformeerd, waarom bij Volvo niet?
De dealer wist mij te melden dat ik de eerste 3 jaar geen verzekering tegen pech nodig had want ik heb immers Volvo Assistance.

Vandaag begaf de Volvo PIH het op de autoweg met dezelfde melding aangevuld met het feit dat ABS en de stuurbekrachtiging het begaven.
Levensgevaarlijk en beangstigend want op de autoweg kon ik hem moeilijk in bedwang houden!, maar ik dacht ik heb Volvo On Call en Volvo Assistance!

Volvo On Call nam mijn melding op en ik werd een paar minuten erna teruggebeld door Volvo Assistance met de melding:

"Uw auto staat niet in het systeem, u heeft zeker een geimporteerde auto dus wij kunnen u niet helpen, belt u maar met het buitenland"

Het zal je als klant van een auto van 75.000 euro maar gezegd worden.....na 22 jaar Toyota ervaring......

Uiteindelijk heb ik via de verzekering de auto moeten laten wegslepen, staat nu in dealergarage, men weet niet wat er mee is en volgende week zou ik op autovakantie gaan.

Nu blijkt dat een geimporteerde auto geen Nederlandse Volvo Assistance heeft en ook geen recht op een vervangende auto!!!
Wat een Service, daar gaat onze autovakantie!!!

Moraal van dit verhaal:

Zorg bij een geimporteerde Volvo voor
- een goede autoverzekering
- verwacht niets van Volvo On Call en Volvo Assistance
- geloof niets van die mooie reclameborden bij de Dealer die zeggen "Bij Volvo Draait Alles om U" want zowel mijn eigen dealer als de dealergarage waar hij nu staat als ook Volvo Nederland zeggen dat ze niets voor je kunnen doen.

pure onwil en bovendien klantonvriendelijk, wees gewaarschuwd!

Uiteindelijk heb ik Duitsland moeten bellen om begrip, service en telefonisch assistentie te krijgen.....zeer verdrietig na 22 jaar zorgeloos Toyota rijden

:devil:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Louisv op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 Plus, T6 AWD (Plug-in Hybrid 2025)
Skoda Kodiaq 1.4 Business Style
Volvo V60 PIH
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28490
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Heb je een schriftelijke reactie van Volvo Nederland over je contact met betrekking tot de garantie bij een nieuwe importauto?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Volvo assistance is in heel europa beschikbaar, zou toch geen probleem mogen zijn? Daarnaast als een auto in onderhoud is bij een volvodealer heb je toch recht op volvoassistance voor een jaar. Wellicht heeft de dealer je auto niet aangemeld? Succes iig, hoop dat alle problemen opgelost worden!
Gebruikersavatar
Louisv
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 14.11.2013 - 14:59
Locatie: Hoorn (nh)

Auto is in onderhoud bij dealer en volledig door een Nederlandse dealer (tegen betaling) in de Nederlandse systemen opgenomen en geregistreerd

Je hebt feitelijk 3 jaar Volvo Assistance maar van de Nederlandse Volvo Assistance hoef je niets te verwachten... dat is mijn praktijkervaring van vandaag!
Volvo XC60 Plus, T6 AWD (Plug-in Hybrid 2025)
Skoda Kodiaq 1.4 Business Style
Volvo V60 PIH
Gebruikersavatar
Louisv
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 14.11.2013 - 14:59
Locatie: Hoorn (nh)

Wat betreft de schriftelijke reactie van Volvo Nederland:

Mijn telefonische en email verzoeken om technische en praktische hulp hebben niet geleid tot welke actie van Volvo Nederland dan ook.
Zoals ik al aangaf was het alleen mijn verzekering (wegslepen) en Volvo Assistance Duitsland (toezegging vervangende auto) die hulp hebben geboden
Volvo XC60 Plus, T6 AWD (Plug-in Hybrid 2025)
Skoda Kodiaq 1.4 Business Style
Volvo V60 PIH
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ehm, allemaal leuk en aardig maar ik ben niet zo van het telefonische gedoe. Vandaar de vraag: Heb jij dit schriftelijk in de vorm van een klacht aan Volvo Nederland kenbaar gemaakt? Staat mij bij dat de garantievoorwaarden in heel Europa gelijk zijn.
En verder, er zullen vast en zeker allerlei voorwaarden en uitzonderingen van toepassing zijn en aldus zou een optie kunnen zijn dat je naar de eerste de beste Volvodealer in het land van aanschaf kunt gaan in geval van garantie- en terugroepzaken.

Maar dat je jezelf met een auto van 75K enigszins in het hemd gezet voelt, die emotie begrijp ik wel, evenzo heb ik begrip voor het standpunt van Volvo Nederland ten aanzien van "grijze import".
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Toen ik met mijn Belgische V60 PIH (met NL kenteken) stil kwam te staan kreeg ik hetzelfde te horen: "Wat is de VIN van de auto, hij staat niet in het systeem." Gelukkig heb ik mijn verzekering ook bij Volvo lopen dus 1 aanspreekpunt. Ik ben redelijk bot gaan doen, zo van: Ik heb de auto 2 maanden geleden bij jullie gekocht, hij is bij jullie in onderhoud, en mijn verzekering loopt bij jullie. Dus het maakt me niet uit wat er in je systeem staat, je regelt het maar. En dat hebben ze ook netjes gedaan. Na een jaar onderhoud in NL krijg je trouwens een Volvo Card, dus dan heb je deze discussie niet meer. In het eerste jaar moet je even door de bullshit heen, zoals je gemerkt hebt.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Ik vind dit soort cases altijd lastig, we horen hier slechts het relaas van een -ontevreden- eigenaar. Voor mij is wel duidelijk dat het succes van de PIH Volvo (en met name VCNL) wat overvallen heeft, en dat sowieso de Assistance niet het niveau is dat je als Volvo rijder mag verwachten, daar heb ik veel vaker klachten over gehoord
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Wat raar dat je na een jaar wel een volvocard krijgt, beetje krom.. Maar goed wellicht handig om, zoals andere al aan hebben gegeven, een brief te schrijven naar de importeur. Volvo wil neem ik aan geen ontevreden klanten.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Na een brief aan Volvo NL heeft onze NL dealer zelfs ons hotel betaald ivm het in het water gevallen weekendje weg. Dus de service is wel goed,
maar die komt niet vanzelf.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Raar verhaal.
Mijn V60 en C70 zijn in Nederland geleverd en (nu) in Duitsland in onderhoud.
Voor de V60 had ik in NL nog een aanvullende garantieverzekering afgesloten. Dit geldt volgens de Duitse dealer ook gewoon in Duitsland.
Als er onderhoud wordt gepleegd krijg ik keurig netjes een stickertje aan de binnenkant van de deur geplakt met tot wanneer Volvo Assistance weer geldig is (1 jaar dus weer). Dit is een Europese aangelegenheid. Dus als ik in NL een probleem krijg, bel ik met het nummer op de sticker (Duitsland) en ze zorgen er maar voor dat het geregeld wordt (Europese dekking).
Wat garantie betreft is het heel eenvoudig. Dit is een fabrieksgarantie van 2 jaar, wereldwijd geldend. Dus of je je auto nu bij een Volvo-dealer in Duitsland, Nederland of Tjing Tjang Priok brengt, in alle gevallen zal de reparatie onder garantie vallen. De dealer lost het verder op met zijn importeur/fabrikant.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Louisv
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 14.11.2013 - 14:59
Locatie: Hoorn (nh)

Volgens mij begrijpen jullie mijn ervaring niet:

Ik had niet verwacht dat ik na het inroepen van noodhulp via on call, bij het totaal uitvallen van de onbestuurbare auto, dat ik als reactie zou krijgen van Volvo Assistance Nederland:

"We gaan u niet helpen, u heeft geen recht op pechhulp omdat het een geimporteerde auto is, belt u maar met het buitenland"

Hoe bot kun je als Volvo zijn, De klant betaalt tenslotte voor assistance...

Ik vind dat persoonlijk onbegrijpelijk bureaucratisch, hoezo één Europa..., één Volvo.....

Ben het met RichieB eens, ook de Volvocard pas na 1 jaar is bespottelijk, je hebt een nieuwe auto met europese fabrieks garantie tenslotte, bij welke dealer ik hem ook in onderhoud breng
Volvo XC60 Plus, T6 AWD (Plug-in Hybrid 2025)
Skoda Kodiaq 1.4 Business Style
Volvo V60 PIH
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Begrijp je ervaring/ frustratie zeker wel, net als de rest hier als ik het zo lees. Dat er bij het call center een niet behulpzame heer of dame heeft gezeten, dat kan volvo niet altijd voorkomen. Het is wel goed als je deze ervaring met volvocarsNL zou delen middels een brief(of facebook/twitter werkt ook goed!). Dat werkt bij ander bedrijven ook altijd goed. Misschien kan je tot consensus komen dat je nu al een volvocard krijgt, dus volvoassistance en daarmee volvo on call?
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Het "ik weet niet of u wel recht hebt op vervangend vervoer" viel mij ook rauw op mijn dak toen ik belde vanaf de vluchtstrook. Maar na mijn scheldkanonade werd het wel gewoon geregeld. Raar dat jij echt naar Duitsland moest bellen. Dat schoot bij mij ook door mijn hoofd (Volvo Assistance België bellen) maar dat was dus niet nodig.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Sorry, maar de "fout" begint bij jezelf.

Heb je na import contact gezocht met en lokale dealer om onderhoudsafspraken te maken en om de auto bij VCNL te laten registreren? Denk 't niet.
Als dat is gebeurd wordt de auto gewoon behandeld als een NL auto.

Verder heb je vermoedelijke de auto in D op kenteken laten zetten. Fout 2, als je nieuwe auto uit het buitenland haalt, laat je hem beter niet daar registreren, maar doe je dat meteen in NL. Dan is het al helemaal geen import auto meer.

Verder is de reactie van On Call (als het werkelijk zo gegaan is) wel dubieus, want ze horen je gewoon te helpen en de administratie later te regelen.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20546
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik vermoed inderdaad dat daar de fout ligt. Hoewel de auto "Vernederlandst" is, is de melding bij VCNL niet doorgevoerd.

Dat is ook gelijk de reden waarom jullie geen Volvocard hebben. Die krijg je namelijk vanzelf bij de aanschaf van een nieuwe of gebruikte auto die bij VCNL geregistreerd staat en via een dealer in onderhoud is.

Maar dan nog is de reactie idd bot te noemen. Want je hebt wel degelijk recht op alle spullen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik heb nog expliciete gevraagd naar de Volvo Card na het aanmelden bij de NL dealer. Het antwoord was dat die pas na 1 jaar kwam, en dat deed hij ook.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

om specifiek te zijn, na de 30k beurt/1e jaar beurt krijg je die kaart. heb hem ook zo gekregen. Maar denk dat je auto niet goed vernederlands is.

De on call knop zou trouwens gewoon moeten bellen met het punt waar je service van krijgt lijkt he. Verder is alle garantie van volvo europees dus ik snap niet waarom ze zo raar doen. Ik bedoel wat is nou anders aan of je een duitse helpdesk belt of de NL, resultaat is toch dat de wegenwacht langs gestuurd wordt.
dirkjanw
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00

Autozoeker schreef: De on call knop zou trouwens gewoon moeten bellen met het punt waar je service van krijgt lijkt he.
Mijn ervaring is dat je wordt doorverbonden met de on call desk in het land waar je je op dat moment in bevindt... Met een begroeting in de taal van het land :)
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Klopt, heb in Spanje ook op het knopje gedrukt omdat ik dacht dat er iets los zat aan de onderkant van de auto. Die meneer was hartstikke Spaans en hielp me trouwens ook al had ik geen Volvo Card uit Spanje...
Maar goed, bij aflevering van mijn V60 zijn we ook uur bezig geweest om mijn auto aan te melden en wachtwoorden te verzinnen etc.
Had jij dat ook gehad bij aflevering in Duitsland?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”