Let alstublieft op als u een geimporteerde volvo hebt!
Medio 2013 wilde ik een Volvo V60 PIH ivm bijtelling en fiscale voordelen.
Helaas waren deze niet meer in Nederland leverbaar waardoor ik genoodzaakt was er een uit Duitsland te importeren.
Voordat ik deze stap nam werd mij bij een dealer aangegeven dat dit door Volvo Nederland niet zou worden toegestaan.
Daarom heb ik vooraf contact gezocht met Volvo Nederland en hen gevraagd wat dit voor invloed zou hebben op de garantie.
Volgens Volvo Nederland, geen gevolgen immers iedere nieuwe Volvo gebruiker is er één.
In december 2013 werd mijn Volvo op kenteken gezet en vanaf 4 januari ben ik gaan rijden in een V60 PIH met Volvo On Call.
Gelijk heb ik deze laten vernederlandsen en alarm keuren voor een nederlands beveiligings certificaat.
In juni kreeg ik een paar keer de melding "Hybride systeem werkt niet!
Afgelopen week kreeg mijn Volvo, mede daarom, een zomerbeurt, toevallig vernam ik dat er 2 recall updates waren.
Dat vond ik vreemd, want ik reed al 22 jaar Toyota en over elke recall werd ik altijd automatisch geinformeerd, waarom bij Volvo niet?
De dealer wist mij te melden dat ik de eerste 3 jaar geen verzekering tegen pech nodig had want ik heb immers Volvo Assistance.
Vandaag begaf de Volvo PIH het op de autoweg met dezelfde melding aangevuld met het feit dat ABS en de stuurbekrachtiging het begaven.
Levensgevaarlijk en beangstigend want op de autoweg kon ik hem moeilijk in bedwang houden!, maar ik dacht ik heb Volvo On Call en Volvo Assistance!
Volvo On Call nam mijn melding op en ik werd een paar minuten erna teruggebeld door Volvo Assistance met de melding:
"Uw auto staat niet in het systeem, u heeft zeker een geimporteerde auto dus wij kunnen u niet helpen, belt u maar met het buitenland"
Het zal je als klant van een auto van 75.000 euro maar gezegd worden.....na 22 jaar Toyota ervaring......
Uiteindelijk heb ik via de verzekering de auto moeten laten wegslepen, staat nu in dealergarage, men weet niet wat er mee is en volgende week zou ik op autovakantie gaan.
Nu blijkt dat een geimporteerde auto geen Nederlandse Volvo Assistance heeft en ook geen recht op een vervangende auto!!!
Wat een Service, daar gaat onze autovakantie!!!
Moraal van dit verhaal:
Zorg bij een geimporteerde Volvo voor
- een goede autoverzekering
- verwacht niets van Volvo On Call en Volvo Assistance
- geloof niets van die mooie reclameborden bij de Dealer die zeggen "Bij Volvo Draait Alles om U" want zowel mijn eigen dealer als de dealergarage waar hij nu staat als ook Volvo Nederland zeggen dat ze niets voor je kunnen doen.
pure onwil en bovendien klantonvriendelijk, wees gewaarschuwd!
Uiteindelijk heb ik Duitsland moeten bellen om begrip, service en telefonisch assistentie te krijgen.....zeer verdrietig na 22 jaar zorgeloos Toyota rijden