Hallo allemaal.
Ik ging vandaag met mn schoonbroer mee kijken na een motor voor hem. En bij de beste man waar wij waren stond ook een 2.4 s60 uit 2001 met 280.000 op de teller een hele nette auto en ook wel een waar ik interesse in heb. Waar moet ik opletten bij dit model? Wie kan mij tips geven?
Groeten.
volvo s60 2.4T
- hogie
- 3rd Gear member
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 10.07.2005 - 14:59
- Locatie: Brabant
Wellicht verstandig om een aankoopkeuring te laten doen door een volvodealer of volvo specialist kost je waarschijnlijk ongeveer 100 euro en wellicht een hoop narigheid. Maar zoals vaker aangegeven op dit forum ook zij hebben geen glazenbol.
Succes met je beslissing
Succes met je beslissing
Volvo XC40 Inscription MY 2021
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 20.01.2014 - 22:12
Na 2 maal een S60, het is een fantastische auto. Nooit een probleem gehad in 8 jaar. De eerste gekocht met 20K op de teller, ingeruild bij 100K op de teller voor een gloednieuwe. Die heeft nu 80K op de teller. Alleen de reguliere beurten bij de dealer. Kan me wel voorstellen dat het een ander verhaal is bij een auto van 13 jaar oud. Dealer onderhouden? Onderhoudsboekje? Dus volg het advies maar op van Bogie! Wat is nu een paar honderd euro voor zekerheid, goede nachtrust?
- Ichidingo
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 05.12.2013 - 20:37
- Locatie: Uithoorn
Goedemiddag,
Rij ermee, luister of je een fluittoon hoort wanneer de airco pomp aanslaat. Ik heb een groot aantal S60s bekeken en de Airco pomp kan een probleem zijn. Die zijn erg duur en je wil meestal meteen de distributieriem vervangen als het meer dan 100.000 km niet gedaan is (kan tot 125.000 zou ik zeggen, wel risky)
Ook de Turbo Control Valve is een bekend defect bij deze modellen. Een IPD aftermarket is rond de 100 euro dus eigenlijk geen ramp (raad ik je zoiezo aan). Voor de rest is het een geweldige auto, een van de beste motorblokken die ik ken. Als laatste, check alle waarschuwingslampjes. Motormanagement en SRS airbag betekend dat er door mensen met onvoldoende kennis aan geknutseld is. Dat betekend meestal niet veel goeds.
Groet
Rij ermee, luister of je een fluittoon hoort wanneer de airco pomp aanslaat. Ik heb een groot aantal S60s bekeken en de Airco pomp kan een probleem zijn. Die zijn erg duur en je wil meestal meteen de distributieriem vervangen als het meer dan 100.000 km niet gedaan is (kan tot 125.000 zou ik zeggen, wel risky)
Ook de Turbo Control Valve is een bekend defect bij deze modellen. Een IPD aftermarket is rond de 100 euro dus eigenlijk geen ramp (raad ik je zoiezo aan). Voor de rest is het een geweldige auto, een van de beste motorblokken die ik ken. Als laatste, check alle waarschuwingslampjes. Motormanagement en SRS airbag betekend dat er door mensen met onvoldoende kennis aan geknutseld is. Dat betekend meestal niet veel goeds.
Groet
Volvo S60 2001 2.4 170PK Special Edition Goud.
Volvo S60 2001 2.4 Turbo 225PK Metallic Green.
Volvo S60 2001 2.4 Turbo 225PK Metallic Green.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Voorste draagarm rubbers zijn vaak slecht, trekt ie naar 1 kant met remmen/optrekken
TCV zoals eerder genoemd
Turbo is met dat soort km standen vaak wel versleten, harde fluittoon is niet goed. Revisie turbo vanaf pakweg 350/400 euro en 2 a 3 uurtjes klussen voor de vakman.
Koppeling zal ergens rond die km stand ook wel klaar zijn, nieuwe koppeling is vaak ook gelijk nieuw dual massa vliegwiel. Complete set rond de 800 euro ex inbouwen.
Airbag waarschuwingen zijn lastig/duur om te laten fiksen omdat het vaak draadbreuk e.d. is en dat is lastig op te sporen
Uitlaat ophangbeugels rotten er vaak af bij de achterdemper in de buurt. Achterdemper zelf kan ook flink rotten waardoor de buitenkant van de demper los laat.
Onderste en bovenste motorsteun zijn vaak stuk/versleten
Stabilisator "koppel" stangen -> als die versleten zijn dat krijg je een irritant gerammel in de ophanging over een hobbelweg
Handrem remschoenen laat de voering vaak los, slechte werking handrem (evt op 1 wiel) en uiteindelijk als je pech hebt zit het wiel vast omdat de stukjes voering ergens klem zitten
Benzineklep scharniertje is niet zo best, plastic wordt broos na 10+ jaar en dan kiepert het klepje eraf. Nieuw scharnier setje is 20e oid.
Meer kan ik zo snel even niet verzinnen, maar check het S60/V70 forum voor de vaak terugkerende klachten.
TCV zoals eerder genoemd
Turbo is met dat soort km standen vaak wel versleten, harde fluittoon is niet goed. Revisie turbo vanaf pakweg 350/400 euro en 2 a 3 uurtjes klussen voor de vakman.
Koppeling zal ergens rond die km stand ook wel klaar zijn, nieuwe koppeling is vaak ook gelijk nieuw dual massa vliegwiel. Complete set rond de 800 euro ex inbouwen.
Airbag waarschuwingen zijn lastig/duur om te laten fiksen omdat het vaak draadbreuk e.d. is en dat is lastig op te sporen
Uitlaat ophangbeugels rotten er vaak af bij de achterdemper in de buurt. Achterdemper zelf kan ook flink rotten waardoor de buitenkant van de demper los laat.
Onderste en bovenste motorsteun zijn vaak stuk/versleten
Stabilisator "koppel" stangen -> als die versleten zijn dat krijg je een irritant gerammel in de ophanging over een hobbelweg
Handrem remschoenen laat de voering vaak los, slechte werking handrem (evt op 1 wiel) en uiteindelijk als je pech hebt zit het wiel vast omdat de stukjes voering ergens klem zitten
Benzineklep scharniertje is niet zo best, plastic wordt broos na 10+ jaar en dan kiepert het klepje eraf. Nieuw scharnier setje is 20e oid.
Meer kan ik zo snel even niet verzinnen, maar check het S60/V70 forum voor de vaak terugkerende klachten.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -