Rear Seat Entertainment in V60 PIH met Sensus Connect

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Superfunky
5th Gear member

mheliz schreef:Superfunky,

Hoi SF, jij spreekt over 'het' systeem van de toekomst. Hoe ziet jouw gehele configuratie er dan uit? Ben zelf op zoek. Wil voor de zomervakantie iets werkends hebben. Dank alvast.
Uiterst simpel. Men neme:

- 1 Seagate GoFlex Wifi harde schijf: €150
- maximaal 8 ipads (of andere tablets). Maar ik zou stoppen bij max 4 wanneer je HD afspeelt (en dat doen we allemaal denk ik). Wij hebben er 3 tegelijk in gebruik, dat werkt i.i.g. super
- bij iedere iPad een Bluetooth hoofdtelefoon zoals deze:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/0464 ... 0?ref=list
- de Seagate Media app (gratis) en eventueel de CineXplayer (betaald, maar ik vind 'm wat betere beeldkwaliteit geven)
- films op de schijf opslaan. CineXplayer speelt alle gangbare formaten wel, maar ik heb de beste ervaringen met MP4. AVI en Divx crashen redelijk vaak. mP4, MKV en H264 zijn prima

Grote voordeel van dit systeem vind ik dat de gebruikers meteen alles in 1 device hebben. Via de wifi-spot in de auto (nu nog via mijn iphone hot-spot) zitten ze op internet, spelletjes op de ipad en films kijken ze individueel. Ze hoeven dus nooit meer allemaal hetzelfde te kijken.
Daarnaast is het natuurlijk ook prettig dat de iPads ook gewoon thuis gebruikt worden.
De GoFlex schijf heeft een eigen batterij, maar je sluit 'm gewoon aan op de USB in de armsteun. Aan en uitzetten is gewoon druk knopje aan de zijkant. Ik weet alleen nog niet of de schijf zal laden op de USB in de auto. Mogelijk geeft deze te weinig power. Als dit het geval mocht zijn is het op te lossen dmv aansluiten via de 12V, maar dat geeft een kabeltje, dus dan laat ik een 2100mA USB bijplaatsen in het armsteun vakje. Kost €20 ex montage.
In principe moet het natuurlijk zo zijn dat de schijf gewoon in de auto zit en je 'm alleen maar aan en uit hoeft te zetten.

Klein nadeel is dat als de ipad op is, hij aan de 12V lader moet. Ik heb zo'n 12V 2100mA plug met 2 aansluitingen voor achterin. Afgelopen vakantie van en naar Oostenrijk is hij niet gebruikt. Een volgeladen iPad houdt het prima vol.

Ander nadeel zou kunnen zijn dat de ipad los is tenzij je een cradle monteert. Mijn kinderen geven aan dat ze dat juist fijn vinden. Ze vinden het top dat ze zelf kunnen bepalen hoe ze zitten, hangen, liggen.
De kleintjes (2-4 jaar) van m'n zus gebruiken wel een cradle aan de hoofdsteun. Zij vindt het top dat ze met één beweging de ipad uit de cradle pakt, een andere film opzet en 'm zo weer terugzet.

Iemand vroeg me hoe lang zo'n BT batterij van de hoofdtelefoon meegaat. Antwoord: weken! Wordt gewoon geladen via USB, geloof dat die van ons na 3 maanden intensief gebruik een keer leeg zijn. Mocht dat gebeuren in de auto is er altijd nog het good-old kabeltje, dan doet tie het ook gewoon zinder geladen te zijn, maar dan is tie bedraad.

Is maar één echt nadeel: ze spelen wat weinig het oud hollands familiespel: ik zie, ik zie, wat jij niet ziet!
Superfunky
5th Gear member

v60pih schreef:Hier staat eea over het systeem van SF: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1265638
En bedankt! ;) ;) Tik me suf!
RichieB
6th Gear member

Superfunky schreef: Iemand vroeg me hoe lang zo'n BT batterij van de hoofdtelefoon meegaat. Antwoord: weken! Wordt gewoon geladen via BT, geloof dat die van ons na 3 maanden intensief gebruik een keer leeg zijn.
Euh, draadloos laden is in opkomt maar dat werkt met een dock waarop je het apparaat moet leggen. Dat werkt helaas niet via Bluetooth. Die koptelefoons gaan waarschijnlijk gewoon heel lang mee omdat ze niet veel verbruiken.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Superfunky
5th Gear member

RichieB schreef:
Superfunky schreef: Iemand vroeg me hoe lang zo'n BT batterij van de hoofdtelefoon meegaat. Antwoord: weken! Wordt gewoon geladen via BT, geloof dat die van ons na 3 maanden intensief gebruik een keer leeg zijn.
Euh, draadloos laden is in opkomt maar dat werkt met een dock waarop je het apparaat moet leggen. Dat werkt helaas niet via Bluetooth. Die koptelefoons gaan waarschijnlijk gewoon heel lang mee omdat ze niet veel verbruiken.
Sorry, tikfout, moet USB zijn. Ik corrigeer ff.
Scherp hoor! ;)
weste048
1st Gear member

Vandaag is m'n RSE geinstalleerd. Kan het kloppen dat de twee schermen niet gekoppeld zijn en dat je dus twee dvd's moet gebruiken om op beide schermen te kijken? Weet iemand of het mogelijk is om een master/slave installing te gebruiken? Overigens kreeg ik ook geen geheugenkaarten aan de praat. Iemand ideeen?
hilhorsta
Starter

Hallo,

Ik probeer films af te spelen op de RSE vanaf een SD-kaart. Ik heb een 32g Sandisk SDHC kaart, FAT32 geformatteerd. Ik heb heel aantal films (AVI) geprobeerd af te spelen, maar tot nu toe is er geen enkele gelukt.
De RSE ziet de SD-kaart en geeft ook aan welke films erop staan. Wanneer ik een film kies begint links bovenin een zandloper te draaien en that's it. Beide spelers vertonen hetzelfde gedrag.
Een DVD wordt wel normaal afgespeeld.
Vanaf een USB-stick heb ik dezelfde problemen als vanaf SD.

Met een tooltje heb ik achterhaald welke formaten het nu precies zijn en ik zie oa:

DivX 5.x/6.x
XviD ISO MPEG-4
XviD 1.1.2 Final
XviD 1.0.1

Volgens mij niet heel bijzonder, maar ben niet echt thuis in de formaten.

Iemand enig idee wat hier het probleem is?

Groet,
v60pih seeker
1st Gear member

Vandaag is m'n RSE geinstalleerd. Kan het kloppen dat de twee schermen niet gekoppeld zijn en dat je dus twee dvd's moet gebruiken om op beide schermen te kijken? Weet iemand of het mogelijk is om een master/slave installing te gebruiken? Overigens kreeg ik ook geen geheugenkaarten aan de praat. Iemand ideeen?
048, er zitten veel beperkingen aan het systeem, maar het koppelen van de 2 schermen is 1 van de beperkte opties die t wel heeft.
ikmisdepolitieporsche
Starter

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan met mijn V60 PIH modeljaar 2014. In de handleiding staat dat bestanden tot 720x480 en 720x576 ondersteund worden in mpeg-2. Ik heb ontdekt dat de .mpg bestanden met een maximale resolutie van 720x480 en 720x576 werken, sommige bestanden hebben echter een grotere resolutie en die krijg ik niet teruggeschaald. Hoe hier mee om te gaan? Door ze te converteren naar een ander bestandsformaat dat standaard met max 720x480 werkt: .VOB!

Ik heb nu een paar films omgezet naar een .vob extensie en dat werkt! Ik heb wel lang moeten zoeken naar software die een .avi bestand kan omzetten naar .vob maar op mijn Macbook kan ik aanraden: Free-video-converter. Dit programma is gratis te downloaden in de app store. Je moet dan kiezen voor het ‘Profile’ DVD Video (*.vob). Succes!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”