Ik ben een gadget project begonnen in mijn XC60 (MY2010).
In het kort komt het er op neer dat ik een 7" tablet (Google Nexus) in de center console plaats, vóór het bestaande navi scherm. Dit past heel mooi en ik hoop een af-fabriek look te kunnen creeren.
Met de tablet kan ik tal van nuttige auto-apps gebruiken (TomTom, Sygic, Flitsmeister, zakelijke ritregistratie, muziek, Google, ODB2, file-info, ...). Tevens wil ik met een appje mijn Raspberry PI aansturen (remote), die het afspelen van muziek en films mogelijk maakt op het Rearseat Entertainment Systeem en die bij het oprijden van mijn oprit de content automatisch via Wifi (12v wifi/3G router) met mijn thuisserver synct.
Ambitieus en enorm patserig, maar dit lijkt me erg leuk als hobby-project

De XC60 is o.a. voorzien van navigatie i.c.m. een achteruitrijcamera.
Aangezien de tablet het navi scherm geheel afdekt, kan ik dit scherm dus niet meer gebruiken; het moeten missen van de Volvo navi laat me koud (verschikkelijk vind ik deze en gebruik ik dan ook nooit), maar de achteruitrijcamera gebruik ik wél veel. Met name de begeleidingslijnen die met je stuur meedraaien vind ik zeer nuttig bij het inparkeren.
Ik zoek nu een manier om het beeld van de camera af te tappen of desnoods van het gehele scherm. Op die manier kan ik het beeld tonen op de tablet of op een andere plek in de auto een klein LCD'tje plaatsen met dit beeld.
Dit blijkt tot nu toe de grootste uitdaging; de rest heb ik in concept al liggen/werkend.
Weet iemand of dit kan of in welke richting ik moet denken? De bekende Volvo-kastjes bieden enkel de mogelijkheid om extra beeldmateriaal op je bestaande navi te tonen, maar ik zoek juist de output van dit scherm.
Ik hoor het graag!
Groeten,
Cyril