Nieuwe V40 D40, vraag over constante 12V aansluiting.

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
HugoW
Starter

Hoi,

sinds kort heb ik mijn V40 D4, en het bevalt goed. Ik mis alleen één ding; een constante 12V aansluiting in het interieur, ook als de auto helemaal uit is (van contact, op slot, etc). Ik heb een rittenregistratie systeem in de middenconsole dat iedere keer 3 minuten moet herstarten en satalieten zoeken voordat ik weg kan rijden. Is zooooo vervelend... Vanaf volgend jaar gaat'ie in de bijtelling en ga ik het registratiekastje ritueel verbranden, maar tot die tijd heb ik ergens een constante 12V aansluiting in het interieur nodig.

De enige oplossing die ik nu kan bedenken is rechtstreeks van de accu tappen (met een zwevende zekering), maar dan moet ik ergens veilig en netjes door het schutbord heen.

Wie heeft een slimme oplossing voor me?

Dank,

Hugo
Laatst gewijzigd door HugoW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jtb81
3rd Gear member

Geen slimme oplossing anders dan die je zelf aandraagt, maar het risico is natuurlijk als je dat systeem vergeet uit te trekken dat je accu vrij vlot het loodje legt.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
fret
3rd Gear member
Contacteer:

Voor mijn dashcam heb ik door de dealer een "power magic pro" laten inbouwen; http://www.blackvue-nederland.nl/produc ... ro-details voor wat details. Zit verstopt onder het dashboard en heeft constante en geschakelde stroom (en inherent aan de PMP ook beveiliging voor ontlading). Scheelt een hoop ellende om het door iemand te laten doen die er verstand van heeft met al die electronica in de auto.....
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
Get!em
3rd Gear member

Als je de 12v aansluiting kofferbak had gehad, dan had je al een constante draad gehad ;)

Weet niet zeker, maar is de USB ook niet een constante power source? Of gaat die ook uit? Vermoed van wel.
Jumpman
4th Gear member

Get!em schreef: Als je de 12v aansluiting kofferbak had gehad, dan had je al een constante draad gehad ;)

Weet niet zeker, maar is de USB ook niet een constante power source? Of gaat die ook uit? Vermoed van wel.
Bedankt je hebt mijn vraag uit een ander draadje beantwoord.
Want ik had idd het vermoeden dat de kofferbak constante stroom was.
Want ook met contact uit laadt het dingen op.
Vraag me alleen af of het ook aanblijft als de auto op slot is.
Bijv met koelbox. Niet dat ik dan straks een lege accu heb?

Kan iemand me dat vertellen?
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
Get!em
3rd Gear member

Dat heb ik niet kunnen testen. Bij contact uit, bleek de koelbox nog aan te staan, maar daarvoor moest ik uiteraard wel de kofferbak open hebben, dus weet niet wat hij doet met auto op slot. Maar ik vermoed dat hij gewoon aan blijft.

Kan het nu niet meer testen. Heb mijn V40 ingeleverd.
Plaats reactie

Terug naar “V40”