Hoi,
sinds kort heb ik mijn V40 D4, en het bevalt goed. Ik mis alleen één ding; een constante 12V aansluiting in het interieur, ook als de auto helemaal uit is (van contact, op slot, etc). Ik heb een rittenregistratie systeem in de middenconsole dat iedere keer 3 minuten moet herstarten en satalieten zoeken voordat ik weg kan rijden. Is zooooo vervelend... Vanaf volgend jaar gaat'ie in de bijtelling en ga ik het registratiekastje ritueel verbranden, maar tot die tijd heb ik ergens een constante 12V aansluiting in het interieur nodig.
De enige oplossing die ik nu kan bedenken is rechtstreeks van de accu tappen (met een zwevende zekering), maar dan moet ik ergens veilig en netjes door het schutbord heen.
Wie heeft een slimme oplossing voor me?
Dank,
Hugo
Nieuwe V40 D40, vraag over constante 12V aansluiting.
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Geen slimme oplossing anders dan die je zelf aandraagt, maar het risico is natuurlijk als je dat systeem vergeet uit te trekken dat je accu vrij vlot het loodje legt.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
Voor mijn dashcam heb ik door de dealer een "power magic pro" laten inbouwen; http://www.blackvue-nederland.nl/produc ... ro-details voor wat details. Zit verstopt onder het dashboard en heeft constante en geschakelde stroom (en inherent aan de PMP ook beveiliging voor ontlading). Scheelt een hoop ellende om het door iemand te laten doen die er verstand van heeft met al die electronica in de auto.....
- Jumpman
- 4th Gear member
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 27.09.2010 - 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Bedankt je hebt mijn vraag uit een ander draadje beantwoord.Get!em schreef: Als je de 12v aansluiting kofferbak had gehad, dan had je al een constante draad gehad
Weet niet zeker, maar is de USB ook niet een constante power source? Of gaat die ook uit? Vermoed van wel.
Want ik had idd het vermoeden dat de kofferbak constante stroom was.
Want ook met contact uit laadt het dingen op.
Vraag me alleen af of het ook aanblijft als de auto op slot is.
Bijv met koelbox. Niet dat ik dan straks een lege accu heb?
Kan iemand me dat vertellen?
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
- Get!em
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30
Dat heb ik niet kunnen testen. Bij contact uit, bleek de koelbox nog aan te staan, maar daarvoor moest ik uiteraard wel de kofferbak open hebben, dus weet niet wat hij doet met auto op slot. Maar ik vermoed dat hij gewoon aan blijft.
Kan het nu niet meer testen. Heb mijn V40 ingeleverd.
Kan het nu niet meer testen. Heb mijn V40 ingeleverd.