Sensus Connect Update Mei-2014

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
ssdroog
2nd Gear member

Ok, ik heb inmiddels ook de update. Wacht nu op de apps... kan ik me al aanmelden bij parkmobile voor de park&pay mogelijkheid? Dat lijkt me de enige echt zinnige app. Maar dat kan vast nog niet...

Mijn account gegevens van tunein waren verdwenen, mijn thuis locatie was weg (overige locaties stonden er nog keurig in), moest mijn internet opnieuw instellen, kortom moest wel weer even aan het werk. Van de andere kant, de auto was weer keurig gewassen en dat maakt een hoop goed :D :D :D

Verbinding met internet via wifi kan inderdaad nog steeds niet. Blijf het raar vinden, maar goed ik heb daar een sim kaart voor.

Ik zag wel dat onder de radio knop nu internet radio mist, die zat daar voorheen wel. Nu moet ik via de apps de internet radio starten. Geen verbetering dus. De korte rit naar huis was onvoldoende om verbeteringen in de navigatie op te merken. Ik zag wel wat extra opties in "My Car", o.a. voorbereiding voor Service afspraken etc.

Gaan komende updates nou automagisch? Hoeven we daarvoor niet meer langs de dealer?
Volvo V60 D2 MY2014.5 Powershift Summum, Black Sapphire Metallic, Pandora velgen, Business Pack Connect, Winter Line, Scandinavian Line, DAB+
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Je zou een account kunnen maken op de website van Parkmobile. Deze kun je invoeren, als je de app opgestart hebt.

Ik zou even een account maken op de website van Tune-In. Kun je je favorieten beheren en deze worden automatisch bijgewerkt in de app.

Advies van mijn kant: even alle instellingen herstellen. Raak je wel alles kwijt, maar heb je weer een "fris" systeem. Is te doen via MY CAR.

Als je twee keer drukt op MY CAR krijg je ook snelkoppelingen te zien. Wel zo handig. De meest gebruikte opties/instellingen zitten daar tussen.

We zullen nog steeds naar de dealer moeten voor een update. Lijkt me sterk dat het via internet kan.
ssdroog
2nd Gear member

Werkt dat al via parkmobile? Gaaf!

Tunein account had ik al, maar ik moest de account gegevens dus opnieuw invoeren.

En ik dacht ergens gelezen te hebben dat toekomstige updates "automatisch" zouden komen vanaf de "mei" update. Misschien bedoelde ze de apps. En misschien had ik gewoon een leuke droom...
Volvo V60 D2 MY2014.5 Powershift Summum, Black Sapphire Metallic, Pandora velgen, Business Pack Connect, Winter Line, Scandinavian Line, DAB+
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

“De bestuurder kan nu naadloos switchen tussen zijn favoriete muziek en het laten voorlezen van tekstberichten van zijn telefoon. Dit zonder de handen van het stuur te nemen. Vanaf nu zal de auto je niet alleen melden wanneer deze naar de dealer moet, maar ook een afspraak voorstellen bij de Volvo dealer. Onze nieuwe app, Connected Service Bookings, is de eerste stap om het dealerbedrijf volledig te integreren in het digitale eco-systeem. In de toekomst worden nog veel meer soortgelijke functies mogelijk. Dure updates van het navigatiesysteem of achterhaalde kaarten zijn verleden tijd, Sensus Connect werkt altijd met de laatste update. Er is niet één reden te noemen waarom het moeilijker moet zijn dan dat. ” zegt David Holecek.

Ik ga er van uit dat dit inderdaad het Connect gedeelte is. Dus waar alle apps zich in bevinden. Als er een nieuwe app uit komt, verschijnt deze dan automatisch in het lijstje. (denk ik)
ssdroog
2nd Gear member

Kijk, apps zijn binnen. Ruim binnen de 24 uur. Die 72 uur is dus duidelijk een veiligheidsmarge... :-)

Ik zie alleen nergens waar ik in die park&pay app account gegevens kan invoeren. Betalen is ook nergens te selecteren (greyed out).
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik kreeg die optie aangeboden toen ik de app voor het eerst opstartte. Nogmaals, om eventuele problemen te voorkomen, doe ik altijd een reset van alle instellingen. (na een software update)
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
boom1387
Starter

Kan iemand mij vertellen of er nu ook de mogelijkheid is om Deezer en Spotify via een App te gebruiken ?
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Helaas
Paullus
Starter

Kan iemand mij vertellen wat voor (video) ingangen er op de Sensus connect zitten? Ik wil graag het beeld van mijn iphone 5 op het 7" scherm weergeven.
Laatst gewijzigd door Paullus op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
petercv
1st Gear member

Hoi,

Gisteren heb ik mijn Volvo V60 D4 Summum van maart 2014 weggebracht naar de garage voor een software update. Voor mij was de intentie om het Sensus Connect systeem te laten updaten met de mei update. Ze hebben wel een software update uitgevoerd, maar ik heb het idee dat deze niet voor het Sensus Connect systeem was.

Redenen waarom ik dit vermoed:
- Nog steeds hetzelfde lijstje apps (hoewel ik hier heb gelezen dat het tot 72 uur kan duren voor je de nieuwe apps ziet)
- Navigatiesysteem klinkt nog steeds slecht in het Nederlands (toen ik de auto eind maart ophaalde gaven ze bij de garage aan dat de mei update dit zou fixen)
- Ik heb nog steeds de optie Internetradio onder Radio, terwijl ik hier las dat deze optie daar nu weg zou zijn na de update.

Nu heb ik geen ingebouwd 3G modem maar gebruik ik de internetverbinding van mijn iPhone via Bluetooth. Kan dit nog van invloed zijn op hoelang het duurt voor de lijst van apps zich ververst?

Hoe kan ik controleren of ik wel/niet de mei update heb. Wat is er zeker weten anders (los van de apps)?

Zijn er verschillende soorten software updates mogelijk voor de auto, of is het altijd één groot pakket? Ik moest er namelijk wel 1,5 uur op wachten, lijkt me dat je dan heel wat kan updaten. :)

Groeten,

Peter
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Welke module hebben ze geüpdate?
petercv
1st Gear member

Tja, dat weet ik dus niet. Tot jouw post wist ik geen eens dat er modules zijn. :) Ik had verwacht dat de software van de hele auto geupdate werd, maar wellicht dus niet.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Er zijn een aantal modules in de auto. Vergelijkbaar met een computer, bijvoorbeeld drivers voor je videokaart, geluidskaart, bios ed. Dit kun je over het algemeen niet tegelijk updaten. Je moet ze één voor één selecteren. Dit is ook zo met een auto. Service 2.0 is een pakket dat een aantal modules tegelijk update. Deze wordt uitgevoerd bij een onderhoudsbeurt.

Als er over twee dagen nog steeds geen nieuwe apps te zien zijn, moet je even terug naar de dealer en vragen om een ICM/IHU upgrade.
ssdroog
2nd Gear member

petercv schreef:- Nog steeds hetzelfde lijstje apps (hoewel ik hier heb gelezen dat het tot 72 uur kan duren voor je de nieuwe apps ziet)
- Navigatiesysteem klinkt nog steeds slecht in het Nederlands (toen ik de auto eind maart ophaalde gaven ze bij de garage aan dat de mei update dit zou fixen)
- Ik heb nog steeds de optie Internetradio onder Radio, terwijl ik hier las dat deze optie daar nu weg zou zijn na de update.
Die eerste kan even duren. Die tweede is mij ook beloofd (Ban Garage Amsterdam soms?) maar zat dus niet in deze update. En die derde is wel raar, dat was bij mij gelijk weg. Kijk anders ook even of je snelkoppelingen hebt in het My Car menu (door twee keer op My Car te drukken, net als bij de meeste andere menus). Als je die ook niet hebt, denk ik dat er iets is misgegaan...
petercv
1st Gear member

Ik heb de snelkoppelingen als ik 2x op My Car druk, maar ik dacht dat ik die voorheen ook al had, maar ik kan me vergissen.

Inmiddels zit ik over de 72 uur en nog steeds geen nieuwe apps.

Heeft iemand anders die de update al heeft en geen ingebouwd 3g modem al de nieuwe apps zien verschijnen? Kan het misschien dat het langer duurt omdat hij geen continue internetverbinding heeft?
indy911
Starter

Nope, zit in hetzelfde schuitje als jij. Zou handig zijn als je ergens in een menu het versienummer van Sensus Connect zou kunnen vinden. Weet je in ieder geval of het goed gegaan is.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Softwareversie is eruit gelaten door Volvo. Deze kun je helaas niet zien.

Geen idee hoor, maar een wilde gok: moet je auto wellicht verbonden zijn met het internet om de apps binnen te halen? Probeer dat eens.. Weten jullie zeker dat ze de juiste module hebben geüpdate??
Gizmoke
2nd Gear member

Ik zit nu bij de dealer voor mijn jaarlijks onderhoud en ook de grote update van het SCT die we niet zelf kunnen uitvoeren. Ik ben benieuwd, mijn tomtom e.d. zal ik wel kwijt zijn :(
  • Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
  • Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
  • Volvo V60 D3 Momentum - black sapphire - MY2014 - 06/2018
  • BMW 525D E61 - silbergrau - 01/2005 tot 11/2013
  • BMW 116i E87 - titansilber - 05/2005 tot 06/2016
  • Mini One Park Lane - 11/2006 tot ??/??
RichieB
6th Gear member

Had jij al de laatste firmware er op staan? Zo nee, dan doen ze de upgrade. Je TomTom etc krijg je terug als je hem opnieuw root.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gizmoke
2nd Gear member

Ik had die laatste software er al opstaan ja.

Ik heb dit ook gezegd en ze zeiden dat deze software via volvo zelf gebeurde, ben het nu net nog eens gaan vragen en de update is wel degelijk bezig.

Opnieuw rooten is geen probleem, heb het batch bestandje nog, dacht ik :)
  • Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
  • Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
  • Volvo V60 D3 Momentum - black sapphire - MY2014 - 06/2018
  • BMW 525D E61 - silbergrau - 01/2005 tot 11/2013
  • BMW 116i E87 - titansilber - 05/2005 tot 06/2016
  • Mini One Park Lane - 11/2006 tot ??/??
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”