RaJean's Blue Power Ranger

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
RaJean
2nd Gear member

jeroenv_ schreef: Ziet er goed uit, succes met de paar dagen wachten :)
dbt schreef: Nette configuratie, succes met wachten!
V50 R schreef: Mooie auto, smurfenland wordt steeds groter :D !
Thx!
Jumpman schreef: Blijf het een waanzinnige kleur vinden, iedere keer als ik er een zie rijden gaat mijn duim omhoog.
Ik vind de V40 sowieso een prachtige belijnde auto. Als hobby fotograaf ga ik daar wel wat tijd aan besteden om hem/haar mooi op de gevoelige chip vast te leggen :)
Het leuke vind ik ook dat de V40 in verschillende kleuren ook zo'n verschillende uitstraling kan hebben, van keurig & bedeesd via stijlvol & luxueus tot uitgesproken sportief & krachtig. In de diverse grijze kleuren vind ik dat de wagen met fatsoenlijke velgen zelfs al die uitstralingen in 1 kan hebben.
rob1985 schreef: Ik ben blij dat ik ook die kleur gekozen heb :) Heb zitten twijfelen tussen Rood en Rebel Blue. Maar een R-design is een beetje een statement, dus dan mag daar ook wel een flitsende kleur bij. Bovendien is het eens wat anders dan 99 van de 100 (lease)auto's. Bijna alles is donkergetint, wit of zilver(grijs) en kleine afwijkingen daarvan. Kan op zich best mooi eruit zien, maar Rebel Blue knalt gewoon! Maar ik begrijp goed dat het niet voor iedereen is weggelegd, juist omdat het knalt. Over smaak valt niet te twisten ;)
Over smaak kun je eindeloos twisten, maar zinvol wordt dat niet :P
Ik deel jouw mening wel: Rebel Blue is een kleur die er echt uitspringt en die de wagen een ander aanzien geeft.

Het stijlvolle karakter is dan wel weggesaneerd en heeft plaats gemaakt voor een (ogenschijnlijk) heel sportieve inborst.
RaJean
2nd Gear member

Vandaag de V40 opgehaald. Nu even bekend geraken met alles. Eerste vraagtekens:
-waar is internetradio?
-waar zijn de ' apps' ?
-waarom is op mijn R-design de Performance Mode van de Digitale Teller rood en niet blauw?

Andere, fijne gewaarwording: Harman Kardon systeem klinkt prima na wat instellingen toe te passen - die ga ik later nog even delen, evenals eea aan fotomateriaal...
JosP
3rd Gear member

En nu kan de pret beginnen. Veel plezierige en veilige kilometers.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
dfeijen
1st Gear member

RaJean schreef: Vandaag de V40 opgehaald. Nu even bekend geraken met alles. Eerste vraagtekens:
-waar is internetradio?
-waar zijn de ' apps' ?
-waarom is op mijn R-design de Performance Mode van de Digitale Teller rood en niet blauw?
Internetradio is een app. De apps staan bij mij als ik op het wereldbolletje klik op de knoppen van de middenconsole.

Waarom de teller rood is weet ik niet. Heb op internet ook de blauwe gezien en zou niet weten waarom er verschillende kleuren zijn. Bij mij is deze ook rood :devil:
RaJean
2nd Gear member

Internetradio en Apps zijn gevonden intussen, maar ik zal straks maar eens de dealer bellen om mijn Performance Mode blauw te verven :)
Even een paar sfeerplaatjes die ik in de gauwigheid geschoten heb, inclusief een fotootje van de bies op de nieuwe R-design stoelen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Roy73
1st Gear member

Mooi hoor, veel plezier ermee!
RaJean
2nd Gear member

dfeijen schreef:
RaJean schreef: Vandaag de V40 opgehaald. Nu even bekend geraken met alles. Eerste vraagtekens:
-waar is internetradio?
-waar zijn de ' apps' ?
Internetradio is een app. De apps staan bij mij als ik op het wereldbolletje klik op de knoppen van de middenconsole.

Waarom de teller rood is weet ik niet. Heb op internet ook de blauwe gezien en zou niet weten waarom er verschillende kleuren zijn. Bij mij is deze ook rood :devil:
Aftwoord van de dealer: t/m MY2013 was de Performance Mode (op de R-design) blauw, maar tegenwoordig niet meer dus. Dat is (ook door dealer) niet in te stellen, helaas.
Carlsson 900

Dat zijn weer van die ongevraagde en door de eigenaar niet gewenste wijzigen,
die je door de constructeurs / fabrikanten opgedrongen worden "verbeteringen" ........ die dat vaak naar jouw ervaringen niet zijn.

Ze veroorzaken enkel irritaties :devil:
Carlsson 900

Verder veel positieve ervaringen met je nieuwe aanwinst toegewenst.
jeroenv_
2nd Gear member

Nice, hoe rijdt het?

Jammer dat de performance mode niet meer blauw is, maar ik kan me voorstellen dat eea gewoon te maken heeft met bezuinigen/standaardiseren.
Waarom voor 1 type auto een speciale ecu maken qua kleur, als je ook gewoon een algemene ecu kunt gebruiken? Zal misschien een paar cent schelen, maar dat x zoveel auto's...
MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
lint
Geartronic member

Die ziet er heel fraai uit.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V50 R
6th Gear member

Ziet er mooi uit Rajean! Mooi dat zwarte leer met het witte biesje. Dat wordt genieten de komende tijd!

@jeroenv, klopt helemaal wat je zegt. Het is goedkoper om niet apart allerlei functies toe te voegen/wijzigen voor één model. Daarom is de opdruk r design ook verdwenen. Op zich is het wel jammer, maar voor het productieproces is het gunstig doordat nu alles std. is. R design heeft dan als extra tov std:
stuur/pook/pedalen/matten/stoelbekleding/zwarte hemel/bumpers/uitlaat
RaJean
2nd Gear member

Carlsson 900 schreef: Dat zijn weer van die ongevraagde en door de eigenaar niet gewenste wijzigen,
die je door de constructeurs / fabrikanten opgedrongen worden "verbeteringen" ........ die dat vaak naar jouw ervaringen niet zijn.
Ze veroorzaken enkel irritaties :devil:
Verder veel positieve ervaringen met je nieuwe aanwinst toegewenst.
Jaaa...echt jammer dat Performance Mode niet in het passende blauw is...
jeroenv_ schreef: Nice, hoe rijdt het?
Jammer dat de performance mode niet meer blauw is, maar ik kan me voorstellen dat eea gewoon te maken heeft met bezuinigen/standaardiseren.
Waarom voor 1 type auto een speciale ecu maken qua kleur, als je ook gewoon een algemene ecu kunt gebruiken? Zal misschien een paar cent schelen, maar dat x zoveel auto's...
V50 R schreef: Ziet er mooi uit Rajean! Mooi dat zwarte leer met het witte biesje. Dat wordt genieten de komende tijd!
@jeroenv, klopt helemaal wat je zegt. Het is goedkoper om niet apart allerlei functies toe te voegen/wijzigen voor één model. Daarom is de opdruk r design ook verdwenen. Op zich is het wel jammer, maar voor het productieproces is het gunstig doordat nu alles std. is. R design heeft dan als extra tov std:
stuur/pook/pedalen/matten/stoelbekleding/zwarte hemel/bumpers/uitlaat
De bies is niet echt wit, maar dan komt er op deze foto niet echt uit - zal eens een foto maken in betere lichtomstandigheden.
lint schreef: Die ziet er heel fraai uit.
Thx all, ik vind het zelf ook een plaatje! Ik heb er sinds gisteren een 250km mee gereden en natuurlijk is het wennen na 180k kilometer in een andere auto.
Wat in ieder geval opvalt is de reactie van het overige verkeer. Er wordt toch een stuk sneller ruimte gemaakt voor de neus van deze wagen dan voor mijn Peugeot. Tegelijk zie je ook wel veel mensen de auto nakijken en het is al even geleden dat ik dat in een auto had.

In het interieur moet ik nog wennen aan de plek van een aantal knoppen. Zo zet ik de blower nog wel eens harder en zachter als ik de temperatuur wil veranderen, of verander in de cruisecontrol/limiter-snelheid als ik het audiovolume wil aanpassen.

Qua rijden bevalt vooral het bullige karakter me. Waar de '1' vrij kort is, is de '6' weer ultralang: 130km/u @ 2.000tpm en 180km/u @ 2.750tpm.
Vanwege het ruime vermogen en koppel dat over een breed toerenbereik beschikbaar is kun je kiezen op vlot en relaxed te rijden op de koppelgolf in de lagere toeren, of om juist sportief en scherper te rijden in het hogere toerenbereik waar het vermogen maximaler vrijkomt. Inclusief het lekker korte en trefzekere schakelen maakt dat er van mij uit geen slecht woord komt over de aandrijflijn.

De vering/demping is dik in orde in smooth omstandigheden: glad wegdenk en bochten gaat prima tot (zeer) hoge snelheden, zeker in combinatie met de 225/40R18 PilotSport 3 Michelins. Wanneer er echter meer oneffenheden in de weg komen of wanneer je in een bocht remt of corrigeert dan moet ik de auto nog even leren kennen. Hij vertoont dan hetzelfde soort wringen wat ik herken van mijn proefrit een aantal jaren geleden in de nieuwe Ford Focus - waar de V40 natuurlijk wat onderstelgenen mee deelt. Wellicht voelt hij in het grensgebied wat onrustig omdat ik een bocht nu ook harder neem dan ik met mijn vorige wagen zou hebben gedaan. Op een aantal mij bekende bochtjes moet ik dit dus maar eens uittesten nog :-) Positief punt is sowieso dat de grip bij bocht-uit accelereren veel groter is dan ik verwachtte. De V40 heeft geen (electronisch) sper, maar blijkbaar is de combinatie vering/demping/chassis/banden voldoende om zoveel grip te genereren dat het Cornering Traction Control niet snel het vermogen hoeft te reduceren om de bocht zonder rookpluimen te verlaten.

De remmerij heb ik nog niet beproefd, maar voelt solide bij normaal gebruik.
Het sturen voelt prima en wordt directer naarmate verder instuurt -> heel goed gedaan vind ik dat want opnieuw heb je daardoor een relaxte auto bij relaxt gebruik en een sportievere wagen bij navenant gebruik.

Ik heb gemerkt dat de (redelijk brede) banden in staat zijn om heel wat lawaai te maken als ze verplicht worden te rollen over bepaalde wegdekken/asfalttypen, terwijl ze op andere ondergronden nog steeds niet stil zijn, maar dan in ieder geval mij er niet toe weten te bewegen het muzikekvolume hoger te zetten. Es even de bandenspanning controleren vandaag... overigens heb ik nog geen TPMS nog kunnen vinden in 1 van de schermpjes...
Laatst gewijzigd door RaJean op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Plutonite
Starter

Is de elegance mode niet in blauw uitgevoerd bij R-design?
rob1985
2nd Gear member

Plutonite schreef: Is de elegance mode niet in blauw uitgevoerd bij R-design?
Als ik me niet vergis is dat bij alle v40's...ik las hierboven namelijk dat alle V40's (misschien ook wel de andere modellen) dezelfde software hebben. Maar misschien vergis ik me.
Rha007
5th Gear member

Welkom bij de club der Blue Rebels.
Ik heb inderdaad ook vaak dat mensen hun nek bijna verdraaien, omdat ze toch willen weten welke auto het is. Dat is het leuke aan Rebel Blue :D
Schitterende auto, die velgen staan em echt heel goed. Ik ben gelukkig wel in staat om de kleuren van het display in te stellen en zoals je al raad staat bij mij het display op blauw ;-)
Jullie frustraties kan ik maar al te goed begrijpen.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
RaJean
2nd Gear member

Plutonite schreef: Is de elegance mode niet in blauw uitgevoerd bij R-design?
Yep, maar dat is nu standaard naar het schijnt...
Rha007 schreef: Welkom bij de club der Blue Rebels.
Ik heb inderdaad ook vaak dat mensen hun nek bijna verdraaien, omdat ze toch willen weten welke auto het is. Dat is het leuke aan Rebel Blue :D
Schitterende auto, die velgen staan em echt heel goed. Ik ben gelukkig wel in staat om de kleuren van het display in te stellen en zoals je al raad staat bij mij het display op blauw ;-)
Jullie frustraties kan ik maar al te goed begrijpen.
Ik vind ook dat Rebel Blues moeten groeten op de weg :D
Ik gun je jouw blauwe performance mode van harte, maar ben wel stikjaloers ;)
Rha007
5th Gear member

Heb familie in Schiedam wonen (woudhoek), zodra ik de eerst volgende keer de stadsgrenzen van Schiedam bereik begin ik alvast met toeteren :D
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
RaJean
2nd Gear member

Rha007 schreef: Heb familie in Schiedam wonen (woudhoek), zodra ik de eerst volgende keer de stadsgrenzen van Schiedam bereik begin ik alvast met toeteren :D
:D
Da's vlak in de buurt - de kans is groot dat als je via A20/Afslag 11 Schiedam binnenkomt mijn V40 dan ziet staan, want ik parkeer em vrijwel altijd aan de weg.
KoningRoel
2nd Gear member

rob1985 schreef: Ik ben blij dat ik ook die kleur gekozen heb :) Heb zitten twijfelen tussen Rood en Rebel Blue. Maar een R-design is een beetje een statement, dus dan mag daar ook wel een flitsende kleur bij. Bovendien is het eens wat anders dan 99 van de 100 (lease)auto's. Bijna alles is donkergetint, wit of zilver(grijs) en kleine afwijkingen daarvan. Kan op zich best mooi eruit zien, maar Rebel Blue knalt gewoon! Maar ik begrijp goed dat het niet voor iedereen is weggelegd, juist omdat het knalt. Over smaak valt niet te twisten ;)
Helemaal mee eens, ik heb om de zelfde redenen deze kleur gekozen. Vanwaar deze velgen en niet 18'' Ixion ?
Ik heb bij mijn auto getint glas achter besteld, kleurt imo nog wat mooier.
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
Plaats reactie

Terug naar “V40”