Carlsson 900 schreef:
Dat zijn weer van die ongevraagde en door de eigenaar niet gewenste wijzigen,
die je door de constructeurs / fabrikanten opgedrongen worden "verbeteringen" ........ die dat vaak naar jouw ervaringen niet zijn.
Ze veroorzaken enkel irritaties 
Verder veel positieve ervaringen met je nieuwe aanwinst toegewenst.
Jaaa...echt jammer dat Performance Mode niet in het passende blauw is...
jeroenv_ schreef:
Nice, hoe rijdt het?
Jammer dat de performance mode niet meer blauw is, maar ik kan me voorstellen dat eea gewoon te maken heeft met bezuinigen/standaardiseren.
Waarom voor 1 type auto een speciale ecu maken qua kleur, als je ook gewoon een algemene ecu kunt gebruiken? Zal misschien een paar cent schelen, maar dat x zoveel auto's...
V50 R schreef:
Ziet er mooi uit Rajean! Mooi dat zwarte leer met het witte biesje. Dat wordt genieten de komende tijd!
@jeroenv, klopt helemaal wat je zegt. Het is goedkoper om niet apart allerlei functies toe te voegen/wijzigen voor één model. Daarom is de opdruk r design ook verdwenen. Op zich is het wel jammer, maar voor het productieproces is het gunstig doordat nu alles std. is. R design heeft dan als extra tov std:
stuur/pook/pedalen/matten/stoelbekleding/zwarte hemel/bumpers/uitlaat
De bies is niet echt wit, maar dan komt er op deze foto niet echt uit - zal eens een foto maken in betere lichtomstandigheden.
lint schreef:
Die ziet er heel fraai uit.
Thx all, ik vind het zelf ook een plaatje! Ik heb er sinds gisteren een 250km mee gereden en natuurlijk is het wennen na 180k kilometer in een andere auto.
Wat in ieder geval opvalt is de reactie van het overige verkeer. Er wordt toch een stuk sneller ruimte gemaakt voor de neus van deze wagen dan voor mijn Peugeot. Tegelijk zie je ook wel veel mensen de auto nakijken en het is al even geleden dat ik dat in een auto had.
In het
interieur moet ik nog wennen aan de plek van een aantal knoppen. Zo zet ik de blower nog wel eens harder en zachter als ik de temperatuur wil veranderen, of verander in de cruisecontrol/limiter-snelheid als ik het audiovolume wil aanpassen.
Qua rijden bevalt vooral het bullige karakter me. Waar de '1' vrij kort is, is de '6' weer ultralang: 130km/u @ 2.000tpm en 180km/u @ 2.750tpm.
Vanwege het ruime vermogen en koppel dat over een breed toerenbereik beschikbaar is kun je kiezen op vlot en relaxed te rijden op de koppelgolf in de lagere toeren, of om juist sportief en scherper te rijden in het hogere toerenbereik waar het vermogen maximaler vrijkomt. Inclusief het lekker korte en trefzekere schakelen maakt dat er van mij uit geen slecht woord komt over de
aandrijflijn.
De
vering/demping is dik in orde in smooth omstandigheden: glad wegdenk en bochten gaat prima tot (zeer) hoge snelheden, zeker in combinatie met de 225/40R18 PilotSport 3 Michelins. Wanneer er echter meer oneffenheden in de weg komen of wanneer je in een bocht remt of corrigeert dan moet ik de auto nog even leren kennen. Hij vertoont dan hetzelfde soort wringen wat ik herken van mijn proefrit een aantal jaren geleden in de nieuwe Ford Focus - waar de V40 natuurlijk wat onderstelgenen mee deelt. Wellicht voelt hij in het grensgebied wat onrustig omdat ik een bocht nu ook harder neem dan ik met mijn vorige wagen zou hebben gedaan. Op een aantal mij bekende bochtjes moet ik dit dus maar eens uittesten nog

Positief punt is sowieso dat de grip bij bocht-uit accelereren veel groter is dan ik verwachtte. De V40 heeft geen (electronisch) sper, maar blijkbaar is de combinatie vering/demping/chassis/banden voldoende om zoveel grip te genereren dat het Cornering Traction Control niet snel het vermogen hoeft te reduceren om de bocht zonder rookpluimen te verlaten.
De
remmerij heb ik nog niet beproefd, maar voelt solide bij normaal gebruik.
Het
sturen voelt prima en wordt directer naarmate verder instuurt -> heel goed gedaan vind ik dat want opnieuw heb je daardoor een relaxte auto bij relaxt gebruik en een sportievere wagen bij navenant gebruik.
Ik heb gemerkt dat de (redelijk brede) banden in staat zijn om heel wat
lawaai te maken als ze verplicht worden te rollen over bepaalde wegdekken/asfalttypen, terwijl ze op andere ondergronden nog steeds niet stil zijn, maar dan in ieder geval mij er niet toe weten te bewegen het muzikekvolume hoger te zetten. Es even de bandenspanning controleren vandaag... overigens heb ik nog geen TPMS nog kunnen vinden in 1 van de schermpjes...