Geluidsinstallatie S40

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
thamarty
1st Gear member

Beste mensen,

Ik heb een Volvo S40 met een gewone geluidsinstallatie (dus geen High Performance), verder een parrot mki9200 erop aangesloten.
Mijn vader had ooit High Performance Sound. Nu ben ik er wel achter dat het gewone geluid echt een stuk minder is, de High Performance was echt veel mooier. Ik heb een aantal vragen:
1) Is achteraf inbouw high performance een mogelijkheid?
2) Iemand ervaring met de geluidsinstellingen van de gewone installatie? Mijn probleem is dat ik het veel te dof vindt klinken.

En verder kwam ik erachter dat het geluid met de parrot of met cd veel beter is dan als je de radio gebruikt.
De radio klinkt gewoon niet zo mooi.

Als laatste vraag, ik heb de text weergave aanstaan van de Radio, om radiotext af te lezen, echter dit is bijna niet te lezen omdat er continu preset x doorheen knippert, dus je ziet even text en dan weer preset x en dat blijft maar knipperen, is daar een oplossing voor?

Groet Martin
Laatst gewijzigd door thamarty op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwin-S60
2nd Gear member

Ik heb de speakers vervangen,had ook de "papieren" speakers versie....drama.
Heb er Magnat ingebouwd,kost niet zoveel maar klinkt nu veel beter.
Het is wel een werkje,de hele deurpanelen moeten eruit.Er staat op het forum een duidelijke instructie die ik ook gebruikt hebt.Waarvoor nog dank.......
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

thamarty schreef: En verder kwam ik erachter dat het geluid met de parrot of met cd veel beter is dan als je de radio gebruikt.
De radio klinkt gewoon niet zo mooi.
FM Radio klinkt altijd slechter dan CD of (goede)MP3
Het audio frequentiebereik van FM radio is namelijk beperkt tot 15KHz, waar CD op 22KHz zit.
Dit resulteert dus in een 'doffer' geluid. En dat wordt alleen maar slechter als de ontvangst niet optimaal is.
Zelfs een internet stream van de radiozenders is vaak al beter dan FM.
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Longone
5th Gear member

Speakers upgraden is eigenlijk je enige optie, zie ook: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11620
thamarty
1st Gear member

Bedankt allemaal ik begrijp dus dat een achteraf inbouw van HP niet mogelijk is.
Ik ga eens kijken voor speakers! Allemaal bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”