D4! Goede keuze! Panodak zou ik overslaan als je een beetje op de kosten let. Verlaagd onderstel zou ik idd wel doen, al kan je er later ook andere veren(heico) onder zetten! Verder goed kijken of je winterline/xenon wil of rdesign plus line, paar maanden geleden konden die samen nu niet meer helaas, dus idd even goed rekenen. Maar goed, wat krijg je er een fijne machine voor terug michel! Dit is het vermogen wat past bij de v40 en een rdesign!
Vebruik ligt aan de pomp gemeten nu rond 5,1/100 met niet een erg zuinige rechtervoet, spreek het vermogen regelmatig aan.

Stuk zuiniger tot nu toe dan mijn d2, zowel de c30 my11 als v40 my13 die ik heb gereden waren aan het eind van de rit na 150dkm op de 5,8-5,6/100. Daarnaast is de grotere tank erg prettig! Meer dan 60 liter zorgt ervoor dag ik nog maar weinig bij de pomp sta te tanken, heerlijk!
En dan dat vermogen, je merkt het soms niet, maar hij is zo snel! Op de autobahn 200, als de limiter er in komt zit hij onder de 3000toeren! 230 is mogelijk en dat geloof ik direct.. En dit grote bereik zorgt ook dat je soepeler rijdt en er minder geluid is in het compartiment op de lange afstanden. Wat je wel merkt is het iets wat hogere gewicht in de neus, onderstuur in sommige bochten is meer aanwezig dan bij de d2, maar daar wen je snel aan. Bovendien zorgt het blok voor een rijbeleving van een klasse hoger, het voelt zo luxe om als je in de bergen rijdt na een haarspeld gas te geven, de d2 moest je dan even in de toeren jagen, maar dit schattige monster trekt hem zo omhoog en dat geeft zo'n machtig gevoel. Niks turbogat dus tov de d2 en stiekem d5

. Dit is echt de nieuwe standaard!
Ik begrijp verder je dilemma qua kosten, maar kijk gewoon wat je echt nodig hebt, wil en stem daar alles op af. Succes!
Edit: typo's ipad