Mijn Oude Passion Red V40 D2 Summum.

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
Herko_ter_Horst
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 05.01.2010 - 14:45
Locatie: Apeldoorn

JosP schreef: De D4 is zijn 2000 euro extra meer dan waard. Dat zie je straks ook weer terug met je inruil. De D2 is mij nooit tegen gevallen, maar wat rijdt de D4 heerlijk en soepel.
Volgens de laatste prijslijst op volvocars.nl is het verschil 5000 euro, da's best een fors verschil...

Oh nee, foutje, bedankt... dat geldt voor de "normale" uitvoeringen. Bij de 14% auto (de Business uitvoering) is het verschil inderdaad 2000 euro.
Laatst gewijzigd door Herko_ter_Horst op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000

Driving matters!
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Zitten configureren en D4 zou kunnen alleen minder luxe dan met D2.

Zo als gezegd ben ik er nog uit. Zou ook nog naar benzine kunnen gaan qua kilometers.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
DanielD1976
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 12.07.2014 - 22:58

Het is zelfs zo dat alleen de D2 Business E2000,- goedkoper is als de D4 Business.
Een standaard D2 is even duur als een D4 Business

Persoonlijk zou ik ook voor een D4 Business gaan, vanwege het extra vermogen en met name het hogere koppel (schakel lui mee te rijden) en de grotere actieradius
Verder verwacht ik ook een financieel voordeel voor de D4 business door de naar alle waarschijnlijkheid hogere inruilwaarde en de grotere onderhoudsinterval (30000 voor D4 tov 20000 voor D2).
Nadeel van de D4 is de hogere MRB, maar dat is niet meer als ~160 euro per jaar.
Laatst gewijzigd door DanielD1976 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ik weet niet zeker of het bij Volvo ook zo is, maar bij veel merken is bij de 'Business' of 'Lease' uitvoeringen de korting die leasemaatschappijen normaal gesproken bedingen, reeds verwerkt in de nieuwprijs. (Om de bijtelling te reduceren)
Het gevolg is dat dealers deze uitvoeringen niet aan particulieren verkopen, of veel minder inruil op je 'oude' auto geven.
Een sigaar uit eigen doos dus.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
DanielD1976
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 12.07.2014 - 22:58

Ik weet niet zeker of het bij Volvo ook zo is, maar bij veel merken is bij de 'Business' of 'Lease' uitvoeringen de korting die leasemaatschappijen normaal gesproken bedingen, reeds verwerkt in de nieuwprijs. (Om de bijtelling te reduceren)
Het gevolg is dat dealers deze uitvoeringen niet aan particulieren verkopen, of veel minder inruil op je 'oude' auto geven.
Dat valt wel mee.
Ik heb als particulier een D4 Business besteld en kreeg als inruil op mijn huidige auto 2750 euro bovenop de ANWB koerslijst
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
Gebruikersavatar
Henriëtte
7th Gear member
Berichten: 5697
Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57

Michel, heb je al een proefrit met een D4 gemaakt?
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Al wel gereden met S60 en XC60 met D4 en reed lekker.. Maar dus nog niet in V40 D4. Zaterdag maar eens kijken..

D4 lijkt me inderdaad de beste keuze wel duurder.. Maar dan heb je wel een nieuwe Volvo motor.
De D2 gaat toch lijkt me vervangen worden door een eigen D2 Volvo motor. Dat zit er gewoon aan te komen..

Dan toch maar nieuwe zuiniger Volvo motor.

Druk aan het configureren.. Twijfel aan wel of geen Panorama dak..

R-Design is nu eenmaal helemaal zwart interieur.. en dan helpt het panoramadak wel op het wat lichter te maken.

Nu natuurlijk beige plafond, beige stoelen. Licht interieur.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Soepkop
4th Gear member
Berichten: 675
Lid geworden op: 16.04.2011 - 09:09

Michel, mooi vooruitzicht! Als het kan, zou ik voor de D4 gaan. Onder normale omstandigheden kom je met de D2 niets tekort, maar aan de andere kant is meer vermogen wel erg lekker. Eigenlijk smeekt de auto er ook wel om met zijn sportieve onderstel. Panoramadak: doen! Geeft echt veel meer licht en (optische) ruimte in het interieur. Al ideeën over de kleur?
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Sport onderstel staat zeker al vast in de configuraties. Is niet standaard bij D4 R-Design zoals bij de D2 R-Design.. dus ook weer kosten plaatje.
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

D4! Goede keuze! Panodak zou ik overslaan als je een beetje op de kosten let. Verlaagd onderstel zou ik idd wel doen, al kan je er later ook andere veren(heico) onder zetten! Verder goed kijken of je winterline/xenon wil of rdesign plus line, paar maanden geleden konden die samen nu niet meer helaas, dus idd even goed rekenen. Maar goed, wat krijg je er een fijne machine voor terug michel! Dit is het vermogen wat past bij de v40 en een rdesign!

Vebruik ligt aan de pomp gemeten nu rond 5,1/100 met niet een erg zuinige rechtervoet, spreek het vermogen regelmatig aan. ;) Stuk zuiniger tot nu toe dan mijn d2, zowel de c30 my11 als v40 my13 die ik heb gereden waren aan het eind van de rit na 150dkm op de 5,8-5,6/100. Daarnaast is de grotere tank erg prettig! Meer dan 60 liter zorgt ervoor dag ik nog maar weinig bij de pomp sta te tanken, heerlijk!

En dan dat vermogen, je merkt het soms niet, maar hij is zo snel! Op de autobahn 200, als de limiter er in komt zit hij onder de 3000toeren! 230 is mogelijk en dat geloof ik direct.. En dit grote bereik zorgt ook dat je soepeler rijdt en er minder geluid is in het compartiment op de lange afstanden. Wat je wel merkt is het iets wat hogere gewicht in de neus, onderstuur in sommige bochten is meer aanwezig dan bij de d2, maar daar wen je snel aan. Bovendien zorgt het blok voor een rijbeleving van een klasse hoger, het voelt zo luxe om als je in de bergen rijdt na een haarspeld gas te geven, de d2 moest je dan even in de toeren jagen, maar dit schattige monster trekt hem zo omhoog en dat geeft zo'n machtig gevoel. Niks turbogat dus tov de d2 en stiekem d5 ;) . Dit is echt de nieuwe standaard!

Ik begrijp verder je dilemma qua kosten, maar kijk gewoon wat je echt nodig hebt, wil en stem daar alles op af. Succes!

Edit: typo's ipad :)
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33122
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Wow 60 liter, tsjeeeeeeeee,
Tsja zo'n D4 zou ik ook doen maar je D2 is al stuk sneller dan de 1.6 benzine die je toen had, maar dat was toen al balen dat een week later die 2.0 dezelfde prijs kreeg als jouw bestelde 1.6. Ik begrijp dus ook de vraag van een nieuwe D2, maar aan de andere kant hebben ze net weer van alles aan dat blok gedaan om hem op 14% te krijgen. Zou je eigenlijk niet verwachten als hij er snel uitgaat, maar goed ik weet het echt niet. Weet alleen dat de D4 heel hoog value for money heeft ook voor particulieren.
Maar misschien ook kijken naar T3?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

62liter zelfs Paul, daar kan je 1200km mee rijden, daar moet jij 24x voor laden schat ik zo in ;)



Edit:typo
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

T3 is duurder dan D4.. scheelt zo'n €500,-- dan beter zuinige D4 die goedkoper is.. :-)
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33122
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

zo dat scheelt zeg! ja logisch, d4 en zeker geen panorama dak, kan niet eens open joh
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Oke, gaat dan toch D4 worden.. Gister avond zitten rekenen en configureren en ik ben er wel zo'n beetje uit..

Pano dak zit er inderdaad niet in.. Dus dan maar donkere auto zal in het begin wennen zijn kom nu uit hele lichte auto natuurlijk..

Zaterdag maar even langs de dealer om te onderhandelen..
En als geld over dan nog maar wat leuke kleine dingen erbij.. Vind Keyless tenminste wel ideaal dus als die er nog bij zou kunnen.. :-)

Eerst maar eens kijken of we er uit kunnen komen met het omruilen van 16" Ixion voor 17" Ixion.

En maak ter zijnde tijd wel even nieuw topic aan..
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Soepkop
4th Gear member
Berichten: 675
Lid geworden op: 16.04.2011 - 09:09

Gefeliciteerd!! Mooie configuratie. En de kleur?

Ben stiekem wel jaloers op de D4 :-|
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Verdere info volgt.. 8-) :-) in apart topic.. Eerst nog even onderhandelen..
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
Henriëtte
7th Gear member
Berichten: 5697
Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57

Veel plezier alvast met de proefrit a.s Zaterdag !
Wij hadden ook een D4 mee met panoramadak, alleen wisten we dat niet. Dat hoorden we pas bij terugkomst bij de dealer. Wij hebben er dus niks van gemerkt dat die erin zat.
Wel donkere bekleding, dat is inderdaad even wennen als je nu licht interieur hebt. Succes Zaterdag !
Gebruikersavatar
JDG
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 09.10.2009 - 12:17
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Hoi Michel, ik heb dit weekend weer eens in mijn 'oude' C30 1.6D (voorloper van de D2?) gereden, na een maand in de D4. Het verschil is echt enorm, de 1.6D voelt opeens vreselijk traag. De D4 is over de hele linie genomen comfortabel snel: geen harde por in de rug maar een heel geleidelijke - maar zeker wel forse - snelheidstoename. Vooral prettig bij inhalen of invoegen op de rijksweg.

Ik rijd veel binnendoor (stad) en daarnaast eigenlijk altijd 100-110 op de rijksweg. Op de A27-A15 heeft al dat gejakker vaak toch geen zin. Dan loopt de D4 in 6 1.500 toeren, heerlijk rustig. Verbruik volgens boordcomputer 1 op 19. Heb nu 1.600 km met de D4 gereden (pas 1 x getankt), verwacht dat het verbruik nog beter wordt. Oh ja, ik heb 17" velgen ipv de ecobanden.
Kortom (maar die keuze had je al gemaakt zie ik nu): ga vooral voor de D4, je zult er geen spijt van krijgen. :D
Volvo V40 D4 Business Summum (2014), ice white, leder charcoal/blond, business pack connect, luxury line, 17" mannan
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Is het geen idee om de midir velgen om te zetten naar de rdesign? Vind de grijze midir een stuk mooier dan de glossy black die tegenwoordig geleverd wordt en misschien wil de dealer de nieuwe ixion 16inch op de inruil auto gooien, ben je gelijk klaar!
Plaats reactie

Terug naar “V40”