Pedaalissues, rempedaal en koppelingspedaal.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Hallo allemaal,

Ik heb twee pedaalissues, waarvan ik benieuwd ben wat het is.

1). Mijn rempedaal sist regelmatig bij koude start. Uiteraard bij hetintrappen en opkomen, niet zonder dat ik het pedaal gebruik. En ook is mijn rempedaal af en toe hard. Met name wanneer de auto een dag niet gebruikt is. Langer komt eigenlijk nooit voor. Is mijn remcilinder lek? Of kunnen er andere zaken aan de hand zijn?

2). Mijn koppelingspedaal is na een langere afstand in dezelfde versnelling te hebben gereden (denk aan 50 km, bijna altijd in de vijfde versnelling, bij 100km/h en harder), stug bij de eerste keer indrukken. Dan voelt het pedaal stroever aan dan normaal gesproken.na die ene stroeve keer, is het pedaal weer goed qua weerstand. In de functionaliteit zit geen verschil. Wat kan de oorzaak zijn?

En hebben deze symptomen met elkaar te maken?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
haasje
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
Locatie: Boxtel

Beide gebruiken dezelfde remolie, wanneer is deze voor het laatst vervangen?
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29564
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Is ook mijn idee, eerst de rem/koppelingsvloeistof eens vervangen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Oké, zal het eens laten doen.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Even voor mijn beeldvorming: waarom nieuwe vloeistof? Om te vernieuwen of voor het juiste peil? En wordt er vloeistof 'verbruikt'?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Het vochtgehalte (water) wordt in de loop der tijd hoger. Daarom moet de remvloeistof af en toe volledig ververst worden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Dus zonder te lekken kunnen mijn problemen wel optreden?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Turbotom
2nd Gear member
Berichten: 170
Lid geworden op: 16.04.2012 - 21:22
Locatie: Zuid-Holland

Of de klachten worden veroorzaakt door verouderde remvloeistof betwijfel ik, maar niet geschoten is altijd mis. Verversen dient minimaal elke twee jaar plaats te vinden. Kan ook door de handige doehetzelvert worden uitgevoerd.

Remvloeistof trekt inderdaad vocht aan. Bij zware belasting van de remmerij, b.v. tijdens een langere afdaling, kunnen door oplopende temperatuur van de vloeistof gasbellen ontstaan die tijdens het remmen worden samengedrukt, waardoor de remwerking afneemt met alle risico's vandien.

Tom
Laatst gewijzigd door Turbotom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Het remmen an sich gaat gewoon erg goed. Het pedaal wordt af en toe keihard en na starten trekt dit meteen bij. Ook sist hij af en toe.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”