Hallo allemaal,
Ik heb twee pedaalissues, waarvan ik benieuwd ben wat het is.
1). Mijn rempedaal sist regelmatig bij koude start. Uiteraard bij hetintrappen en opkomen, niet zonder dat ik het pedaal gebruik. En ook is mijn rempedaal af en toe hard. Met name wanneer de auto een dag niet gebruikt is. Langer komt eigenlijk nooit voor. Is mijn remcilinder lek? Of kunnen er andere zaken aan de hand zijn?
2). Mijn koppelingspedaal is na een langere afstand in dezelfde versnelling te hebben gereden (denk aan 50 km, bijna altijd in de vijfde versnelling, bij 100km/h en harder), stug bij de eerste keer indrukken. Dan voelt het pedaal stroever aan dan normaal gesproken.na die ene stroeve keer, is het pedaal weer goed qua weerstand. In de functionaliteit zit geen verschil. Wat kan de oorzaak zijn?
En hebben deze symptomen met elkaar te maken?
Pedaalissues, rempedaal en koppelingspedaal.
-
- 6th Gear member
Even voor mijn beeldvorming: waarom nieuwe vloeistof? Om te vernieuwen of voor het juiste peil? En wordt er vloeistof 'verbruikt'?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Turbotom
- 2nd Gear member
Of de klachten worden veroorzaakt door verouderde remvloeistof betwijfel ik, maar niet geschoten is altijd mis. Verversen dient minimaal elke twee jaar plaats te vinden. Kan ook door de handige doehetzelvert worden uitgevoerd.
Remvloeistof trekt inderdaad vocht aan. Bij zware belasting van de remmerij, b.v. tijdens een langere afdaling, kunnen door oplopende temperatuur van de vloeistof gasbellen ontstaan die tijdens het remmen worden samengedrukt, waardoor de remwerking afneemt met alle risico's vandien.
Tom
Remvloeistof trekt inderdaad vocht aan. Bij zware belasting van de remmerij, b.v. tijdens een langere afdaling, kunnen door oplopende temperatuur van de vloeistof gasbellen ontstaan die tijdens het remmen worden samengedrukt, waardoor de remwerking afneemt met alle risico's vandien.
Tom
Laatst gewijzigd door Turbotom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
Het remmen an sich gaat gewoon erg goed. Het pedaal wordt af en toe keihard en na starten trekt dit meteen bij. Ook sist hij af en toe.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.