Slechtste Volvo ooit

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Tja zulke verhalen ken ik ook van mercedessen hoor.

Maar idd de kwaliteit is over de hele zaak gezien afgenomen vanaf 1996,dit is ooit eens onderzocht, hierbij bedoel ik dan niet alleen auto's maar ook huishoudelijke dingen. (bankstel,wasmachine e.d)
Kortom tot 1996 werd alles voor de eeuwigheid gemaakt.


Mijn V is nu ook ingegaan in de welbesproken gevoelige km standen, hij staat nu op ongeveer 260dkm.
Hij is vanaf 0 bij de dealer onderhouden, ik hoop dat het allemaal mee zal vallen.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Gebruikersavatar
Taranis
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 16.12.2006 - 13:46
Locatie: Goes

Wat een huiltopic zeg. TS, vertel je er ook even bij dat achteraf bleek dat je een schadebak had gekocht?

Het is vervelend als je auto geld kost waar je niet op gerekend had maar het kan nu eenmaal stuk gaan. En de automaat uit elkaar trekken omdat het toerental iets fluctueert: negeren werkt ook prima.

Mijn vorige N heeft me bakken met geld gekost (opgeruimd met net geen 414.000 km op de klok toen 't AWD alweer naar de maan was, motor en bak nog in goede staat), mijn huidige N is ook niet foutloos maar welk merk auto is dat wel? Als je niet happy bent met je autokeuze, kies dan wat anders. Een ieder is toch vrij om dat merk of die auto te rijden die aansluit bij de wensen en het budget?
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Wat ik merk bij onze V70 dat het bijna altijd elektra problemen zijn. Komt misschien ook door de hogere km stand. bijna 400.000. Vroeger maakte auto's niet zoveel km.

ABS unit stekker op printplaat los.
Relaiskast/computer in achterbak aan zijwand tussen C en D stijl in. Hangende relaitjes en daardoor slecht makende contacten. Heb enkel relaitjes op de printplaat rechtstreeks gesoldeerd.
Nu sinds een week ook problemen met de ECM in de motorruimte. Zijn die 2 computers tussen koplamp en ruitenwisservloeistof reservoir. Heb de units eruit gehaald, opengeschroefd. Alle verrotte contacten opnieuw gesoldeerd en vochtaanslag verwijderd en nu werkt het weer prima. De storing was namelijk de temperatuurmeter stond in rood. Thermostaat en sensor waren gewoon goed. Gewoon in de computer begon het fout te gaan.

Verder geeft het autoalarm problemen, zorgt voor een flinke lekstroom. Alarm gaat regelmatig spontaan af. Nu moet deze gesaboteerd worden.

Maar verder is het echt een top auto. Rijdt altijd. Mn vriendin rijdt er bijna 60.000 per jaar mee voor haar werk. En nooit laat die motorisch je in de steek. En gelukkig nog een auto die net niet te slim is. Die nog modernere auto's, zie het vaak bij Franse wagens, die stoppen gewoon met rijden als er een flink storing ontstaat.

En de veiligheid van de V70II is zelden geevenaard. Dat filmpje V70II vs V70I spreekt boekdelen. En ja hoor ik rij graag in mn 740. Maar naar familie in Duitsland pakken we toch altijd de V70.

Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

mightyspawn schreef: Wat ik merk bij onze V70 dat het bijna altijd elektra problemen zijn. Komt misschien ook door de hogere km stand. bijna 400.000. Vroeger maakte auto's niet zoveel km.
Vroeger zat er lang niet zoveel elektronica op en aan een auto. Geen ABS, regensensor, DSTC, Climate Control, boordcomputer, navigatie, tig computers, elektrische raambediening, elektrische spiegelbediening, centrale vergrendeling (met afstandsbediening) etc. etc.
Naast dit fenomeen worden ook veel storingen veroorzaakt door milieu gerelateerde zaken, roetfilters, EGR etc. Vroeger waren er weinig auto's met turbo's en het vermogen was aanzienlijk minder.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29564
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Tegenwoordig kan je vrijwel geen nieuwe auto meer kopen zonder al die elektronische snufjes en de meeste kopers willen ook alleen nog maar een auto met liefst al die snufjes. Moet je ook niet klagen als er een keer iets minder goed werkt of stuk gaat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Daarom repareer ik t ook zelf. Elektronica blijft nu eenmaal gevoelig, zeker met die weersinvloeden van buitenaf.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”