Een middag in een C70 T5

Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

lint schreef:
Ach nog maar 14 jaar dan mag je met pensioen, kan je naar het noorden verhuizen en de hele verzameling in een fraaie stalling plaatsen. Lijkt mij een mooi vooruitzicht.
pensioen...........hoop maar dat de pensioenfondsen nog wat ik kas hebben tegen die tijd.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
lint
Geartronic member

De pensioenfondsen zullen tegen die tijd nog wel voldoende geld in kas hebben maar de meeste mensen rekenen zich rijk als het over pensioengeld gaat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
M&M
2nd Gear member

Aangezien ik de afgelopen tijd een aantal keren op pad was voor mij werk en tussen de afspraken door nog wat tijd had, nog wat C70 bekeken.

Meerdere bouwjaren dus ook de verschillende modellen gezien. Bij de nieuwere zwarten viel het mij op dat krasjes in de lak erg opvallen. Dat viel mij tegen. Bij een dealer in Hillegom geweest en daar stond een witte, ook niet mijn kleur, overigens verdiende deze geen schoonheidsprijs, zowel van buiten als van binnen onder het stof ?. De leren zwarten stoelen vond ik ook wat tegen vallen, zag al veel zit kreukels en beginnende wit/grijze strepen en dan stond de KM teller bij sommige nog niet eens over de 100.000 kilometer. Zal zeker door het zonnetje komen, maar wel een aandachtspuntje mocht het zover komen dat de stoelen wel af en toe eens in het vet gezet moeten worden.

Onderweg toevallig ook nog het eerste type gezien, mooie auto van buiten maar veel gebruikssporen van binnen (prijs iets meer dan €3000,=. Het onduidelijk verhaal van de verkoper gaf ook geen vertrouwen. Mocht het zover komen denk dan toch dat ik een wat recenter type ga, nu genoeg hobby projecten en van het oudere type zullen ook wel mooie van rond rijden maar daar vragen ze dan ook nog aardig wat geld voor, dan ga ik toch liever voor een type nieuwer. Mede ook omdat de mijn ervaring is dat Volvo onderdelen van de oudere types bij Volvo niet altijd meer aanwezig zijn.

Overigens stond er in zweden ook een hele mooie met weinig km bj2007, 6500 km T5 omgerekend circa €17500,00, maar helaas is al weg (Familie was van mij in Stockholm en zou even gaan kijken, net te laat)

In de winter nog maar eens verder kijken, bij Volvo Select cars lijken ze als broodjes over de toonbank te gaan.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5

(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)

overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
M&M
2nd Gear member

Update
Weer verder met de zoektocht van iemand op het forum met de kerst ook nog een goed aanbod gekregen voor een C70 T5 uit 2007. Met de kerst in dubio gezeten, auto en prijs waren niet verkeerd maar ik was er nog niet helemaal uit. Vorige week gereden in het buitenland met een c70 met alle documentatie erbij en eerste eigenaren. Iets jonger minder kilometers maar niet het nieuwste model wat op het wenslijstje stond.

Kans is groot dat dit hem gaat worden. Van het weekend elkaar weer even opzoeken en de puntjes op de i zetten en e.a afronden. Dus wordt spannend maar heb vooralsnog en goed gevoel. Maar eens kijken bij de Rdw wanneer ze met de nieuwe kentekens beginnen.

Wordt vervolgd
Volvo

overig wagenpark
M&M
2nd Gear member

Ga nu rijden, eind van de dag afgesproken, wordt spannend.
Volvo

overig wagenpark
Cyclops
2nd Gear member
Contacteer:

M&M schreef: Ga nu rijden, eind van de dag afgesproken, wordt spannend.
Dit is een hele lange proefrit geworden. ;-)
Toch wel benieuwd naar het vervolg......
M&M
2nd Gear member

Bedankt voor de interesse, maar helemaal waar het is een lange proefrit geworden.

Maar er staat een C70 voor de deur, net geen nieuw kenteken (net te vroeg op kenteken), nu wachten op mooi weer want dat valt nog een beetje tegen.

De eerste rijervaringen zijn goed en de kap kan al snel open zonder dat je last van de wind of kou hebt. Frappant is dat je met de kap open echt heel veel bijgeluiden hebt. Dan bedoel ik niet de auto maar omgevingsgeluid (vogels, etc). Verder echt een auto om lekker rustig mee te rijden.

Wordt vervolgd,
Volvo

overig wagenpark
dbosker
6th Gear member

ja, omgevingsgeluiden, maar ook geuren. Als je langs een koolzaadveld rijdt, ruik je dat ook echt.
Vorig jaar was het nog lang warm en toen reed ik 's avonds tegen 22:00 uur in het donker terug naar huis met het dak open. Buitentemperatuur zo'n 20 graden. Heel apart als je dan naar boven kijkt naar de sterrenhemel.

laatste Volvo (960) verkocht
Fredhead
Geartronic member

Heerlijk toch?
Kleine 2 jaar geleden voor het eerst in een cabrio (Honda S2000) van een maatje echt mee gereden en dat was puur genieten.
Ouders rijden nu een Saab 9-3 cabrio en als het even lukt wordt mijn volgende auto ook een C70.

In februari met 7 graden al met de kap open gereden en kan me altijd verbazen over de mensen die zoals laatst met 20+ graden nog altijd met een gesloten kap rijden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Cyclops
2nd Gear member
Contacteer:

M&M schreef: Bedankt voor de interesse, maar helemaal waar het is een lange proefrit geworden.

Maar er staat een C70 voor de deur, net geen nieuw kenteken (net te vroeg op kenteken), nu wachten op mooi weer want dat valt nog een beetje tegen.

De eerste rijervaringen zijn goed en de kap kan al snel open zonder dat je last van de wind of kou hebt. Frappant is dat je met de kap open echt heel veel bijgeluiden hebt. Dan bedoel ik niet de auto maar omgevingsgeluid (vogels, etc). Verder echt een auto om lekker rustig mee te rijden.

Wordt vervolgd,
Mooi, gefeliciteerd en veel veilige en zonnige kilometers toegewenst!
(Zeer benieuwd naar de foto's.)
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”