Sinds eind december rijd ik met veel plezier rond met een V60 PIH.
Het plezier wordt echter de laatste tijd verstoord door één ding.
Een fluittoon tussen 85 en 110 km/u. Deze varieert in sterke door snelheid, windkracht en windrichting.
De fluittoon verdwijnt als ik achter een vrachtwagen ga "hangen". Ook het hoger of lager zetten van de ventilator heeft geen invloed.
Het wordt dus veroorzaakt door rijwind.
Let wel: De fluittoon is niet luid.
De auto is voorzien van dakdragers. Ik heb de overgang van koets naar dakdragers afgeplakt met tape. De fluittoon blijft echter bestaan.
Heeft één van jullie hier ook last van?
Fluittoon tussen 85 en 110 km/u
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ik heb hier ook last van. Vooral als je de radio uitzet is het erg irritant. Ik heb wel dakdragers.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 14.05.2013 - 10:59
Dito, heb ik ook, ik heb mijn vriendin gevraagd het geluid te lokaliseren want het komt van rechts alleen ze heeft geen tocht kunnen vinden dus het komt volgens mij uit de dashboard/ ventilatierooster.
Heb ook alle ventilatieroosters dichtgedraaid maar zelfs dan hoor je het.
Heb ook alle ventilatieroosters dichtgedraaid maar zelfs dan hoor je het.
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ik heb het vooral linksboven. Ik vermoed de aansluiting van de dakrail met de lijst van de voorruit.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 00:55
Punten om te checken:
- Open dak ( sluit deze goed aan als die dicht zit)
- Rechterruitenwisser ( diegene die zo onnozel een stukje omhoog blijft staan en daarmee de stroomlijn onderbreekt )
- Raamsponningen die niet goed zijn, vooral voorraam en voorste zijruiten (even met je vingers erbij langs gaan of je ook oneffenheden voelt of ziet)
- Zitten al je ramen wel goed dicht? ( misschien domme opmerking, maar met kinderen achterin weet je het nooit)
- Banden zijn ook altijd een mogelijke bron van windgeluid, maar dat lijkt me hier niet.
Ik zou kunnen zeggen voortaan de snelheid omhoog en de radio wat harder, maar dat is niet de oplossing.
Veel succes met zoeken want dit is vervelend en doet afbreuk aan het plezier aan je mooie auto.
Gr. Ral
- Open dak ( sluit deze goed aan als die dicht zit)
- Rechterruitenwisser ( diegene die zo onnozel een stukje omhoog blijft staan en daarmee de stroomlijn onderbreekt )
- Raamsponningen die niet goed zijn, vooral voorraam en voorste zijruiten (even met je vingers erbij langs gaan of je ook oneffenheden voelt of ziet)
- Zitten al je ramen wel goed dicht? ( misschien domme opmerking, maar met kinderen achterin weet je het nooit)
- Banden zijn ook altijd een mogelijke bron van windgeluid, maar dat lijkt me hier niet.
Ik zou kunnen zeggen voortaan de snelheid omhoog en de radio wat harder, maar dat is niet de oplossing.
Veel succes met zoeken want dit is vervelend en doet afbreuk aan het plezier aan je mooie auto.
Gr. Ral
Laatst gewijzigd door Ral op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 09.10.2009 - 11:36
Dankjewel Rai. Ik loop de punten die je hebt opgesomd even na.
Wat mij trouwens nog is opgevallen is dat de motorkap niet helemaal rondom evenwijdig aansluit. Met andere woorden, de naden voor en opzij lopen niet evenwijdig.
Ik ga over de naden tape plakken om na te gaan of dit de fluittoon veroorzaakt.
Wat mij trouwens nog is opgevallen is dat de motorkap niet helemaal rondom evenwijdig aansluit. Met andere woorden, de naden voor en opzij lopen niet evenwijdig.
Ik ga over de naden tape plakken om na te gaan of dit de fluittoon veroorzaakt.
V60 D6 AWD PIH MY14
V70 2.4D Kinetic MY08 man-6
S60 2.4 intro edition MY01
P130 122S 2.0 MY69
V70 2.4D Kinetic MY08 man-6
S60 2.4 intro edition MY01
P130 122S 2.0 MY69
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Klopt, die afwerking is gewoon van zeg maar ford kwaliteit. Een Aziaat zit beter in zijn naden. Mij valt het ook op, zag het ook bij V70'seriksc schreef: Wat mij trouwens nog is opgevallen is dat de motorkap niet helemaal rondom evenwijdig aansluit. Met andere woorden, de naden voor en opzij lopen niet evenwijdig.
Ik ga over de naden tape plakken om na te gaan of dit de fluittoon veroorzaakt.
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Net zoals de afwerking en aansluiting van de chromen sierstrips rondom de zijramen.vaudi schreef:Klopt, die afwerking is gewoon van zeg maar ford kwaliteit. Een Aziaat zit beter in zijn naden. Mij valt het ook op, zag het ook bij V70'seriksc schreef: Wat mij trouwens nog is opgevallen is dat de motorkap niet helemaal rondom evenwijdig aansluit. Met andere woorden, de naden voor en opzij lopen niet evenwijdig.
Ik ga over de naden tape plakken om na te gaan of dit de fluittoon veroorzaakt.
Werkelijk belabberd slecht zoals Volvo dat aflevert. Heb al vele V60's gezien waarbij het nogal wat verspringt op overgangen.
Het is Opel en Ford kwaliteit. Daar is het ook schots en scheef. Let maar eens op zo'n beetje elke Focus en elke Insignia.
Ik verdenk Volvo er ook van afgekeurde (scheef uit de pers gekomen) deuren te hebben gebruikt bij de V60 in een poging de productie omhoog te schroeven eind 2013 en misschien nog steeds.
Premium, zoals ze graag willen, is het in ieder geval nog niet. Maar ik laat me graag verrassen door toekomstige nieuwe premium modellen van Volvo.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
jvov60 schreef: ….
Ik verdenk Volvo er ook van afgekeurde (scheef uit de pers gekomen) deuren te hebben gebruikt bij de V60 in een poging de productie omhoog te schroeven eind 2013 en misschien nog steeds.
Premium, zoals ze graag willen, is het in ieder geval nog niet. Maar ik laat me graag verrassen door toekomstige nieuwe premium modellen van Volvo.
Scheef uit de pers kan niet. Dat werkt zeer nauwkeurig. Die panelen zijn allemaal gelijk.
Maar dat afhangen van deuren en plaatsen van strips is een ander verhaal en heeft ook met ontwerp toleranties van doen.
Heb je wel eens een Insignia goed bekeken? Ik zag er geen scheve naad aan, zeer kleine naden en alle strips strak en recht. Dat vind ik een zwaar ondergewaardeerde auto.
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Scheef kan natuurlijk wel. Door warmte en afkoelen na de pers kan een deur zomaar scheef trekken.vaudi schreef:jvov60 schreef: ….
Ik verdenk Volvo er ook van afgekeurde (scheef uit de pers gekomen) deuren te hebben gebruikt bij de V60 in een poging de productie omhoog te schroeven eind 2013 en misschien nog steeds.
Premium, zoals ze graag willen, is het in ieder geval nog niet. Maar ik laat me graag verrassen door toekomstige nieuwe premium modellen van Volvo.
Scheef uit de pers kan niet. Dat werkt zeer nauwkeurig. Die panelen zijn allemaal gelijk.
Maar dat afhangen van deuren en plaatsen van strips is een ander verhaal en heeft ook met ontwerp toleranties van doen.
Heb je wel eens een Insignia goed bekeken? Ik zag er geen scheve naad aan, zeer kleine naden en alle strips strak en recht. Dat vind ik een zwaar ondergewaardeerde auto.
Ik weet dat bijvoorbeeld Opel afgekeurde deuren gebruikt voor het oplappen van schadegevallen. Een drama als je een schadebedrijf bent een de auto netjes wilt oplappen...
Ik zie alleen maar Insignia's met erg scheve uitlijning van het chrome.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Zal aan mij liggen, maar mijn V60 van eind 2013 is prima in mekaar gezet en er zit niets scheef. Alles loopt in mekaar over zoals het hoortjvov60 schreef:Net zoals de afwerking en aansluiting van de chromen sierstrips rondom de zijramen.vaudi schreef:Klopt, die afwerking is gewoon van zeg maar ford kwaliteit. Een Aziaat zit beter in zijn naden. Mij valt het ook op, zag het ook bij V70'seriksc schreef: Wat mij trouwens nog is opgevallen is dat de motorkap niet helemaal rondom evenwijdig aansluit. Met andere woorden, de naden voor en opzij lopen niet evenwijdig.
Ik ga over de naden tape plakken om na te gaan of dit de fluittoon veroorzaakt.
Werkelijk belabberd slecht zoals Volvo dat aflevert. Heb al vele V60's gezien waarbij het nogal wat verspringt op overgangen.
Het is Opel en Ford kwaliteit. Daar is het ook schots en scheef. Let maar eens op zo'n beetje elke Focus en elke Insignia.
Ik verdenk Volvo er ook van afgekeurde (scheef uit de pers gekomen) deuren te hebben gebruikt bij de V60 in een poging de productie omhoog te schroeven eind 2013 en misschien nog steeds.
Premium, zoals ze graag willen, is het in ieder geval nog niet. Maar ik laat me graag verrassen door toekomstige nieuwe premium modellen van Volvo.
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Gedeelte van de PIH’s is stiekem in China gebouwd ;)
Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Misschien is het afhankelijk van hoe kritisch je bent...
Ik verwacht van een merk dat premium wil zijn een perfecte afwerking. Niet dit soort fouten:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
@jp-v60: als je op bovenstaande foto's, die ik heel gemakkelijk en snel even van Internet pluk, geen fouten ziet dan kan het kloppen dat die van jou perfect in elkaar zit
Ik verwacht van een merk dat premium wil zijn een perfecte afwerking. Niet dit soort fouten:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
@jp-v60: als je op bovenstaande foto's, die ik heel gemakkelijk en snel even van Internet pluk, geen fouten ziet dan kan het kloppen dat die van jou perfect in elkaar zit

Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29489
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Inderdaad bij een premium merk verwacht je geen afwerking met onregelmatige naden tussen de plaatwerkdelen.
Er zijn maar weinig zichzelf premium noemende merken waar de afwerking helemaal perfect is.
Er zijn maar weinig zichzelf premium noemende merken waar de afwerking helemaal perfect is.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 05.01.2014 - 21:12
Kijk eens hoeveel aandacht men vroeger aan het perfect handmatig afstellen van plaatwerk besteedde:
De gewone V60 heeft het ook trouwens. Komt dus niet door de productiedruk. Ze rollen ook van dezelfde band.
Maar het kan inderdaad niet. Bij lichte kleuren valt het extra op en krijg je plaatsvervangend schaamte.

De gewone V60 heeft het ook trouwens. Komt dus niet door de productiedruk. Ze rollen ook van dezelfde band.
Maar het kan inderdaad niet. Bij lichte kleuren valt het extra op en krijg je plaatsvervangend schaamte.
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Sorry maar ik zie ze niet en ik ben echt niet makkelijk, ik heb hiervoor diverse nieuwe Mercedessen gereden en ben echt wel een mierenneuker.jvov60 schreef: Misschien is het afhankelijk van hoe kritisch je bent...
Ik verwacht van een merk dat premium wil zijn een perfecte afwerking. Niet dit soort fouten:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
@jp-v60: als je op bovenstaande foto's, die ik heel gemakkelijk en snel even van Internet pluk, geen fouten ziet dan kan het kloppen dat die van jou perfect in elkaar zit![]()
Voor de goede orde, in een autoblad moest de v60 het opnemen tegen een Bmw 3 serie en Lexus en kwa Premium gevoel moesten de beide merken het afleggen tegen de V60
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40994
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik zie het ook niet en van scheef geperste deuren heb ik ook nog nooit gehoord.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Sommige mensen willen het niet zien. Die momenten heb ik ook als ik verder erg tevreden over mijn V60 ben.
Neemt niet weg dat de afwerking niet op premium niveau zit zoals Mercedes, BMW en Audi dat doen.
Daarom is Volvo ook wat goedkoper?... Onzin natuurlijk. De Japanners en Koreanen kunnen het ook perfect afleveren.
Voor degenen die het echt niet (willen) zien: op de foto's de witte met bekende slechte punten en mijn eigen zwarte V60 die zo werd afgeleverd...
Neemt niet weg dat de afwerking niet op premium niveau zit zoals Mercedes, BMW en Audi dat doen.
Daarom is Volvo ook wat goedkoper?... Onzin natuurlijk. De Japanners en Koreanen kunnen het ook perfect afleveren.
Voor degenen die het echt niet (willen) zien: op de foto's de witte met bekende slechte punten en mijn eigen zwarte V60 die zo werd afgeleverd...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.