Onderstaande vraag is al vaker op dit forum voorbij gekomen maar ik kan geen bevredigend antwoord vinden. Vaak houdt een topic ineens op zonder dat de oplossing vermeld wordt. Mocht ik nou dat ene bericht niet gelezen hebben..... excuus voor het nogmaals stellen van de vraag

Sinds 2 maanden heb ik een Volvo S60 uit 2002. Automaat, 2.4, 140 Pk. Ik heb hier eerst een maand in gereden (1000 km) om er vervolgens LPG in te laten bouwen. (Prins VSI 2.0)
Wat me op LPG opvalt is dat bij een kleine verandering van de gaspedaalstand hij een hik geeft. Het meest valt dit op als ik op de snelweg rond de 120 per uur rijd. Dan is een kleine verandering van de pedaalstand voldoende om een hik op te wekken. Als ik vol gas geef dan voel ik deze storing niet. Ik ben hiermee terug gegaan naar Mesman en ik heb samen met de monteur een proefrit gemaakt. Uiteindelijk bleek de hik ook heeeeel licht voelbaar te zijn op Benzine. Bijna niet te voelen maar hij leek toch wel aanwezig. Verder kon de monteur niets vreemds ontdekken aan de instellingen van het LPG systeem.
Wat me afgelopen week nog meer opviel was dat ik na een normale rit de auto uit wilde zetten, de versnelling in stand P, het toerental opliep naar 2000 toeren zonder het gaspedaal aan te raken. Overschakelen op benzine maakte niets uit. Gas geven en loslaten had als resultaat dat hij weer even terugging naar 800 toeren om vervolgens weer op te lopen naar 2000 toeren. Dit heb ik hierna niet meer kunnen reproduceren.
Tijdens de koop heb ik (na lezen van dit forum) aangegeven dat ik preventief de ETM (gele sticker) schoongemaakt wilde hebben voor aflevering. Deze is ook glanzend schoon van binnen.
Daarnaast heb ik bougies laten vervangen voor nieuwe originele volvo (3 poots) bougies.
Ook heb ik al een bobine gekocht en deze per stuk omgewisseld met deze nieuwe om zo te testen of er een bobine defect is. Geen resultaat heeft dit opgeleverd.
Storingen uit laten lezen bij Volvo en alles was storingsvrij.
* Wie herkent deze storing of wie heeft nog tips wat het nog meer zou kunnen zijn?
* Daarnaast lees ik hier en daar wat over de VIDA DICE. Werkt deze aangesloten op je laptop ook als een live datalogger?
Alvast heel erg bedankt voor de moeite!
Gr S60-Arnhem