Ik weet het niet meer.....

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Je kan pech hebben, en geluk hebben.
Zelf heb ik 130000 km met een 2.0D uit 2009 gereden in 2 jaar. Expres gekozen voor een 2.0, want 1,6 is nog gevoeliger.
Eigenlijk niets mis mee, reed als een trein. In die 2 jaar niets met de motor, alleen de accu vervangen, draagarmen, remmen en banden en in Uden de roetfilter eruit gepleurd, en de EGR dicht gezet. Deze geven gewoon de ellende bij deze diesels. Wel is hij goed onderhouden, op tijd zijn beurt. Vorige eigenaar; het is een leasebak geweest.....heeft mijn voorkeur, ook dan weet ik dat hij goed en op tijd onderhouden is geweest, daar zorgt de leasemij voor..
Dat is bijna essentieel bij deze motoren, goed en op tijd zijn beurtjes.
Hij reed gem 5,3 l/100 km, maar op stand 245000 is hij vervangen voor een V50 - D2 uit 2012.

Deze moet zich nog bewijzen, maar ook deze is een ex-lease. Dan weet je altijd de history.
maar deze.... asap afstoten, het is een gebed zonder eind.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3820
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ik snap dat mensen hun auto kwijt willen als de pech ermee steeds maar blijft.
Maarre: als de garage het steeds maar niet maken kan, zullen ze het ook niet kunnen voor de volgende eigenaar. Dat is wel erg vervelend...
('kNeem aan dat de garage de auto niet netjes sloopt of naar Rima oid brengt)
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
Fons099
3rd Gear member
Berichten: 352
Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
Locatie: Venray

mees schreef: Ik snap dat mensen hun auto kwijt willen als de pech ermee steeds maar blijft.
Maarre: als de garage het steeds maar niet maken kan, zullen ze het ook niet kunnen voor de volgende eigenaar. Dat is wel erg vervelend...
('kNeem aan dat de garage de auto niet netjes sloopt of naar Rima oid brengt)
Maar dan moeten ze van hun probleem (een auto met chronische alarmmeldingen) niet het probleem van een nietsvermoedende automobilist maken.
De garagehouder is in deze de expert.

Mijn V50 had direkt na aflevering ook onverklaarbare kuren, maar hij heeft een week bij de Volvo dealer gelogeerd (op kosten van verkopende universele garage) en sindsdien geen rara fratsen meer meegemaakt (2 jaar geleden)
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Dickertjedap schreef: Ben ik even blij met mijn D3 ( gedownsized D5). Een super fijne motor met een geweldig koppel, en.........de 5 cil. roffel. Heerlijk!
Ook de D3 motoren hebben problemen. Onlangs heeft XC70 van 2jaar oud van een familielid een week met een motorstoring bij de dealer gestaan. Allerlei sensoren en egr vervangen na 60k km.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Ik merk wel dat als er chronische problemen zijn bij de 1,6 of 2.0, en nu ook de D2 en D3, het bijna altijd terug te voeren is naar het roetfilter, regeneratievloeistof en/ogf EGR.
Gooi die rommel eruit, en je hebt nergens last van.
APK komt de wagen ook keurig doorheen, en bijkomend voordeel: hij rijdt stukken zuiniger, gelijkmatiger en rustiger.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1206
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

wim de jong schreef: het is een leasebak geweest.....heeft mijn voorkeur, ook dan weet ik dat hij goed en op tijd onderhouden is geweest,
Dat is tegenwoordig ook niet meer zo helaas. Aangezien de dealers een maximum aantal uren krijgen voor een onderhoudsbeurt. Dit betekend ook dat bepaalde dingen worden "vergeten".

De leasemaatschappijen hebben steeds meer zeggenschap over de dealers.

Het beste wat je kan doen is gewoon een nieuwe auto aanschaffen, tja daar betaal je dan wel voor. :P

Alleen maar problemen hier met de D2 van eind 2010...
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Geitje
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 06.08.2014 - 21:35

Niets is zo vervelend als een miskoop voor zo'n bedrag. En dan mag je in je handen knijpen als je garantie hebt gekozen. Overigens zou ik om deze reden altijd voor garantie kiezen bij auto's in het duurdere segment.
Volvo V50 2.4 (140pk), 2008, geartronic, 144.000km
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

@Kevinwalter, helemaal eens! Bij mijn vorige leaseauto werd boven de 120k km veel onderhoud niet meer uitgevoerd. Volvo dealer vertelde mij ook dat ze van de lease weinig mochten doen, fixed price. De auto kreeg overigens wel keurig zn stempels. Maar er zat wel verschil tussen de LM, vandaar dat ik mijn huidige auto bij een andere lease heb onder gebracht. Wil toch graag dat de auto goed onderhouden wordt bij de volvo dealer, zeker nu steeds meer LM overstappen op eigen service centers.
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1206
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Ach, heb net te horen gekregen dat Volvo Sweden die V50 onderhanden wil nemen ofzo. Ze willen meer technische informatie. Er wordt dus nog wel aan gewerkt.

Maarja, Wat is de uitkomst van jou Johnny?
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1088
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Je moet ook geluk hebben wat betreft de lease berijder. Iedere auto is makkelijk gaar te krijgen als je met koude motor plankgas wegrijdt en telkens driftend door de bocht gaat.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Bij bepaalde leasemij worden de auto's bij inleveren gekeurd en gecontroleerd door een merkdealer of eigen "huisgarage". Zijn ze (verwijtbaar) ergens onnodig of buitensporig versleten, dan wordt dit verhaald op de berijder. OA bij leaseplan en Bussinesslease.
Tot nu heb ik zeer goede ervaring bij die toko's. De laatste 4 wagens daar weggehaald (2 x V70, en 2 x V50) Nooit rare dingen meegemaakt, en de laatste V50 als lesauto eigenlijk alleen een verrotte accu in 2 jaar, en 140000 km, plus de slijtagedelen (banden, remmen, beurtjes, draagarmen.)
Ook mijn huidige V70, een ex-lease, heb hem al 7 maanden, geen enkele problemen met de 170000 km die nu erop staan en 8000 zelf erbij gereden.

Bijv: M'n zoon werkt bij Profile Tyrecentrum in Dronten, is de huisgarage van 2 lease mij, hebben rond de 200 wagens van leasemij standaard in onderhoud. Eentje kwam met sterk gecupte en versleten (< 2 mm) banden terug na 4000 km nieuwe banden gekregen te hebben. De banden mochten vervangen worden, maar hij moest de bestuurde vertellen dat hij zelf de faktuur thuis kreeg voor deze nieuwe banden wegens onbehoord gedrag.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Geitje
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 06.08.2014 - 21:35

Een lesauto zou ik nooit 2ehands kopen. Die hebben volgens mij extreem veel slijtage. Verkeerd koppelen, veel bebouwde kom rijden. De koppeling, bak, motor en stuurbekrachtiging worden extreem veel belast. Ik weet nog hoe ik reed tijdens mijn rijlessen, soms wat schroeilucht in de auto... :bandit:
Ik verkies toch een dealeronhouden particuliere auto (met boekje) boven een leasebak. Want ik denk dat men toch minder voorzichtig rijdt in zij/haar auto als het een leasebak is...
wim de jong schreef: ... en de laatste V50 als lesauto eigenlijk alleen een verrotte accu in 2 jaar, en 140000 km, plus de slijtagedelen (banden, remmen, beurtjes, draagarmen.)...
Volvo V50 2.4 (140pk), 2008, geartronic, 144.000km
FreekBoumans
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26.10.2014 - 17:34

Hallo mede Volvo rijders,

Ook hier problemen met het 1.6D blok.
Sinds een week of 2 zit de motor permanent in de loopmodus. Dit deed ie wel eens vaker, maar dit was na een keer opnieuw starten weer verholpen. Nu dus niet meer helaas.
In versnelling 1 en 2 trek de motor nog enigzins door, vanaf de 3e versnelling dient er vanaf de 2000 rpm geschakeld te worden.
Gebeurt dit niet dan valt het vermogen weg, licht het dashboard op als een kerstboom en valt na een seconde of 5 de motor geheel uit. Hij is dan wel weer opnieuw te starten, maar van harte gaat het niet.
Er worden geen foutmeldingen weergegeven in het dashboard.

De auto is naar de garage geweest. De monteur dacht aan lekkende/vuile injectoren. Deze zijn schoongemaakt en goed vastgezet, maar helaas zonder resultaat.

Het probleem blijft bestaan en er is alleen nog mee te rijden in 'grootmoeder' modus.
Ik weet dat roetfilter/EGR een veel voorkomend probleem is, echter had ik bij de vorige reparaties daaraan niet de bovenstaande symptomen.

Hulp is van harte welkom!
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27115
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Neem eens contact op met Obbe van Volvotune.
Die is hier eens mee bezig geweest en heeft een oplossing klaar staan voor als de auto in loopmodus blijft hangen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
FreekBoumans
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26.10.2014 - 17:34

fredhead schreef: Neem eens contact op met Obbe van Volvotune.
Die is hier eens mee bezig geweest en heeft een oplossing klaar staan voor als de auto in loopmodus blijft hangen

Auto is naar VolvoTune in Uden geweest. Daar is het roetfilter verwijderd en softwarematig uitgeschreven. Auto loopt weer goed. Dank voor de tip!
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27115
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Graag gedaan, goed te horen dat het op is gelost :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28871
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is weer een goed rijdende auto geworden dankzij de vaklui in Uden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”