Zo ik heb de wagen even bekeken.
Ik heb er verder geen verstand van, maar hij reed best goed.
Het is een ex lease auto, met hier en daar wat krassen (niet diep, maar wel lak weg). NIet heel storend, tis een auto van 5 jaar oud he..) Van binnen verder netjes.
Knipperlamp kast li voor is kapot, zal een nieuwe op moeten, tevens een beschadiging van de lamp kast re voor en barst in de achterlamp li achter.
Iemand een idee wat het kost om deze te laten vervangen?
Tijdens het rijden brandje links onder in het dash board het groene lampje vd cruise control: is dit normaal??
Auto heeft nieuwe distr riem onlangs (deze maand), en zo te zien geen 120000 km beurt gehad verder.
Thans dus 131000 op de teller.
Welke onderdelen van beurt zou ik nog moeten laten uitvoeren? Wat kost dat ongeveer?
HEt leek of het rempedaal maar een heel klein beetje ingedrukt kon worden, hij remde wel natuurlijk,.... is dat normaal bij volvo?
NU is het verhaal een beetje compleet....
En doen of laten ? (11000euros)
aankoop v40 diesel 2002 ADVIES??!!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 05.11.2006 - 19:59
o ja...
de boardcomp gaf volgens mij een gemiddeld verbruik aan van 15,7 ofzo.... lijkt me wat veel.... Kan dit een storing zijn?
De accu vd wagen bleek bij aankomst leeg te zijn (zat net een nieuwe in en niet meer me gereden). Is dat logisch?
dank voor de reacties!
de boardcomp gaf volgens mij een gemiddeld verbruik aan van 15,7 ofzo.... lijkt me wat veel.... Kan dit een storing zijn?
De accu vd wagen bleek bij aankomst leeg te zijn (zat net een nieuwe in en niet meer me gereden). Is dat logisch?
dank voor de reacties!
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Tja, hoe krijgt ie het voor elkaar dat al die lampen zo beschadigd zijn? Wel een mooie kans om er meteen black-duals in te zetten
Ik vindt het wel een vreemd verhaal dat er deze maand een nieuwe distributieriem in is gekomen zonder dat ie een beurt heeft gehad. Dat gaat er bij mij niet in. Vraag om de garagerekening van de riem. Heeft de verkoper deze niet ( is het een particulier?) dan heeft de wagen gewoon zijn laatste 120000 beurt incl riem niet gehad. Geeft niet, maar dat gaat je een honderd of acht kosten. Trek die vast van de 11000 af. Verder kost een knipperlicht iets van €45,- . Dat zijn de kosten niet. Maar ja, als je koplamp stuk is en de achterlampbehuizing vervangen moet gaan worden....
Verder moet de wagen gewoon 1:20 kunnen lopen. Gemiddeld 1:18 zou ook moeten kunnen. Als het goed is kun je tijdens het rijden de boardcomputer het actuele verbruik laten weergeven. Stel je rijdt 80 km/u constant, dan moet de BC 5 l/100km aan gaan geven (of minder).
Dat lampje van de cruise control. In mijn auto, maar ik heb er een met de nieuwe klokken, staat gewoon "cruise" in het display. Maar het kan goed zijn dat bij jouw exemplaar gewoon het lampje brandt omdat de cruise control aanstaat. Je hoeft dan alleen maar met één tipje op de richtingaanwijzer de CC te activeren.
Die lege accu: raar verhaal. Waarom moet er een nieuwe accu in gekomen zijn. Die is na 4 jaar en 130000 km echt niet op.
Ik zou als je lid bent van de ANWB de wagen laten keuren. Kost je €200,-
Je weet dan wel zeker of er geen schade mee is gereden, of de km-stand klopt, en hoe de wagen er verder technisch voor staat.
Bij twijfel....er staan er zat te koop!!
En ik denk dat je voor €11000,- ook een mooie "phase III" kan vinden met blokjesgrill, nieuwe klokken a la de grote broers, evt. black duals, spoilers voor en achter en roofrails. Dan heb je een gelikte V40. (beetje kwestie van smaak).
En die 130000 km op de teller is niet heilig hoor. Ik heb er dan liever één met 160000 (bijv) op de teller waar wel goed op is gepast.
Suces met je beslissing. Ik zou zeker nog een keer teruggaan en wat kritische vragen stellen. Het is een mooie wagen.

Ik vindt het wel een vreemd verhaal dat er deze maand een nieuwe distributieriem in is gekomen zonder dat ie een beurt heeft gehad. Dat gaat er bij mij niet in. Vraag om de garagerekening van de riem. Heeft de verkoper deze niet ( is het een particulier?) dan heeft de wagen gewoon zijn laatste 120000 beurt incl riem niet gehad. Geeft niet, maar dat gaat je een honderd of acht kosten. Trek die vast van de 11000 af. Verder kost een knipperlicht iets van €45,- . Dat zijn de kosten niet. Maar ja, als je koplamp stuk is en de achterlampbehuizing vervangen moet gaan worden....
Verder moet de wagen gewoon 1:20 kunnen lopen. Gemiddeld 1:18 zou ook moeten kunnen. Als het goed is kun je tijdens het rijden de boardcomputer het actuele verbruik laten weergeven. Stel je rijdt 80 km/u constant, dan moet de BC 5 l/100km aan gaan geven (of minder).
Dat lampje van de cruise control. In mijn auto, maar ik heb er een met de nieuwe klokken, staat gewoon "cruise" in het display. Maar het kan goed zijn dat bij jouw exemplaar gewoon het lampje brandt omdat de cruise control aanstaat. Je hoeft dan alleen maar met één tipje op de richtingaanwijzer de CC te activeren.
Die lege accu: raar verhaal. Waarom moet er een nieuwe accu in gekomen zijn. Die is na 4 jaar en 130000 km echt niet op.
Ik zou als je lid bent van de ANWB de wagen laten keuren. Kost je €200,-
Je weet dan wel zeker of er geen schade mee is gereden, of de km-stand klopt, en hoe de wagen er verder technisch voor staat.
Bij twijfel....er staan er zat te koop!!
En ik denk dat je voor €11000,- ook een mooie "phase III" kan vinden met blokjesgrill, nieuwe klokken a la de grote broers, evt. black duals, spoilers voor en achter en roofrails. Dan heb je een gelikte V40. (beetje kwestie van smaak).
En die 130000 km op de teller is niet heilig hoor. Ik heb er dan liever één met 160000 (bijv) op de teller waar wel goed op is gepast.
Suces met je beslissing. Ik zou zeker nog een keer teruggaan en wat kritische vragen stellen. Het is een mooie wagen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 05.11.2006 - 19:59
dank voor je reactie.
de wagen heeft geen 120000 km beurt gehad. Ik denk dat ie toen aan het einde vd leasetermijn zat. De huidige verkoper heeft de wagen vd leasemaatschappij gekocht en verkoopt ze door. Hij heeft de distr riem late vervangen.
Wat lampen betreft betreft het alleen het glas dat geraakts door een steen (voorkant). Ik weet niet wat dat gaat kosten.
Dat van die accu weet ik ook niet.....
OP zich denk ik dat ie omdat ie dealeronderhouden is, dat ie wel ingoede staat verkeerd, maar ja misschien is de bestuurder af en toe ergens langs geschaafd,,,, haha
de wagen heeft geen 120000 km beurt gehad. Ik denk dat ie toen aan het einde vd leasetermijn zat. De huidige verkoper heeft de wagen vd leasemaatschappij gekocht en verkoopt ze door. Hij heeft de distr riem late vervangen.
Wat lampen betreft betreft het alleen het glas dat geraakts door een steen (voorkant). Ik weet niet wat dat gaat kosten.
Dat van die accu weet ik ook niet.....
OP zich denk ik dat ie omdat ie dealeronderhouden is, dat ie wel ingoede staat verkeerd, maar ja misschien is de bestuurder af en toe ergens langs geschaafd,,,, haha
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Kijk dan of er en stikker in het motorcompartiment zit. Waarmee aangetoond is dat er een nieuwe riem inzit. Die laatste beurt moet ie sowieso hebben. Misschien is het wel zo veilig om dat gewoon incl. de riemen te doen. Dat is natuurlijk aan jou.
Het glas van de koplampen is makkelijk apart te vervangen. Ik heb dit ook gedaan en heb er een topic aan besteed incl. foto's. Glaasje kost bij www.autorima.nl €30,-
Ik zou in elk geval die beurt eraf proberen te kletsen...makkelijk verdiend toch?
Het glas van de koplampen is makkelijk apart te vervangen. Ik heb dit ook gedaan en heb er een topic aan besteed incl. foto's. Glaasje kost bij www.autorima.nl €30,-
Ik zou in elk geval die beurt eraf proberen te kletsen...makkelijk verdiend toch?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik heb trouwens eens op autotrader gekeken bij de 115pk versies die zo'n 11000 euro kosten, en daar stonden toch een paar hele mooie "phase III" modellen tussen. Completer als waar jij nu mee bezig bent hoor!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 05.11.2006 - 19:59
ik heb de rekening gezien dus dat geloof ik wel.....hans anesthesie schreef:Kijk dan of er en stikker in het motorcompartiment zit. Waarmee aangetoond is dat er een nieuwe riem inzit. Die laatste beurt moet ie sowieso hebben. Misschien is het wel zo veilig om dat gewoon incl. de riemen te doen. Dat is natuurlijk aan jou.
Het glas van de koplampen is makkelijk apart te vervangen. Ik heb dit ook gedaan en heb er een topic aan besteed incl. foto's. Glaasje kost bij www.autorima.nl €30,-
Ik zou in elk geval die beurt eraf proberen te kletsen...makkelijk verdiend toch?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 05.11.2006 - 19:59
welke bijvoorbeeld???hans anesthesie schreef:Ik heb trouwens eens op autotrader gekeken bij de 115pk versies die zo'n 11000 euro kosten, en daar stonden toch een paar hele mooie "phase III" modellen tussen. Completer als waar jij nu mee bezig bent hoor!
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Dit ziet er mooi uit:
Bamboo green
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5259789402
Hier staan wat mooie exemplaren met een wat hogere kilometerstand. Dit bedrijf ken ik. Heeft ook gewoon dealeronderhouden ex-leasewagens staan. worden netjes gepoetst en verder verkocht.
http://www.autocentrumstiphout.nl/vooraad.htm
Bamboo green
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 5259789402
Hier staan wat mooie exemplaren met een wat hogere kilometerstand. Dit bedrijf ken ik. Heeft ook gewoon dealeronderhouden ex-leasewagens staan. worden netjes gepoetst en verder verkocht.
http://www.autocentrumstiphout.nl/vooraad.htm
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 05.11.2006 - 19:59
waar vind ik die topic....????hans anesthesie schreef:Kijk dan of er en stikker in het motorcompartiment zit. Waarmee aangetoond is dat er een nieuwe riem inzit. Die laatste beurt moet ie sowieso hebben. Misschien is het wel zo veilig om dat gewoon incl. de riemen te doen. Dat is natuurlijk aan jou.
Het glas van de koplampen is makkelijk apart te vervangen. Ik heb dit ook gedaan en heb er een topic aan besteed incl. foto's. Glaasje kost bij www.autorima.nl €30,-
Ik zou in elk geval die beurt eraf proberen te kletsen...makkelijk verdiend toch?
heb even zitten zoeken maar ja....
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 05.11.2006 - 19:59
update
Allereerst hartelijke dank voor al jullie adviezen...
Helaas hebben ze niet mogen helpen en ben ik toch niet voor (de) volvo gegaan....
Maar volgens mij heb ik eens gelezen dat vele van jullie indien ze geen volvo zouden hebben een audi zouden kiezen...
dus ik heb een A4 uit 2001 gekocht!
Tot nu toe ben ik er erg blij mee....
Als gast zal ik dit forum uit interesse blijven bezoeken....
ik ben natuurlijk ook te vinden op audiforum.nl;)
groet!
Allereerst hartelijke dank voor al jullie adviezen...
Helaas hebben ze niet mogen helpen en ben ik toch niet voor (de) volvo gegaan....
Maar volgens mij heb ik eens gelezen dat vele van jullie indien ze geen volvo zouden hebben een audi zouden kiezen...
dus ik heb een A4 uit 2001 gekocht!
Tot nu toe ben ik er erg blij mee....
Als gast zal ik dit forum uit interesse blijven bezoeken....
ik ben natuurlijk ook te vinden op audiforum.nl;)
groet!