Problemen s40 1.6d 2006

Geleverd vanaf 2003
arnold_veertjuh
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.09.2014 - 19:24
Locatie: Almelo

Beste mensen,

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een Volvo s40 1.6d uit 2006 met de km stand van 228.000
Toen ik hem kocht was het blok mooi droog, de week erop gingen we naar Barcelona met dus de Volvo.
Helaas begon de teleurstellingen al na 800 km, de helft dus.
Bij de turbo was het erg nat en ook op de koppen van de cilinders was het erg nat, (geen zweten meer).
Dus ik de ANWB gebeld, kon pas volgende dag komen, dus zelf naar Volvo dealer gereden en kon niet verder rijden, dus alsnog afgesleept door ANWB naar andere garage, die hebben een lullig slangetje vervangen wat het uiteindelijk niet was.

Het lekken ging maar door maar had toen zoiets van oke ik ga vakantie vieren en hou het pijl goed in de gaten.
Eenmaal terug in Nederland weer naar de garage gegaan en die hebben de pakking van kunstig slang naar turbo vervangen, en de verstuiver keringen.
Even leek het goed te gaan maar na 500 km gereden te hebben was het hitteschild van de turbo helemaal nat dus weer van de turbo. Boven op het blok even geen lekkage meer.

Dus ik 3 weken geleden terug en toen is dus de hele hard kuntstof slang die bovenlangs turbo loopt vervangen en het oliepeil verlagen omdat die vanaf begin een cm boven peil stond, ik dacht op dat moment dat het gewoon olie was.
Goed, de lekage was voorbij totdat ik na 500 km weer eens peilstok eruit haalde, vanaf het midden tussen min en Max gestaan te hebben stond hij weer 1 cm boven het Max, en ik dacht ik ruik eens ff, en ja hoor.. De diesel was direct te ruiken, was ook zo helder als weet niet wat... Geluk gehad dus dat de motor niet op hol geslagen is.

De verkopende garage wou niks meer aan me auto doen binnen garantie dus ben naar andere garage gegaan die ik zeer aanbeveel, visser en visser in Leusden. Je word er goed geholpen en goede service,
Die hebben olie ververst en de auto uitgelezen, en de druk van het roetfilter was 0,
Terwijl die tussen 4 en 20 moet zijn... Dus de auto regenereert voor de zekerheid constant elke 50 km, en daardoor kwam peil omhoog.
Het was gelukkig een sensor+ slang, kosten 300 euro. Viel nog mee gelukkig.

Maar het volgende probleem, sinds dat ik hem heb heeft de auto altijd in gehouden door datgene wat ik net uigelegd heb, dat is dus nu verholpen en weer 100 % power! wat meer druk oplevert in de cilinders en nu ligt er weer olie op de cilinder koppen....

Hebben jullie een idee wat dit kan zijn?
Meer ervaringen?

Ik ben benieuwd! Thx alvast ;)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28879
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Wat er precies aan de hand is weet ik niet maar het lijkt mij niet goed. Al eens bij een goede Volvo dealer geweest met het probleem?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

En dan nog.....even voorop gesteld dat ik wat baldadig in de kop ben maar de 1,6 met bijna 230 K op de klok, en waarschijnlijk dus leasekilometers ( je weet wel, "wat boeit het, leasebak met tuning en planken maar), die had ik laten staan. Maar dat het balen is, dat snap k ook wel. Hoe zit dat met de (bovag) garantie?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

visser en visser is beter of net zo goed als een volvo dealer
garage is verplicht garantie na te komen schakel bovag in man!
keep calm!, your randomizer is running
arnold_veertjuh
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.09.2014 - 19:24
Locatie: Almelo

Visser en visser is idd beter of net zo goed als een Volvo dealer.
Heb de auto gekocht bij van der Ven in Almelo.
Heb 3 maand Bovag garantie met nu nog 1 maand te gaan.
Het hele probleem van die garage is dat ze te bedonderd zijn die auto ff goed na te kijken en alles te fixen.
Ze maken alles voor de helft, al 10 X daar gestaan voor hetzelfde...
Voorbeeld is de belofte van we doen er ff nieuwe olie en filter in, ipv aftappen.
Daar reken je dan ook op, wat gebeurd er? Oude olie, nog meer diesel uiteindelijk en dan zit je..
Daarom ben ik ook naar visser en visser gegaan, en die zag direct dat er een diesel slang op een plaats zit die 900 graden word, kan dus niet..
Ga zo maar door..
Ben er wel klaar mee maarja..
arnold_veertjuh
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.09.2014 - 19:24
Locatie: Almelo

Het is tot nu toe gewoon zo geweest dat het hele tijd om en om gaat,
Dan de turbo olie shit en dan weer olie op de cilinderkoppen en dat hele tijd op en neer.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28879
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Als je nog aanspraak kan maken op de Bovag garantie dan toch terug naar de verkopende garage en reparatie van de auto laten uitvoeren maar dan nu wel alles repareren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

stel ze schriftelijk in gebreke , met de eisdat ze de wagen repareren , en stel voor :
anders ga je naar een andere garage en laat je de wagen repreren op hun kosten

en laat doorschemeren dat je je rechtsbijstand erbij haal
keep calm!, your randomizer is running
Gait
3rd Gear member
Berichten: 432
Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
Locatie: Zwolle

V70/2.4D/2003 schreef: En dan nog.....even voorop gesteld dat ik wat baldadig in de kop ben maar de 1,6 met bijna 230 K op de klok, en waarschijnlijk dus leasekilometers ( je weet wel, "wat boeit het, leasebak met tuning en planken maar), die had ik laten staan. Maar dat het balen is, dat snap k ook wel. Hoe zit dat met de (bovag) garantie?
Er staat nergens dat de auto getuned is, een vooroordeel over leaserijders en daarbij is een auto uit 2006 toch al gauw 8 jaar oud wat betekent dat er gemiddeld nog geen 30.000 per jaar mee is gereden. Valt dus ook wel weer mee, voor een diesel. Baldadig inderdaad ;-)

Laat niet weg dat de 1.6D nou niet de meest betrouwbare motor is (dit is ook uit eigen ervaring gebleken) en het hoe dan ook vervelend is dat je met problemen begint ipv blij te zijn met de 'nieuwe' auto.

Hoe zit dat eigenlijk met BOVAG garantie, je hebt het tijdens de garantieperiode aangegeven en zij erkennen het blijkbaar want gaan er telkens mee aan de slag (weliswaar halfbakken). Ik neem aan dat ze dit specifieke probleem dan ook gewoon moeten (laten) oplossen, ongeacht of dit voor of na de einde garantie datum gebeurt?
Verder eens met Evert, als je ze al 10x de mogelijkheid hebt gegeven het probleem op te lossen, mag je volgens mij inmiddels zelf stappen ondernemen het probleem op te laten lossen om verdere schade te voorkomen en dan de kosten verhalen op de verkopende partij. Iemand die dat zeker weet?
Je zal dan waarschijnlijk nog wel een beetje discussie krijgen of e.e.a. terecht was en alle werkzaamheden noodzakelijk waren voordat ze je geld terug gaan storten. Heb je rechtsbijstand?
Gert

Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
arnold_veertjuh
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.09.2014 - 19:24
Locatie: Almelo

Auto is idd niet getuned, eerder zou ik nooit een auto kopen met 230k op de teller maar ik ben om gepraat doordat ze zeggen dat een diesel makkelijk 400k aan kan.
Helaas kies ik dan wel net de verkeerde auto/blok uit.
Ik heb op dit moment nog 1 maand garantie,
Kan ik die 319 euro van die slang/sensor terug vragen aan de verkopende partij?

Ja ik heb rijbijstandsverzekering!
Waar ik mee zit is het volgende, graag zou ik het koopcontract ontbinden maar het probleem is ze gaan er telkens wel mee aan de gang maar doen niet wat ze beloven met bijvoorbeeld de olie verversen en nieuw filter erop.
En het is minimaal 2 à 3 X erheen gaan voordat iets opgelost is.

Iemand ervaring hierin en hoe te handelen?
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Ik zou even contact opnemen met de Bovag; en het lijkt me goed om (evt. naar aanleiding van je gesprek met de Bovag) de garage schriftelijk te laten weten dat je ondanks de verschillende pogingen geen vertrouwen meer in de auto hebt (dan leg je het accent op de auto en niet op de garage ;) ), en dat je daarom het koopcontract wilt ontbinden. Als dat volgens de Bovag kan natuurlijk, heb hier zelf geen ervaring mee.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
arnold_veertjuh
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.09.2014 - 19:24
Locatie: Almelo

Ondertussen is er in duitsland een hoge druk turbo slang gescheurd en de dynamo verbrand! Waar houd het op..
Gait
3rd Gear member
Berichten: 432
Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
Locatie: Zwolle

Turboslang en dynamo kapot? Balen zeg!
Al contact gehad met rechtsbijstand over de mogelijkheden?
Gert

Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28879
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat wordt wel heel erg, alweer defecten. Misschien toch maar proberen de koop ongedaan te maken, kost mogelijk ook geld maar deze auto klinkt als een bodemloze put.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Fons099
3rd Gear member
Berichten: 352
Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
Locatie: Venray

Snel actie ondernemen en koop ongedaan laten maken.
Je hebt al genoeg onkosten moeten maken.
Het bedrijf dient gewoon volledig aankoopbedrag (met excuses!!) terug te betalen.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
arnold_veertjuh
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.09.2014 - 19:24
Locatie: Almelo

Hierbij even een upadate.
De garage van de ven in Almelo is failliet dus die zijn van mij af, niet gek als je door hebt wat voor troep ze verkopen.
Inmiddels staat op de s40 een km stand van 235.000
Onlangs heb ik de 240.000 beurt laten doen, (bij Visser en Visser) natuurlijk waren hier ook tegenvallers.
Het adm?? Tankje/sensor was kapot dus dat moest vervangen worden (200 euro)
In totaal heeft de beurt 3200,- euro gekost, mega bedrag dus..
Wel banden en Remblokken voor inbegrepen.
Helaas lekt het weer bij 1 verstuiver dus zal ik weer naar de garage moeten.
Kortom ik ben nog steeds niet klaar met de problemen!!
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Wat een geld! Wat hebben ze nog meer voor dat bedrag uitgevoerd?
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
arnold_veertjuh
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.09.2014 - 19:24
Locatie: Almelo

Hierbij een foto,
Daar lekt het weer..
Het "kanaaltje" eronder staat weer vol met olie/diesel?
Kan iemand mij vertellen wat dit is?
Voor 3200 euro is vervangen :
2 michellin banden
2 remblokken
Distributieset/rollers
Roetfilter
Olie/filter
Uitlijnen.
ADM tankje vervangen /software erop zetten
En alles wat in normale beurt ook gebeurt
Garage heeft 15 uur arbeid gerekend, is dit wel normaal?

Hoor graag van u!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door arnold_veertjuh op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Vind €3200 wel veel. Ik heb onlangs een 120.000 beurt + distributie (ivm bijgeluiden) laten doen en was €1800 kwijt.
Daar zaten ook nieuwe remblokken bij.

2 banden, adm tankje en uitlijnen zou dan €1400 zijn....
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
arnold_veertjuh
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.09.2014 - 19:24
Locatie: Almelo

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”