Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een Volvo s40 1.6d uit 2006 met de km stand van 228.000
Toen ik hem kocht was het blok mooi droog, de week erop gingen we naar Barcelona met dus de Volvo.
Helaas begon de teleurstellingen al na 800 km, de helft dus.
Bij de turbo was het erg nat en ook op de koppen van de cilinders was het erg nat, (geen zweten meer).
Dus ik de ANWB gebeld, kon pas volgende dag komen, dus zelf naar Volvo dealer gereden en kon niet verder rijden, dus alsnog afgesleept door ANWB naar andere garage, die hebben een lullig slangetje vervangen wat het uiteindelijk niet was.
Het lekken ging maar door maar had toen zoiets van oke ik ga vakantie vieren en hou het pijl goed in de gaten.
Eenmaal terug in Nederland weer naar de garage gegaan en die hebben de pakking van kunstig slang naar turbo vervangen, en de verstuiver keringen.
Even leek het goed te gaan maar na 500 km gereden te hebben was het hitteschild van de turbo helemaal nat dus weer van de turbo. Boven op het blok even geen lekkage meer.
Dus ik 3 weken geleden terug en toen is dus de hele hard kuntstof slang die bovenlangs turbo loopt vervangen en het oliepeil verlagen omdat die vanaf begin een cm boven peil stond, ik dacht op dat moment dat het gewoon olie was.
Goed, de lekage was voorbij totdat ik na 500 km weer eens peilstok eruit haalde, vanaf het midden tussen min en Max gestaan te hebben stond hij weer 1 cm boven het Max, en ik dacht ik ruik eens ff, en ja hoor.. De diesel was direct te ruiken, was ook zo helder als weet niet wat... Geluk gehad dus dat de motor niet op hol geslagen is.
De verkopende garage wou niks meer aan me auto doen binnen garantie dus ben naar andere garage gegaan die ik zeer aanbeveel, visser en visser in Leusden. Je word er goed geholpen en goede service,
Die hebben olie ververst en de auto uitgelezen, en de druk van het roetfilter was 0,
Terwijl die tussen 4 en 20 moet zijn... Dus de auto regenereert voor de zekerheid constant elke 50 km, en daardoor kwam peil omhoog.
Het was gelukkig een sensor+ slang, kosten 300 euro. Viel nog mee gelukkig.
Maar het volgende probleem, sinds dat ik hem heb heeft de auto altijd in gehouden door datgene wat ik net uigelegd heb, dat is dus nu verholpen en weer 100 % power! wat meer druk oplevert in de cilinders en nu ligt er weer olie op de cilinder koppen....
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn?
Meer ervaringen?
Ik ben benieuwd! Thx alvast