Dagrijverlichting non-led
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik vraag uit beleefdheid altijd of ik mee mag kijken, indien op gepaste afstand zonder iemand van het werk te houden nooit een probleem.V50 R schreef: Ah handig! Soms hebben zij net een handig trucje ervoor waardoor het net wat makkelijker gaat. Je kan altijd vragen of je even mee mag kijken, dan weet je het voor de volgend keer, mocht het led lampje het een keer begeven.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Volgens mij is het gelukt!
Een heel stuk witter en voor zover we (Martijn van Volvo Bluekens Breda en ik) even snel konden testen geen foutmeldingen op het dashboard.
De truc is dat de hele fitting met lamp en al eruit kan. Het stekkertje is relatief makkelijk los te maken als je weet hoe het zit.
Het is dus een soort wip/weerhaak principe. Als je aan de draadkant van de wip knijpt dan komt het weerhaakje aan de lampkant los en kun je de connector eraf schuiven.

Een heel stuk witter en voor zover we (Martijn van Volvo Bluekens Breda en ik) even snel konden testen geen foutmeldingen op het dashboard.
De truc is dat de hele fitting met lamp en al eruit kan. Het stekkertje is relatief makkelijk los te maken als je weet hoe het zit.
Het is dus een soort wip/weerhaak principe. Als je aan de draadkant van de wip knijpt dan komt het weerhaakje aan de lampkant los en kun je de connector eraf schuiven.

- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Bedankt voor de complimenten, ben er tot nu toe ook zelf erg enthousiast over.
De lamp eruit krijgen zou ik omschrijven als "voorzichtig loswrikken".
Als je de hele fitting met lamp voor je hebt liggen, kun je er ook rustig de tijd voor nemen.
Wellicht ten overvloede, het gaat dus om deze lampenset van nog geen 10 Euro: http://www.aliexpress.com/item/Canbus-P ... o_detail_b
De lamp eruit krijgen zou ik omschrijven als "voorzichtig loswrikken".
Als je de hele fitting met lamp voor je hebt liggen, kun je er ook rustig de tijd voor nemen.
Wellicht ten overvloede, het gaat dus om deze lampenset van nog geen 10 Euro: http://www.aliexpress.com/item/Canbus-P ... o_detail_b
Laatst gewijzigd door Longone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Auto net weer opgehaald.
Krijg ik 3 straten verderop toch "storing dagrijverlichting" die ik weg kan klikken met "OK", maar die had ik liever niet gehad natuurlijk.
Eens denken of we dat ook nog op kunnen lossen.
Het werkt verder prima en ziet er ook wel erg cool uit.
Krijg ik 3 straten verderop toch "storing dagrijverlichting" die ik weg kan klikken met "OK", maar die had ik liever niet gehad natuurlijk.
Eens denken of we dat ook nog op kunnen lossen.
Het werkt verder prima en ziet er ook wel erg cool uit.
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
De dealer kan de halogeenlampjes terugzetten of voor 400 Euro originele LED DRL erin zetten.
Inmiddels al veel bekeken op internet, maar de enige oplossing met deze ca. 4 Watt LED-lampjes is een parallelweerstand eroverheen zetten.
Bij 12 ohm loopt er zo'n 13-14 watt weg, en die weerstand wordt dan natuurlijk ook loeiheet.
De vraag is dan weer waar je die zou kunnen plaatsen. Misschien gewoon los een 100 Watt weerstand eronder hangen, want een heatsink (stuk metaal) heb je niet in die plastic ruimte.
Een PW24W LED-lamp met een vermogen rond de 18-19 Watt zou ook mooi zijn, alleen zijn die er niet/nauwelijks en/of veel te duur en/of teveel lumen.
Ik laat het nog even bezinken, komt tijd, komt raad. For the time being gaat de melding op het dashboard toch vanzelf weg iedere keer.
Inmiddels al veel bekeken op internet, maar de enige oplossing met deze ca. 4 Watt LED-lampjes is een parallelweerstand eroverheen zetten.
Bij 12 ohm loopt er zo'n 13-14 watt weg, en die weerstand wordt dan natuurlijk ook loeiheet.
De vraag is dan weer waar je die zou kunnen plaatsen. Misschien gewoon los een 100 Watt weerstand eronder hangen, want een heatsink (stuk metaal) heb je niet in die plastic ruimte.
Een PW24W LED-lamp met een vermogen rond de 18-19 Watt zou ook mooi zijn, alleen zijn die er niet/nauwelijks en/of veel te duur en/of teveel lumen.
Ik laat het nog even bezinken, komt tijd, komt raad. For the time being gaat de melding op het dashboard toch vanzelf weg iedere keer.
- iTom
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 10.09.2014 - 13:42
Ik heb zopas ook de gloeilampen van de DRV kunnen vervangen door de PW24W led lampen...
Ook hier de melding " storing dagrijverlichting" en idd weg te klikken.
Ik kan zelfs zien dat bij contact volledig af een van de leds een heeeeeeeel licht brandt.
Maar wel heel helder wit licht als resultaat.
Ook hier de melding " storing dagrijverlichting" en idd weg te klikken.
Ik kan zelfs zien dat bij contact volledig af een van de leds een heeeeeeeel licht brandt.
Maar wel heel helder wit licht als resultaat.
Volvo V40 Cross Country D3 - MY2014 5 cylinder -
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Dank je iTom! Kun jij leven met de error melding?
De thread staat inmiddels een jaar open maar we komen wel steeds verder. Mijn vervolgonderzoek staat ook niet stil, ook al lijkt het misschien zo.
Kijk je bijvoorbeeld op http://ledchoice.eu/en/making-led-bulbs ... endly.html dan zie je dat in principe (?) 40% van de nominale load van 19W genoeg zou moeten zijn om de errors weg te krijgen.
In ons geval zou dat betekenen dat we de load naar minimaal 8 Watt moeten brengen.
De opties zijn dan:
- Zwaarder lampje, desnoods zelf solderen op basis van bijvoorbeeld http://www.aliexpress.com/item/2-pcs-ne ... 76523.html op een PW24W voetje. Zou qua hoogte net moeten passen denk ik. Warmte zou ook moeten kunnen, als er normaal 19 Watt gebruikt wordt met het gloeilampje.
- Load resistor die ca. 5 Watt wegdissipeert bij zo'n 13V, je zit dan rond de 33 Ohm. Vraag is alleen waar je die netjes aftakt (in de fitting, aan de draad?) en waar je hem fysiek laat. Mag hij in het plastic bakje of kun je achter de bumper komen als je de torxschroeven in de wielkast openmaakt?
De thread staat inmiddels een jaar open maar we komen wel steeds verder. Mijn vervolgonderzoek staat ook niet stil, ook al lijkt het misschien zo.
Kijk je bijvoorbeeld op http://ledchoice.eu/en/making-led-bulbs ... endly.html dan zie je dat in principe (?) 40% van de nominale load van 19W genoeg zou moeten zijn om de errors weg te krijgen.
In ons geval zou dat betekenen dat we de load naar minimaal 8 Watt moeten brengen.
De opties zijn dan:
- Zwaarder lampje, desnoods zelf solderen op basis van bijvoorbeeld http://www.aliexpress.com/item/2-pcs-ne ... 76523.html op een PW24W voetje. Zou qua hoogte net moeten passen denk ik. Warmte zou ook moeten kunnen, als er normaal 19 Watt gebruikt wordt met het gloeilampje.
- Load resistor die ca. 5 Watt wegdissipeert bij zo'n 13V, je zit dan rond de 33 Ohm. Vraag is alleen waar je die netjes aftakt (in de fitting, aan de draad?) en waar je hem fysiek laat. Mag hij in het plastic bakje of kun je achter de bumper komen als je de torxschroeven in de wielkast openmaakt?
- iTom
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 10.09.2014 - 13:42
tja, voorlopig kan ik wel met "de klik" leven...
Zo technisch als jij het bekijkt, daar heb ik nog niet bij stilgestaan.
Ik vraag me af of, door de auto aan VIDA te hangen, de melding niet definitief kan gewist worden ?
Zo technisch als jij het bekijkt, daar heb ik nog niet bij stilgestaan.
Ik vraag me af of, door de auto aan VIDA te hangen, de melding niet definitief kan gewist worden ?
Volvo V40 Cross Country D3 - MY2014 5 cylinder -
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Wat ik me nu afvraag is of er een (originele) LED DRL programmering is en een Halogeen DRL programmering.
Als de DRL's in beide gevallen over dezelfde draadjes aangesloten zouden zijn (wat ik niet weet dus) dan zou de errormelding softwarematig weg te krijgen moeten zijn.
Dus dan "denkt" het systeem dat er originele LED DRL's aanhangen terwijl er stiekem LED lampjes in de Halogeen DRL's zitten.
Zo maar een gedachtenkronkel.
Als de DRL's in beide gevallen over dezelfde draadjes aangesloten zouden zijn (wat ik niet weet dus) dan zou de errormelding softwarematig weg te krijgen moeten zijn.
Dus dan "denkt" het systeem dat er originele LED DRL's aanhangen terwijl er stiekem LED lampjes in de Halogeen DRL's zitten.
Zo maar een gedachtenkronkel.
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Toch maar originele LED DRL's erin laten zetten.
Eén van de goedkope AliExpress LED's was er al helemaal mee genokt, en het verhaal met de parallelweerstanden zag ik toch niet zo zitten qua hitteproductie.
En je kunt ook nergens fatsoenlijk bij zonder brug.
Eén van de goedkope AliExpress LED's was er al helemaal mee genokt, en het verhaal met de parallelweerstanden zag ik toch niet zo zitten qua hitteproductie.
En je kunt ook nergens fatsoenlijk bij zonder brug.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 30.05.2016 - 20:37
Hallo,
Ik heb heel veel gelezen op het forum maar niet of er al een led lampje is waarmee ik mn halogeen lampje in mn dagrijverlichting kan vervangen? Wellicht zie ik het over het hoofd.
Vandaag in mn koplampunit aftermarket Xenon laten plaatsen erg mooi.
Helaas gaf het led lampje in mn dagrijverlichting een storing.
Dus halogeenlampje weer terug geplaatst.
Is er anno 2016 al een oplossing dat het wel mogelijk is om halogeen te vervangen voor led in de dagrijverlichting unit?
Of is de enige oplossing naar de Volvo dealer om daar de originele led drl te laten plaatsen?
Mijn v40 is uit 2013.
Ik las ook over het wel of niet branden van de achterlichten icm de dagrijverlichting.
Ik heb dat niet. Binnenkort gaat hij voor een beurt naar Volvo. Doen ze die software automatisch update?
Ik heb heel veel gelezen op het forum maar niet of er al een led lampje is waarmee ik mn halogeen lampje in mn dagrijverlichting kan vervangen? Wellicht zie ik het over het hoofd.
Vandaag in mn koplampunit aftermarket Xenon laten plaatsen erg mooi.
Helaas gaf het led lampje in mn dagrijverlichting een storing.
Dus halogeenlampje weer terug geplaatst.
Is er anno 2016 al een oplossing dat het wel mogelijk is om halogeen te vervangen voor led in de dagrijverlichting unit?
Of is de enige oplossing naar de Volvo dealer om daar de originele led drl te laten plaatsen?
Mijn v40 is uit 2013.
Ik las ook over het wel of niet branden van de achterlichten icm de dagrijverlichting.
Ik heb dat niet. Binnenkort gaat hij voor een beurt naar Volvo. Doen ze die software automatisch update?