Dit topic ben ik begonnen. Heb mijn Volvo S60 2.4D diesel van maart 2004 gekocht op 12 juni 2012 met 188.000 km op de teller.Vandaag ben ik de 288.000 gepasseerd.
De s60 rijdt heel zuinig, gemiddeld 1 op 18/19. Welke reparaties heb ik tot nu toe gehad: vervangen van achterremschijven en blokken, voorste draagarmen, nieuwe
dynamo, in mei jl. nieuwe intercooler en aircocondensator en remschijven en bokken. Verder om de 20.000 kilometer zijn beurten. Gemeten over de 100.000 km vallen de reparaties mee.
De s60 start super, motor verbruikt geen olie en de airco is ijs en ijskoud. Per 1-12-2014 zal ik stoppen met werken en wordt mijn Volvo overbodig. Ik zal dan veel minder gaan rijden.
Dus als er iemand een vervangende S60 zoekt voor zijn huidige S 60 dan hoor ik dat graag.
s 60 2004 met 2.4 diesel 130 pk rijervaringen
-
- 2nd Gear member
gedurende de afgelopen weken heb ik veel tijd gestopt in het zoeken naar een" goedkopere" auto.. veel informatie verkregen over Honda, Skoda, Vw, en Kia...maar uiteindelijk kom ik tot de conclusie dat mijn Volvo S60 een zeer goede auto is en dat ik deze beter kan houden. Op vele gebieden is mijn Volvo een zeer goede auto, het zitcomfort, de wegligging, het verbruik gem. 1 op 17, geen windgeruis, veel trekkracht,
stoere uitstraling. De afgelopen jaren heb ik gem,45000km per jaar zonder pech gereden en was nooit moe na al deze ritten. Kortom een PLUIM voor deze auto.
Omdat de wegenbelasting vrij fors is E134,- per maand leek me een benzine auto met lage wegenbelasting op zijn plaats. Maar een andere auto met minder kilometers en van een jonger bouwjaar brengt met zich mee dat er veel geld bij moet. Tja een S 60 brengt niet zoveel inruilgeld op. Maar ja minder wegenbelasting betalen weegt niet op tegen veel geld bijbetalen voor een auto van mindere kwaliteit.
Misschien is er een Forum lid die weet welke auto met minder wegenbelasting een goed vervanger is voor mijn Volvo S60.. Ik weet het niet.
stoere uitstraling. De afgelopen jaren heb ik gem,45000km per jaar zonder pech gereden en was nooit moe na al deze ritten. Kortom een PLUIM voor deze auto.
Omdat de wegenbelasting vrij fors is E134,- per maand leek me een benzine auto met lage wegenbelasting op zijn plaats. Maar een andere auto met minder kilometers en van een jonger bouwjaar brengt met zich mee dat er veel geld bij moet. Tja een S 60 brengt niet zoveel inruilgeld op. Maar ja minder wegenbelasting betalen weegt niet op tegen veel geld bijbetalen voor een auto van mindere kwaliteit.
Misschien is er een Forum lid die weet welke auto met minder wegenbelasting een goed vervanger is voor mijn Volvo S60.. Ik weet het niet.