De airco werkt niet meer goed. Na een half uur rijden ongeveer merk je dat er bijna geen frisse lucht meer wordt geblazen. Als je de blower handmatig op de hoogste stand zet gebeurt er ook niets meer. Wel stroomt er heel zachtjes nog koude lucht naar binnen.
Ik heb de Volvo uit laten lezen met DICE met het volgende resultaat: CCM-0021 air quality sensor internal fault
Als ik daarop klik komt de volgende zin in beeld onder "related CSC": temperature control, A/C does not work,TB
Als ik echter het air quality systeem uitschakel verandert er niets.....
Iemand enig idee? Het kan toch niet zo zijn dat als de air quality sensor stuk is dat dan het hele climate control systeem niet meer goed werkt?
Verder kreeg ik in DICE ook nog de volgende melding: CEM-6A03 door locked, rear left signal too low
Geen idee wat dat betekent.
Airco werkt niet goed
- Willempie5
- 3rd Gear member
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
- Locatie: Twello
Ik heb exact dit verschijnsel ook (maar dan zonder foutmelding)....
Alles laten nazien, opnieuw af laten vullen, binnentemperatuursensor laten vervangen enz enz. Niets hielp!
Mededeling was dat er een aircopomp aan zat te komen en dat het probleem waarschijnlijk binnen 1 jaar duidelijk zou worden. De dealer kon het alleen niet met zekerheid uitsluiten.
Ik ben zeer benieuwd waar dit draadje naar toe gaat.....
Alles laten nazien, opnieuw af laten vullen, binnentemperatuursensor laten vervangen enz enz. Niets hielp!
Mededeling was dat er een aircopomp aan zat te komen en dat het probleem waarschijnlijk binnen 1 jaar duidelijk zou worden. De dealer kon het alleen niet met zekerheid uitsluiten.
Ik ben zeer benieuwd waar dit draadje naar toe gaat.....
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
- Willempie5
- 3rd Gear member
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
- Locatie: Twello
Als aanvulling: Bij mij bevroor de wisselaar na een half uur. 5 minuten uitzetten en ik kan weer een half uur
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Sensor bij je pedalen is denk ik kapot. Komt vaker voor, is veel over geschreven op het forum en is makkelijk zelf te vervangen.Willempie5 schreef: Als aanvulling: Bij mij bevroor de wisselaar na een half uur. 5 minuten uitzetten en ik kan weer een half uur
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Plein69
- 4th Gear member
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
- Locatie: Voorschoten
Inderdaad je sensor bij je gaspedaal.
Je airco blijft draaien waardoor het systeem bevriest.
Mijn topic met foto van de sensor.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... eal1052118
Je airco blijft draaien waardoor het systeem bevriest.
Mijn topic met foto van de sensor.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... eal1052118
Laatst gewijzigd door Plein69 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
heeft te maken met je alarm.....hij geeft aan dat de deur niet goed gesloten is (ws schakelaar slecht contact) waardoor het alarm niet ingeschakerld wordt.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Willempie5
- 3rd Gear member
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
- Locatie: Twello
Deze is vervangen en dat hielp ook niets.....Citaat geschreven door Willempie5
Als aanvulling: Bij mij bevroor de wisselaar na een half uur. 5 minuten uitzetten en ik kan weer een half uur
Sensor bij je pedalen is denk ik kapot. Komt vaker voor, is veel over geschreven op het forum en is makkelijk zelf te vervangen.
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Slaat die pomp wel in en ook als hij warm is de motor?Willempie5 schreef:Deze is vervangen en dat hielp ook niets.....Citaat geschreven door Willempie5
Als aanvulling: Bij mij bevroor de wisselaar na een half uur. 5 minuten uitzetten en ik kan weer een half uur
Sensor bij je pedalen is denk ik kapot. Komt vaker voor, is veel over geschreven op het forum en is makkelijk zelf te vervangen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- inbedrijf
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 14.05.2012 - 11:21
@Plein69 Kan dit ook voorkomen bij een V50 ik heb namelijk exact hetzelfde probleem als Willempie5 maar heb geen idee wat het is, de dealer heeft ook alles al opnieuw afgevuld en de magneetkoppeling afgesteld. Maar zonder resultaat
-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Met een airco machine is de fout simpel op te sporen,maar wat belangrijk is,is het systeem niet leeg en slaat de pomp in zowel koud als warm.inbedrijf schreef: @Plein69 Kan dit ook voorkomen bij een V50 ik heb namelijk exact hetzelfde probleem als Willempie5 maar heb geen idee wat het is, de dealer heeft ook alles al opnieuw afgevuld en de magneetkoppeling afgesteld. Maar zonder resultaat
Kan ook een defect expansieventiel zijn..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Willempie5
- 3rd Gear member
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
- Locatie: Twello
Ja hij slaat aan en uit. Als hij warm is dan slaat hij 1 minuut aan en vervolgens 5 seconderen uit....enz enz
Ik heb:
- de airco opnieuw laten vullen
- Uit laten lezen (geen melding)
- Alles laten nazien
- Interieur sensor vervangen
Ik wel het idee dat de aircopomp de laatste weken beter te horen is, maw: het zou kunnen dat het toch de pomp is die eraan zit te komen (dit kon ook volgend de dealer). Wat mij dan wel bevreemd is dat het systeem eigenlijk te goed werkt..... Hij bevriest!
Ik wil de aandacht niet weghalen bij Pwtew's probleem, maar wellicht is het hetzelfde????
Ik heb:
- de airco opnieuw laten vullen
- Uit laten lezen (geen melding)
- Alles laten nazien
- Interieur sensor vervangen
Ik wel het idee dat de aircopomp de laatste weken beter te horen is, maw: het zou kunnen dat het toch de pomp is die eraan zit te komen (dit kon ook volgend de dealer). Wat mij dan wel bevreemd is dat het systeem eigenlijk te goed werkt..... Hij bevriest!
Ik wil de aandacht niet weghalen bij Pwtew's probleem, maar wellicht is het hetzelfde????
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik denk dat hij weer net zo snel is leeg gelopen als dat hij gevuld is,condensor lek misschien,bij 90% van de V50 en S40 gaan die stuk namelijk..Willempie5 schreef: Ja hij slaat aan en uit. Als hij warm is dan slaat hij 1 minuut aan en vervolgens 5 seconderen uit....enz enz
Ik heb:
- de airco opnieuw laten vullen
- Uit laten lezen (geen melding)
- Alles laten nazien
- Interieur sensor vervangen
Ik wel het idee dat de aircopomp de laatste weken beter te horen is, maw: het zou kunnen dat het toch de pomp is die eraan zit te komen (dit kon ook volgend de dealer). Wat mij dan wel bevreemd is dat het systeem eigenlijk te goed werkt..... Hij bevriest!
Ik wil de aandacht niet weghalen bij Pwtew's probleem, maar wellicht is het hetzelfde????
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Willempie5
- 3rd Gear member
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
- Locatie: Twello
Deze is een half jaar geleden ook vervangen (al voor deze problemen begonnen), lijkt me sterk..... maar alles kan natuurlijk
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 27.06.2013 - 13:59
temp. sensor vervangen en alles lijkt het nu weer prima te doen. Heb nog niet langer dan een half uur gereden maar ik merk wel dat ik nu rustig de temperatuur op 21 graden kan zetten zonder zelf te bevriezen.
Voor de zekerheid de V70 met DICE nog even laten uitlezen en krijg nu plotseling een aantal meldingen :
CEM-E000
CCM-0005 evaporator temp.sensor too high
ABS-0092
ABS-0093
ABS-00B5
Voor de zekerheid de V70 met DICE nog even laten uitlezen en krijg nu plotseling een aantal meldingen :
CEM-E000
CCM-0005 evaporator temp.sensor too high
ABS-0092
ABS-0093
ABS-00B5