Wat als géén standkachel aanwezig is?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Verhaal van Paul herken ik ook niet. Hier staat hij altijd op 22 of 23 graden.
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

dat herken ik ook niet, wel vind ik het systeem in de zomer als die op auto staat niet erg goed regelen. Het is gauw te koud voor het gevoel en de blower staat gauw te hard. Het voelt niet comfortabel.
Ik weet niet of de airco van Volvo volgens het inverter principe werkt of een on/off systeem is waar warm koelwater wordt gebruikt om het te regelen.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Je kunt de snelheid van de blower instellen. (laag, midden en hoog) Via klimaatinstellingen. Dan blaast hij minder hard als je altijd de automatische stand gebruikt.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Temperatuur regeling onder de maat. Dat is hier ook een klacht. Zowel in de zomer als in de winter. Meestal te koud! Maar de blower staat altijd flink te blazen, ook op de stand laag.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

@Hakan,
Kun je een vergelijk geven tussen de vorige S60 en de huidige V60PIH met betrekking tot de klimaatregeling?
En dan met name op het vlak van de ingestelde temperatuur.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

vaudi schreef: @Hakan,
Kun je een vergelijk geven tussen de vorige S60 en de huidige V60PIH met betrekking tot de klimaatregeling?
En dan met name op het vlak van de ingestelde temperatuur.
Geen merkbaar verschil als we het hebben over de ingestelde temperatuur. Behalve dat de V60 veel sneller op temperatuur is dan de S60. In Turkije hebben we de klimaatregeling zelfs op hoog staan. Hier in Nederland op normaal.
Nieuw bakken volvo rijder
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.06.2013 - 17:12
Locatie: Langedijk (Alkmaar)

Ik vraah me wel af wat zuiniger is?
De motor bij laten springen als het kouder wordt of electra verstoken voor het rijden EN diesel om te verwarmen.
Iemand enig idee??
PIH. Cristal White Alle Lines (behalve winter) Alu dak rails, Sportstoelen.
Certificaat 20##
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Electra rijden, plus de dieselkachel voor de verwarming is goedkoper dan elektrisch verwarmen.

Met rijden op de dieselmotor is de kachelwarmte gratis beschikbaar.

Maar als het kouder wordt zou ik de dieselmotor niet bij laten springen om zodoende warmte te krijgen. Juist bij koud weer en korte ritjes is Elektrisch extra voordelig. Onder die omstandigheden
slokt de D6 veel diesel.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Merken jullie dat echt niet?
Vreemd!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Tukker999
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Gokje
Elektrisch voorverwarmen aan de laadpaal en dan in een behaaglijk warme auto elektrisch naar je werk rijden.
Dat lijkt mij energie gezien het zuinigste.
Heb je een langere rit naar je werk, dan stel ik me zo voor dat je de auto ook elektrisch aan de paal behaaglijk voorverwarmt.
Vervolgens rijdt je elektrisch naar de 80km weg of autosnelweg en laat de diesel daar dan op kruissnelheid op de cruisecontrol rustig op temperatuur komen.

O-) Ik denk dat je dan zo min mogelijk energie verspilt. O-)

:whistle: ....en dat heb je dan weer mooi over om met een warme motor een heerlijke sprint te trekken! :whistle: :police:
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”