Wat als géén standkachel aanwezig is?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Verhaal van Paul herken ik ook niet. Hier staat hij altijd op 22 of 23 graden.
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
dat herken ik ook niet, wel vind ik het systeem in de zomer als die op auto staat niet erg goed regelen. Het is gauw te koud voor het gevoel en de blower staat gauw te hard. Het voelt niet comfortabel.
Ik weet niet of de airco van Volvo volgens het inverter principe werkt of een on/off systeem is waar warm koelwater wordt gebruikt om het te regelen.
Ik weet niet of de airco van Volvo volgens het inverter principe werkt of een on/off systeem is waar warm koelwater wordt gebruikt om het te regelen.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Je kunt de snelheid van de blower instellen. (laag, midden en hoog) Via klimaatinstellingen. Dan blaast hij minder hard als je altijd de automatische stand gebruikt.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Geen merkbaar verschil als we het hebben over de ingestelde temperatuur. Behalve dat de V60 veel sneller op temperatuur is dan de S60. In Turkije hebben we de klimaatregeling zelfs op hoog staan. Hier in Nederland op normaal.vaudi schreef: @Hakan,
Kun je een vergelijk geven tussen de vorige S60 en de huidige V60PIH met betrekking tot de klimaatregeling?
En dan met name op het vlak van de ingestelde temperatuur.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 14.06.2013 - 17:12
- Locatie: Langedijk (Alkmaar)
Ik vraah me wel af wat zuiniger is?
De motor bij laten springen als het kouder wordt of electra verstoken voor het rijden EN diesel om te verwarmen.
Iemand enig idee??
De motor bij laten springen als het kouder wordt of electra verstoken voor het rijden EN diesel om te verwarmen.
Iemand enig idee??
PIH. Cristal White Alle Lines (behalve winter) Alu dak rails, Sportstoelen.
Certificaat 20##
Certificaat 20##
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Electra rijden, plus de dieselkachel voor de verwarming is goedkoper dan elektrisch verwarmen.
Met rijden op de dieselmotor is de kachelwarmte gratis beschikbaar.
Maar als het kouder wordt zou ik de dieselmotor niet bij laten springen om zodoende warmte te krijgen. Juist bij koud weer en korte ritjes is Elektrisch extra voordelig. Onder die omstandigheden
slokt de D6 veel diesel.
Met rijden op de dieselmotor is de kachelwarmte gratis beschikbaar.
Maar als het kouder wordt zou ik de dieselmotor niet bij laten springen om zodoende warmte te krijgen. Juist bij koud weer en korte ritjes is Elektrisch extra voordelig. Onder die omstandigheden
slokt de D6 veel diesel.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Merken jullie dat echt niet?
Vreemd!
Vreemd!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Gokje
Elektrisch voorverwarmen aan de laadpaal en dan in een behaaglijk warme auto elektrisch naar je werk rijden.
Dat lijkt mij energie gezien het zuinigste.
Heb je een langere rit naar je werk, dan stel ik me zo voor dat je de auto ook elektrisch aan de paal behaaglijk voorverwarmt.
Vervolgens rijdt je elektrisch naar de 80km weg of autosnelweg en laat de diesel daar dan op kruissnelheid op de cruisecontrol rustig op temperatuur komen.
Ik denk dat je dan zo min mogelijk energie verspilt. 
....en dat heb je dan weer mooi over om met een warme motor een heerlijke sprint te trekken!

Elektrisch voorverwarmen aan de laadpaal en dan in een behaaglijk warme auto elektrisch naar je werk rijden.
Dat lijkt mij energie gezien het zuinigste.
Heb je een langere rit naar je werk, dan stel ik me zo voor dat je de auto ook elektrisch aan de paal behaaglijk voorverwarmt.
Vervolgens rijdt je elektrisch naar de 80km weg of autosnelweg en laat de diesel daar dan op kruissnelheid op de cruisecontrol rustig op temperatuur komen.





Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:
