S60 2.4T met 414.000km, graag advies

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Oersaai
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06.01.2014 - 00:14
Locatie: (Hoorn) West-Friesland

Beste mensen,

Door drukte in ons gezin heb ik het nog niet eerder kunnen melden, maar mijn prachtige V70 heeft inmiddels een andere eigenaar. Ik ben minder gaan rijden en de wegenbelasting voor de D5 was niet meer te doen.

Nu denk ik erover een S60 op LPG G3 aan te schaffen en ik heb het volgende exemplaar op het oog:
Link naar de S60 2.4T

Omdat ik hier in het forum meerdere keren gelezen heb over het risico van gescheurde cylinders,
zou ik heel graag jullie advies (oftewel jullie zegen O-) ) krijgen 8-)

De huidige eigenaar heeft een aantal facturen gemaild (zij bijlage's)

Hij zegt in de advertentie dat de motor is gereviseerd, maar ik maak er alleen een reparatie aan de kop uit op.
Heeft dat belangrijke toegevoegde waarde? Met mijn beperkte technische kennis denk ik dat het een koprevisie is geweest? Zou dat schelen mbt de levensduur van de motor als geheel?

Ik heb 3 facturen bijgesloten. Zouden jullie eens voor mij willen kijken of deze auto de moeite waard is?
Het is geen nieuwe auto, dat begrijp,ik heel goed, maar ik probeer het risico in te schatten voor zover dat kan.
(Denken jullie trouwens dat een aankoopkeuring bij een Volvodealer meerwaarde heeft mbt de staat van het motorblok?)

Ik wacht de reacties met spanning af! Mijn dank is alvast groot!!! :D :D
Laatst gewijzigd door Oersaai op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 2.0d automaat Edition II 2008 vol leer, open dak, 208'000km onderhoudshistorie, nap

Volvo S60 2.4B 170PK AUT, leer, ruilmotor met 143000km gelopen.
Volvo V70 D5 2002 superluxe uitvoering met zeer lage km stand

Opel Zafira 2,2 150PK LPG AUT vol leer etc
Volvo V40 LPG
Volvo S40D
Volvo 440 LPG
Volvo 440 B
Opel Astra 2.0 DTH
Toyota Corrolla LPG
Toyota Corrolla D
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

God zegene de greep is de kreet die hem wel het beste raakt. De motor kan het gerust aan, vraag is alleen wat hij met G3 blijft doen. Als het allemaal klopt en hij is goed, waarom dan niet? Uitrusting is in elk geval compleet en de auto ziet er op de foto's keurig uit.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29904
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Leuke auto maar blijft toch een gok met zo'n kilometerstand en op LPG.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Oersaai
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06.01.2014 - 00:14
Locatie: (Hoorn) West-Friesland

V70/2.4D/2003 schreef: God zegene de greep is de kreet die hem wel het beste raakt. De motor kan het gerust aan, vraag is alleen wat hij met G3 blijft doen. Als het allemaal klopt en hij is goed, waarom dan niet? Uitrusting is in elk geval compleet en de auto ziet er op de foto's keurig uit.
Dank voor je feedback :)
Vanwaar de kanttekening mbt G3?
Is dat ivm extra hitte of slijtage?
Volvo V50 2.0d automaat Edition II 2008 vol leer, open dak, 208'000km onderhoudshistorie, nap

Volvo S60 2.4B 170PK AUT, leer, ruilmotor met 143000km gelopen.
Volvo V70 D5 2002 superluxe uitvoering met zeer lage km stand

Opel Zafira 2,2 150PK LPG AUT vol leer etc
Volvo V40 LPG
Volvo S40D
Volvo 440 LPG
Volvo 440 B
Opel Astra 2.0 DTH
Toyota Corrolla LPG
Toyota Corrolla D
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Dat kan een probleem zijn/gaan worden idd. Lees je even goed in vwb LPG. Het is niet per definitie slecht maar kent mogelijkheden om het risico zijn klein mogelijk te maken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

Voor dat geld zou ik de gok wagen...en een aankoopkeuring laten doen bij de dealer. Wielophanging, schokbrekers ed zou ook al een keer vervangen moeten zijn. Wat kan er in de vrede nog meer aan mankeren...
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9335
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Er is als het goed is ergens een topic van een jongen uit Zwolle, die niets dan problemen had met zijn 2.4T. Ook een gescheurde cilinderwand.
Maar die liep op benzine dacht ik.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

Mooi dat je de naw gegevens van die mensen online zet.

Streetview de garage eens (Pro4All). Daar zou ik m'n fiets nog niet brengen voor onderhoud.
Laatst gewijzigd door prwi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
Kleinejongen
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 16.04.2013 - 09:20
Locatie: Venray

Als aanvulling op "prwi" zou ik ook mijn auto niet brengen naar (Pro4all) tevens bij het beter bekijken van de facturen dat de distributie 2x is vervangen in korte tijd! Zoals eerder gezegd zal een aankoop keuring een stuk duidelijkheid moeten geven maar vergeet vooral niet het gevoel dat je bij de auto hebt en de verkoper! Negeer nooit je gevoel! Mijn mening met auto`s op LPG/LPG3 is dat ze meestal verkocht worden als de problemen ontstaan, en dat niet te vergeten dat gas toch wel het beste blijft voor het kookstel ;) Als laatste blijf je bewust dat het blok ongetwijfeld die 4 ton makkelijk aan kan maar de rest van de auto heeft ook 4 ton meegedraaid!

Ik zou zeg zeggen Succes.
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Als je naast de aanschaf van de auto nog een € 1000,- reserveert voor (mogelijk) achterstallig onderhoud of onvoorziene reparaties, kun je de gok wagen. Als je voor 2850 wilt rijden zou ik hem links laten liggen. Zoals gezegd, een auto verkoop je meestal als er iets mis mee is en/of als er iets aan zit te komen. Behalve dat zijn de S60 en V70N niet de meest betrouwbare auto's op gas (uitzonderingen daargelaten), dus ik zou hem laten staan. Is gewoon een benzine auto geen optie?
De 850,S70/V70 classic zijn meer geschikt voor G3, hoe was het ook alweer, iets met hydraulische klepstoters?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41181
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mods break

De bijlagen bevatten persoonsgegevens van mensen die niet op het forum actief zijn.
Dat is niet de bedoeling en dus zijn ze verwijderd.
Geanonimiseerde facturen plaatsen is geen probleem.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

Die jongen uit Zwolle was ik (alhoewel er ooit nog 1 met een 2.4T is geweest).

Je wil niet weten hoeveel ellende ik ermee gehad heb en de 2.4T motorblok wissel stond daarin centraal. Met een probleemloze 2.4 140 pk en 2.4 170 pk zou ik als ik jouw was niet eens een 2.4T overwegen.

Niemand kan je exact vertellen waardoor de wanden scheuren, maar tijdens de blok wissel leerde ik ook nog eens dat de o-ringen van de olie pomp in het carter ook een risico zijn.

Ik zou, ondanks ook de contente 2.4T rijders, niet weten waarom je een, in de basis, zo'n gevoelig blok in je auto wilt. De 2.4 na is bullet proof.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20789
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Advies: voor dat bedrag NIET doen. De auto is veel te duur. €2850,- voor die leeftijd met die km-stand. Voor €1500 meenemen en dan ten minste € 1500 vrijhouden voor reparaties is beter. Maar dan moet je wel naar een garage gaan die wat van Volvo af weet en geen hoge werkplaatstarieven rekent.

Sorry dat ik wat negatief klink maar helaas is dit wel realistisch.
BTW. De wegenbelasting voor de D5 werd te duur? Vergis je niet in de wegenbelasting voor een LPG auto van dit gewicht. Daarnaast waarom LPG. gewoon benzine is waarschijnlijk voordeliger. zeker bij minder dan 15000 km per jaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
850sittard
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 16.11.2012 - 16:26

Ik rij zelf nu een jaar met een S60 2.4T op benzine en mijn ervaring is in ieder geval dat de motor uit de C70 die ik hiervoor had soepeler reed.
De 2.4T is wel een levendige motor, wat het ook wel weer leuker maakt dan de 170pk 2.4i in de C70.

Over de kwaliteit van de motor, het zal vast en zeker een "mindere" motor zijn dan sommige andere 5 cilinders maar ik, en de kennis waarvan ik de auto heb gekocht, hebben nog geen echte problemen gehad tot nu toe.

Heb er toen 4500 voor betaald met pas 156xxx op de teller met op een paar kleine opties extra.
2850 lijkt mij dus ook best prijzig nog..

Benzineverbruik, mits je normaal rijd, is ook nog een redelijk nette 1 op 10/10,5.
Laatst gewijzigd door Gast op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo 850 2.3 T5 sedan +-300pk
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
Gebruikersavatar
RoyvW
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
Locatie: Brunssum

Als de kop gereviseerd is dan is de toestand van de motor op dat moment beter dan de toestand van een motor die op benzine heeft gedraaid met een dergelijke stand. LPG is een veel schonere brandstof en tast de motor verder niet aan, op de kop na dan. Hopelijk hebben ze meteen gasvaste klepzittingen geplaast waardoor je nu helemaal geen problemen met de kop zult krijgen in de toekomst. Mijn S60 is met 330k weggegaan waarvan de motor nog prima liep, zonder revisie en waar zelfs de kleppen nog nooit van zijn gesteld. Ook de 2.4T doet het prima op LPG er normaal mee wordt omgegaan. Als je het toerenbereik boven de 4000 vaak benut dan zal het snel gedaan zijn. Een benzine of diesel is dan interessanter.
Laatst gewijzigd door RoyvW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024


Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

Ook met gaskop (dat had die van mij) kunnen de wanden scheuren. Nogmaals, met zo'n enorm aanbod aan volvo's, waarom dan toch een 2.4T willen. Het is de slechtste motor die er is.

Ook met beleid gaan ze stuk....

neem dan de 2.5T vanaf 2003 (niet die van voor 2000, das dezelfde als de 2.4T), de 2.0T of de T5. Of dus de 2.4 na.

Net als een volvo S80 T6, waarom zou je dat nog willen met al de voorkennis op dit forum. Je weet dat het duur wordt (Automaatbak geven snel de geest). er zijn geen short-cuts.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1211
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

sju_art schreef: Het is de slechtste motor die er is.
Nop.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Ik heb dan vast en zeker erg veel geluk. Mijn 2.4T gaat al 290.000 km mee. Rijden met beleid, af en toe het vermogen aanspreken en deugdelijk onderhoud.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
michaelvolvoV50,T5
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 02.10.2014 - 22:42
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

ik heb van af vrijdag mijn trotse v50 T5 die bevalt me prima 2004
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Stel je anders even voor in het daarvoor bestemde topic. En we zien graag foto’s!
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”