35 graden buiten en airco blaast warme lucht :evil:

Geleverd vanaf 2003
gnd
3rd Gear member

Ik had ook een maandagochtend V50.
Soms blies alleen de linker zijde hete lucht en de rechterzijde normale lucht.
Andere keren blies de airco zowel rechts als links hete lucht.
Wat je ook deed, het maakte niets uit, de lucht bleef heet.
(Is wel een beer van een kachel, die 1100 watt..... 8) )

'Mijn' voormalige V50 had in oktober 2005 een 'werkvakantie' van ruim 3 weken bij de Volvo importeur achter de rug, nadat hij diverse keren bij de dealer was geweest.

Dit schreef Volvo:

Door ons uitgevoerd:
Foutcodes uitlezen. PAM E001 en E010 en CCM 0070 en DD16
Total upgrade CAN en MOST (ICM, IAM, CEM, BCM, ECM, DDM, PDM, DIM, SRS)
Kalibratie kachelmotoren bleef telkens mislukken.CCM unit wisselen tussen auto's zonder downloading. geen effect.
Dashboard demontage.
Kachelmotoren gedemonteerd en controle gangbaarheid van alle kleppen. Ok en geen zware punten.
Timing tandwieloverbrenging verdeelklep was onjuist gemonteerd. Nu juist gemonteerd.
Ivm historie auto en veel werk om dashboard te verwijderen zijn uit voorzorg alle kachelmotoren en kabelboom vervangen.
Dashboard monteren en kalibratie uitvoeren nu alles ok en geen codes meer.

Na dit bezoek bleef de airco het goed doen tot de eerste warme lentedag van 2006.
Ik heb de dealer laten weten dat Volvo toch eens aan een definitieve oplossing moest werken. In mijn optiek vervangen die auto.
Maar nee hoor, "De V50 is technisch in orde."
Dus heb ik de V50 ingeleverd bij de leasemaatschappij en heb een andere auto uit de leasevoorraad genomen.

Blijkbaar is er maar één oplossing, wegdoen als het een maandagochtend auto betreft.

Cheers GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
jaappie
Starter

Gisteren start ik de wagen, mijn beruchte V50 met de vele kwaaltjes, en de airco blaast recht koude lucht, vriendin was tevreden, maar links, warme, laat ons zeggen hete, lucht, ik dus iets minder tevreden... Heel erg leuk, nog een minpuntje bij voor mijn V50, inruil komt nu wel heel erg dichtbij..

Dit probleem ook gehad.... bij de garage nieuwe software geladen, tot op heden geen probleem meer gehad. Nee, .... de software is eind juni geplaatst...
--------------------------------------------------------
V50 2.0D jan-2005 (eigendom sinds mrt-2006)
Pritchard
5th Gear member

Welkom @jaappie bij de mensen met een probleem V50. Ik bel morgen met de inkoopverantwoordelijke, om nog eens te spreken over de vibraties die optreden, en zijn ondervonden door de verdeler, maar die blijkbaar niet op te lossen zijn...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
gnd
3rd Gear member

@ Jaappie,

Mijn ex-V50 was ook van januari 2005. :cry:

Cheers GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
volvanvolvo
1st Gear member

Welnee,

Had ik ook (V50 2.4 benzine) , via de dealer is de airco opnieuw gecalibreerd en sindsdien geen problemen meer.

Succes,

Paul
Bol
1st Gear member

Ben bang dat de hierboven genoemde Airco problemen zich niet alleen voordoen bij s40/V50 van 2004 en 2005.

Mijn S40 (geboorte 4-2006) heeft de afgelopen 2 dagen weer bij de dealer doorgebracht. De airco was definitief overleden.....er kwam alleen nog maar zeer hete lucht uit, ook als de airco uitgeschakeld was. Niet echt prettig als het buiten 24 of meer graden is. Het verval ging geleidelijk, eerst hoop herrie, toen een paar weken alleen links of recht warm en toen alleen nog maar warme lucht ook in de LO stand.

Na het vervangen van 4 van de 5 stelmotoren (?) heb ik weer koude lucht. Halve dashboard is eruit geweest. Het opnieuw calibreren en inregelen bleek niet te helpen.

Ben verder overigens erg tevreden met deze auto. Het airco/koekoekverhaal (zie ander topic) is wel een kwalijk punt, maar bedreft de pret (nog) niet definitief.
S40 2.4 Edition II / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Sagitta 17"; / off-black(dala T/Tec)
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
volvanvolvo
1st Gear member

Ik wilde dat ik mijn mond had gehouden!!
De airco blijkt voor de zomer goed te werken voor wat betreft koude lucht, maar als ik de thermostaat omhoog draai blijft de rechter kant vrolijk koude lucht blazen en links wordt de lucht warm maar wel behoorlijk minder.
Volgende week mag íe weer op visite bij de dealer (2e keer voor de airco), reeds 2 keer voor een krakende koppeling, 2 keer voordat eindelijk het geluid van de park distance control op een acceptabel nivo kon worden ingesteld.
Oja, sinds een week begint de berijdersstoel irritant te kraken bij optrekken en in de bocht.

De service van de dealer is nog steeds goed, dus ik ga vol vertrouwen weer een bezoekje brengen. We houden de moed erin.

Tot ziens,

Paul
Volvo V50 2.4 Kinetic Borbet XL 18"; 225/40
+++Op dit moment iets minder ";vol";+++
GZG
1st Gear member

Ter info het berichtje dat ik zojuist postte in het topic "temperatuurmeter": ook ik heb problemen met de airco:

"Bij mij zijn de problemen vanmorgen weer ontstaan: van -33 naar -18, maar hoger wilde de temperatuurmeter niet: gevolg (autom.) airco blaast alleen maar warme lucht. Met de stand op 'Lo' en blower op max is de temperatuur nog enigszins binnen de perken te houden, maar als je tussen de 1.000 en 1.500km per week maakt, is het wel prettig als de airco gewoon werkt. Dinsdag 19 sept. blijft de auto weer een dagje over bij de dealer en wordt de electronica uitgelezen. Ze hebben me er al op voorbereid dat het langer dan een dag kan gaan duren. Ik heb nog steeds veel vertrouwen in de auto, maar als het probleem nu niet wordt opgelost, zal er toch een serieus barstje in onze relatie ontstaan (laat het niet waar zijn: ik ben verder supertevreden over de auto)."

Ik heb vorig jaar het aircoprobleem ook al eens gehad; toen heeft er een software update plaatsgevonden en is het lang (één jaar) goed gegaan. Nu helaas dus toch weer ellende. Overigens is mijn V50 van 2005 (MY 2006) en staat er 60.500km op de teller.
V50 2.0d Momentum, Barents Blue Pearl, Sagitta's, High Performance audio, Off-Black/Quartz beige leder, stoelverwarming, dakspoiler
Bekijk en waardeer mijn auto in mijn persoonlijke galerij http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=3359
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Problemen lijken inderdaad erg op elkaar.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=112084#112084
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
volvanvolvo
1st Gear member

Inmiddels 2 weken geleden dat de auto naar de dealer is geweest.
Er is een stelmoter vervangen en de airco is wederom opnieuw gecalibreerd.
Tevens is de rugleuning gesmeerd en is er een EMC module vervangen.
Dit laatste had te maken met het toerental wat niet goed was (niets van gemerkt, dus een mogelijk bezuinigings item voor Volvo?)

Al met al werkt alles naar behoren, nu maar hopen dat de problemen wegblijven.

Groeten,

Paul.
Frank
Starter

Ik heb 3 maande geleden een V50 1.6D (bj 2-2005) met 25.000 km gekocht bij een dealer.
Vanaf de eerste rit blaast de ECC hete lucht (max. temp) uit het linker blaasgedeelte.

Ik moet dus continu de ECC uitschakelen en zorgen dat alle roosters van het linker gedeelte handmatig dicht staan, of ik moet in mijn zwembroek gaan rijden.

Het schijnt een softwareprobleem te zijn.
Vervangen van stelmotortjes bij andere auto's met dit euvel heeft niet geholpen. Ook kalibreren bij andere auto's heeft niet blijvend geholpen.

De dealer heeft 6 auto's met hetzelfde probleem.
In heel Nederland moeten er dus velen zijn met deze zelfde ellende.
Ik hoor al 3 maanden hetzelfde: VOLVO is er volop mee bezig.

Nu rijzen mij de volgende vragen:
- Ben ik te ongeduldig?
- Worden we (incl. de dealer) door VOLVO aan het lijntje gehouden?
- Moet VOLVO misschien uit gaan kijken naar een andere programmeur?
rovolvo
2nd Gear member

zoek even op dit forum op "koekoek geluid airco". Hiervoor is sinds kort een update beschikbaar.
Dat probleem links/rechts warm/koud is namelijk een ernstig bijverschijnsel van het geluidsprobleem. Ik had hetzelfde probleem (auto van april 2006) met geluid en koud/warm niet goed. Nu ik de update heb laten uitvoeren is probleem de wereld uit.
Succes ermee.
Robert
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”