Ik dacht.. winter is coming, ik zou wel een standkachel willen. (tja je raakt gewend aan een Volvo luxe niveau

Er is al heel wat over geschreven hier op het forum, maar toch loop ik spaak:
Bij een webasto worden er her en der draden geknipt en doorverbonden.
Dat kan best, er zijn al diverse mensen die het hebben gedaan ook, maar ik ben daar gewoon geen liefhebber van.
Ook de kachel instellen voor je de auto uit stapt zie ik fout gaan (meerdere bestuurders)
Om deze reden wil ik graag integratie in het systeem, dus aansluiten op de CAN bus.
Dus ook met afstandsbediening via de (nog te plaatsen) AEM etc.
Maar volgens de dealer kan dat niet. Hij heeft wel de software en 'spareparts'
(behoorlijk prijzig trouwens, alleen het kale kacheltje komt dan al op ca 1330 euro)
Als het niet kan moet daar een reden voor zijn.. die kon de vriendelijke magazijnmeester me niet vertellen.
Stug als ik ben denk ik dat het moet kunnen..
Daarom loop ik met de volgende vragen:
- zit de CANbus bekabeling vanaf de ECM naar de standkachel standaard in?
- zijn er ook manieren om een webasto (EVO) in het canbus systeem te integreren?
- verschilt de canbus communicatie van de V50 met die van de V70, oftewel.. gaat een V70 standkachel werken?
(V70 kachels zijn er veel meer dan van de V50 en passend maken is niet mijn angst)
PS het gaat om een V50 D5 van 2009, model 2010
alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank!
groet,
Kees