Ik heb afgelopen week een schrijven van mijn dealer ontvangen:V70/2.4D/2003 schreef:................ Naar ik heb vernomen koop een bedrijf als Hennes tegenwoordig pakketten Volvo's nagenoeg ongezien in, zo groot is de vraag.Ik heb het idee dat zo'n beetje de gehele automarkt momenteel op de leaserijder is gericht.
Werkelijk alle reclames gaan over bijtelling.
Citaat.........
Uit ervaring weten wij dat de leeftijd van uw auto met kenteken ..-..-.. (even weggepoetst hier voor het forum maar is een V70 2006

Einde citaat
Dat vet gedrukte is ook in het aan mij gerichte schrijven vet gedrukt.
Ik ben een behoorlijk zuinige eigenaar, de V70 wordt uitsluitend en nauwgezet dealer onderhouden, absoluut (tot nogtoe) schadevrij en ik ben tweede eigenaar. Tuurlijk, ook ik kijk wel eens rond, maar een even nette V70NN (dus vanaf MY2007) waarvan alle history is bekend en in dezelfde smetteloze en complete staat, kan ik óf niet vinden, óf is niet (meer) te betalen als particulier met een 4 persoons gezin. En daarbij (maar dit is een kronkel van mij persoonlijk), als je echt een Volvo wilt rijden moet het toch een 5-cylinder zijn en geen twee liter 4-cylinder van ford, laat staan een 1600cc blok.
Ik gekozen voor een degelijke veilige auto, een oersterk over-gedimensioneerd blok (ik heb de 140pk versie met handbak) en ben van plan om mijn V70 tot aan de straatklinkers op te rijden, dát was mijn uitgangspunt bij aanschaf.
Lang zoeken, goed gekozen (4 jaar geleden bij mn dealer een 2006 V70 met 52000km op de teller, daar verkocht aan de eerste particuliere eigenaar en altijd daar in onderhoud geweest) zodat ik heb wat ik wil en daar ga ik het mee doen tot de wielen eraf vallen.
Je ziet nog wel eens zo'n 1997-2000 Volvo rijden en dan zijn dat nog steeds auto's waarmee je gezien kan/mag worden en dat wil ik dus ook gaan doen met mijn karretje.