Walter schreef:
zou knap zijn als je een tent op alleen APK keuringen rendabel kan maken.
Ze bestaan zeker, ik ga nergens anders meer.
Een voorbeeld; mijn partner rijdt een BMW Z3, en moest de auto laten keuren, doordat ik geen tijd had is ze zelf gegaan naar een "gewone garage".
Garage ziet haar aankomen en denkt "Een blonde dame met een sportauto, die zullen wel geld hebben maar verder geen verstand van auto's".
De auto werd op meerdere punten afgekeurd, maar de garage zou wel een mooie prijs maken om betreffende onderdelen te vervangen/repareren.
Ze belde mij op met de afkeurpunten en een bedrag van ongeveer 785,- om de boel te laten repareren.
Ik ben toen de dag erna na het onafhankelijke APK-keurstation gereden om de auto opnieuw te laten keuren, daar zette een keurmeester van boven de 50 zijn bril halverwege de neus en ging de auto inspecteren, die heb ik het liefste! De keuring kostte ongeveer €50,- maar de auto was wel goedgekeurd, zelfs zonder op of aanmerkingen.
Dat was dus voor mij de laatste keer dat ik naar een gewone garage ben geweest waar een keuring wordt aangeboden voor €29,95.
Voor verdere info het APK-keurstation waar ik ga. Je kunt op de website lezen dat ze alleen keuren een geen reparaties uitvoeren.
Klik ook eens op "belangrijke weetjes", daar staat precies geschreven hoe de andere garages functioneren die bijvoorbeld keuren voor in dit geval €19,95
http://www.coza-apk.nl/pages/ons-bedrijf.php