Ik heb een Volvo V70 D5 163PK van 2006 met 320.000 op de teller
afgelopen zaterdag trek ik op vanaf het stoplicht en hoor een raar geluid uit de motor komen en de auto trekt niet meer goed op.
Ik zet de auto aan de kant, hoor een raar geratel en de motor slaat af en is niet meer aan te krijgen.
ANWB brengt mijn auto naar de garage waar ze de motor onderzoeken en nu blijkt dat 2 van de hydraulische klepstoters afgebroken zijn
en een enorme ravage in mijn cilinder (met name de 5e) hebben veroorzaakt. De schade is dusdanig dat ik een volledige motor moet laten plaatsen

Zoekend op internet lees ik dat dit wel vaker voorkomt bij dit type Volvo.
Graag zou ik via dit forum willen weten of dat inderdaad het geval is want wil gaan onderzoeken of ik
richting Volvo mijn "beklag" kan doen want een dergelijke auto zou m.i. niet dergelijke problemen moeten hebben.
Ik weet dat de motor erg "oliegevoelig" is en dat wordt ook direct door de Volvo dealer als oorzaak genoemd van de schade maar dat is in mijn geval
niet de oorzaak. Heb ook contact gehad met bedrijven die motoren reviseren en die vertellen inderdaad dat het heel vaak voorkomt dat de hydraulische klepstoters vaak vervangen moeten worden en dat mijn schade bij veel V70 2005-2006 voorkomt, vandaar dat er ook maar een beperkt aantal motoren (D5244T) te koop zijn op internet
Ik ben benieuwd, bij voorbaat dank voor jullie reacties
groet
rob