Dat is nog een reden om het OV ernstig te mijden, de conducteur heeft de les omgaan met klanten waarschijnlijk gemist.V70/2.4D/2003 schreef:En zoals een bijdehandjes vretende conducteur eens tegen mij sprak toen ik daar dus een opmerking over maakte omdat ik moest staan: "Meneer, u heeft een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs! Wij vervoeren u en voldoen daarmee aan onze civielrechtelijke verplichting".Ik hoorde laatst van een OV reiziger dat een 1e klas treinkaartje geen garantie geeft dat je kan zitten.
En bedankt.
Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29477
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Je maakt wel wat mee in 'fijn met de trein'
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
En het is er te warm of te koud
of te lawaaierig
en veel medereizigers gedragen zich aso.
maar verder, verder gaat het wel....
maar nu zonder gekheid, in een dichtbevolkt gebied kan een OV systeem best handig zijn, maar hier in mijn leefomgeving heb je er totaal niets aan. Ik prijs nog altijd de dag dat ik al weer jaren geleden in mijn eerste karretje naar school reed, en daarbij de staanplaats in de gele bus met de beslagen ramen rechts van mij kon laten liggen (lees: inhalen bij het stoplicht) ha ha
O ja, voor wat betreft haalbaarheid van een nieuwe Volvo, dat is inderdaad een vraag. Het kan nog wel, maar of ik het er nogmaals voor over heb... Komt nog bij dat de bijdrage voor zakelijke kilometers niet is om over naar huis te schrijven en voor woon werk tellen alleen de eerste 20km voor 19 cent, en dan ben ik nog maar juist halverwege, tel uit uw winst. Overigens is lease ook geen echte optie, want de keuze is dan wel heel beperkt en kneuterig en sinds kort sta je dan voor onderhoud met je **** bij de... jawel KWIKFIT.
De kostprijs per kilometer van een nieuwe auto is mede door de flinke afwaardering gewoon hoog, zeker in de eerste jaren. Ik vroeg in september waar ik op mocht rekenen bij inruil op een nieuwe, en daar werd ik niet meteen blij van. Aan de andere kant: weten wat je hebt, zelf je opties kunnen kiezen en er dan eventueel wat langer in blijven karren is ook veel voor te zeggen. Ik heb de beslissing maar eerst een tijdje uitgesteld hoewel de Nordic een mooie aanbieding is. Maar eens afwachten waar Volvo mee komt als opvolger van de 70 (lees daarbij: prijsstelling). Een bekende krijgt begin 2015 een D4, als ik kan wennen aan die 4 cilinder kijk ik wellicht toch nog een keertje naar het huidige model.
of te lawaaierig
en veel medereizigers gedragen zich aso.
maar verder, verder gaat het wel....
maar nu zonder gekheid, in een dichtbevolkt gebied kan een OV systeem best handig zijn, maar hier in mijn leefomgeving heb je er totaal niets aan. Ik prijs nog altijd de dag dat ik al weer jaren geleden in mijn eerste karretje naar school reed, en daarbij de staanplaats in de gele bus met de beslagen ramen rechts van mij kon laten liggen (lees: inhalen bij het stoplicht) ha ha
O ja, voor wat betreft haalbaarheid van een nieuwe Volvo, dat is inderdaad een vraag. Het kan nog wel, maar of ik het er nogmaals voor over heb... Komt nog bij dat de bijdrage voor zakelijke kilometers niet is om over naar huis te schrijven en voor woon werk tellen alleen de eerste 20km voor 19 cent, en dan ben ik nog maar juist halverwege, tel uit uw winst. Overigens is lease ook geen echte optie, want de keuze is dan wel heel beperkt en kneuterig en sinds kort sta je dan voor onderhoud met je **** bij de... jawel KWIKFIT.

De kostprijs per kilometer van een nieuwe auto is mede door de flinke afwaardering gewoon hoog, zeker in de eerste jaren. Ik vroeg in september waar ik op mocht rekenen bij inruil op een nieuwe, en daar werd ik niet meteen blij van. Aan de andere kant: weten wat je hebt, zelf je opties kunnen kiezen en er dan eventueel wat langer in blijven karren is ook veel voor te zeggen. Ik heb de beslissing maar eerst een tijdje uitgesteld hoewel de Nordic een mooie aanbieding is. Maar eens afwachten waar Volvo mee komt als opvolger van de 70 (lees daarbij: prijsstelling). Een bekende krijgt begin 2015 een D4, als ik kan wennen aan die 4 cilinder kijk ik wellicht toch nog een keertje naar het huidige model.
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Bij de treinen van Arriva is het verschil tussen 2e klas en 1e klas de kleur van de bekleding. De stoelen zitten net zo slecht (keiharde vulling), en je zit tussen 'de rest'. Bij de NS is dat iets anders.
Ik kan gratis met bus en trein (behalve NS) in de 3 noordelijke provincies, maar doe het eigenlijk niet zo vaak.
Ja, als ik de heel dag vrij ben ga ik wel met de bus naar de Stad.
Woon je op het platteland, dan heb je niets aan OV. Woon je in de stad, dan heb je niets aan een auto.
Ik kan gratis met bus en trein (behalve NS) in de 3 noordelijke provincies, maar doe het eigenlijk niet zo vaak.
Ja, als ik de heel dag vrij ben ga ik wel met de bus naar de Stad.
Woon je op het platteland, dan heb je niets aan OV. Woon je in de stad, dan heb je niets aan een auto.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Grappig om te zien welke aspecten van koop/inkoop/verkoop en mobiliteit allemaal genoemd worden in de berichten hierboven, zelfs tot en met het OV toe.
NB: Ik reis zelf veel met de NS, vanwege de grote afstand woon-werk, en zo erg is het niet. Grootste ergenissen zijn: trein is overvol en je moet staan, trein komt (veel) te laat of komt helemaal niet (valt wel mee met vertragingen op mijn traject), de herrie in de coupe soms (is door de smartphone met internet, Apps, Whats App e.d. gelukkig veel en veel minder dan een aantal jaren geleden) en "gratis" WiFi die nooit lijkt te werken (een eerste wereldprobleem, ik weet het).
Ik heb zelf ook wat meer informatie ingewonnen over de markt van inruilen c.q. occassions, de prijsbepaling bij inkoop van een jonggebruikte wagens, het product- en prijsbeleid van de fabrikant in algemene zin en de wijze waarop de zakelijke markt inwerkt op de particuliere kopersmarkt. Ook ben ik nog eens bij drie grote Volvo dealers langsgeweest om wat gerichte vragen af te vuren. Ik vond veel berichten hier erg leerzaam en ik moet jullie complimenteren, want veel van wat hierboven wordt opgemerkt klopt. Behoorlijk veel aspecten waren voor mij in elk geval nieuw. Het is ingewikkelder dan je als klant zou verwachten.
NB: Ten overvloede: ik lees hierboven dat je afschrijving van 50% ten opzichte van de oorspronkelijke verkoopprijs moet verwachten op een nieuw gekochte wagen na 2-4 jaar; als het 50% zou zijn, dan had ik dit topic niet aangemaakt; ik heb het dus over circa 70% !
Kort samengevat en dus nogmaals redenerend vanuit de optiek van een particuliere (niet-zakelijke) klant:
- op een relatief duurdere wagen schrijf je verhoudingsgewijs (veel) meer af, dan op een wagen die minder duur is. Dit betekent dat je voor een relatief minder dure wagen, verhoudingsgewijs (in % van de oorspronkelijk aankoopwaarde) vaak aanzienlijk meer terugkrijgt;
- je schrijft de eerste jaren het meeste af, zeg gedurende de eerste 2-3 jaar. De invloed van ouderdom daarna is veel kleiner. Dat is uiteraard algemeen bekend; je zou naief zijn als je dit niet weet. Of een wagen 4 jaar oud is of 6 jaar oud, met dezelfde onderhoudsgeschiedenis, niet al te gek toegenomen kilometrage e.d., dat maakt in inruilprijs niet heel veel uit;
- op een sedanmodel van Volvo krijg je minder terug dan op een estatemodel. Een jonggebruikte V60 is veel sneller doorverkocht dan een S60 (of S40, of S80). Dit betekent in mijn beeld dat Volvo door kopers-klanten nog vooral als een stationcar (estates) merk wordt gezien, ondanks alle effort die Volvo erin steekt om ook op de markt van sportieve sedans door te breken. Dit is tot nu toe dus niet gelukt. NB: De V40 als hatchback omzeilt interessant genoeg dit onderscheid; het is geen sedan en geen estate;
- samenhangend met het vorige punt: dealers zijn erg terughoudend in het inkopen van een jonggebruikte occassion waarvan men verwacht dat die een lange statijd gaat hebben. Dat kost gewoon geld. De totale voorraad van een dealer wordt periodiek door de dealer getaxeerd en occassion stawagens worden dan stapsgewijs in richtverkoopprijs neerwaarts bijgesteld. Aan het begin van een nieuw kalenderjaar wordt de prijswaarde van de totale voorraad opnieuw bepaald, omdat er een jaar voorbij is en de occassionvoorraad in totaliteit een jaar ouder is;
- inderdaad heeft de uitvoering van een model (welke lines, opties, accessoires e.d. al dan niet aanwezig zijn) een veel minder grote invloed op de prijs waarop de dealer de jonggebruikte occassion wil inkopen. Dit betekent in mijn beeld dat je op luxe-opties als Premium Audio, achteruitrij camera, styling skirts e.d. tegen de 100% afschrijft, als het niet lettelijk gewoon 100% is (ofwel: je krijgt er amper iets voor terug);
- Volvo voert een actief prijsbeleid, met andere woorden zet prijsbeleid dynamisch en als concurrentie-instrument in. Ik bedoel hiermee dat een gloednieuw Volvo-model verhoudingsgewijs duur is, men hanteert wel Intropakketten om 'fast adopters' over de streek te trekken, maar in vergelijking met latere Editions aanbiedingen, uitloopmodel aanbiedingen, Ocean Race aanbiedingen (waarbij je de Luxury Line in feite cadeau krijgt) stellen deze introaanbiedingen niet zo veel voor. Dit betekent dat eenzelfde model met min of meer dezelfde opties/extra's een aantal jaren fors in prijs is gedaald ten opzichte van de Introductieprijs. Dit betekent ook dat Volvo het de klanten op dit punt niet altijd makkelijk maakt, als je het over een langere periode bekijkt;
- zakelijke leasewagens, die zijn afgeschreven, worden na 4 jaar massaal op de markt gezet, met relatief lage prijzen (dumpprijzen wellicht). Dit geldt ook, wellicht wel met name, voor de grotere, duurdere wagens. Vaak gaat het om basismodellen of net daarboven, zoals bijvoorbeeld een Kinetic met een D2 of D3 motorisering. Deze deelmarkt bederft de andere deelmarkt van de inkoop door dealers van occassions van particulieren. Niets aan te doen, zo wordt gezegd, zo werkt de markt nu eenmaal;
- de marges voor de dealers zijn klein, erg klein soms en dus ook de speelruimte in de inkoop. Veel Volvo modellen zijn netto priced, wat zoveel betekent dat vanwege dit door de importeur bepaalde prijsbeleid er al veel marge vanaf is. Dit geldt bijvoorbeeld voor de S60 en V60 en ik meen niet voor de SC60. Men doet dit om de catalogusprijs relatief laag te houden en men doet het... juist ja, vooral voor de zakelijke leasemarkt. De particuliere consument met een inruiler heeft geen belang bij netto-pricing, hoewel dat op het eerste oog niet zo lijkt, want een zo laag mogelijke prijs in de prijslijst is ook voor de consument prettig, maar in het totaalplaatje (het bekende "bedrag onder de streep") pakt dit toch heel wat anders uit.
Tot zover, er is vast nog wel meer te noemen, maar dit zijn denk ik de hoofdelementen. Nogmaals bedankt.
Zoals hierboven terecht is opgemerkt kun je als particuliere klant het beste instappen op een nieuw Fase 2 model, een uitloopmodel, of een aanbieding zoals de Ocean Race modellen in de 2e fase van een model. Voor instappen als 'fast adopter' betaal je bij Volvo echt de hoofdprijs, veel meer dan bij andere merken zoals VW of Audi of BMW die een veel stabieler prijsbeleid voeren. Wat ook aantrekkelijk is kwam ik zeer recent tegen: de gloednieuwe V40 CC's die zijn gebruikt bij de Dutch Design week in Eindhoven (oktober 2014): oorspronkelijke verkoopprijs 42.000, dealers konden ze opkopen, in mijn woonplaats staat er een voor 37.000. Gloednieuw, 1.000 kilometer gereden. 5.000 minder in aankoopprijs voor de klant.
Laatste punt is dat door mijn recente dealerbezoeken nog eens duidelijk is geworden dat het over-, over- en overgrote deel van de nieuwe Volvo's zakelijk wordt aangeschaft. Ik liep door de werkplaats bij twee van de drie en dan zie je het al: een V40 OC D4 met de ecobandjes (want oh oh, de bijtelling, je zou eens 50 per maand meer moeten betalen, dat gaat zo maar niet, dan gaat BOVAG moord en brand schreeuwen), een 60 PIH (prijstechnisch 'out of reach' voor de doorsnede consument, veel te veel afschrijving, veel te hoge onderhoudskosten), een V60 D4 met de ecobandjes, etctera, etctera.
De particuliere consument in Belgie en Duitsland heeft het wat dit betreft heel wat beter.
NB: Ik reis zelf veel met de NS, vanwege de grote afstand woon-werk, en zo erg is het niet. Grootste ergenissen zijn: trein is overvol en je moet staan, trein komt (veel) te laat of komt helemaal niet (valt wel mee met vertragingen op mijn traject), de herrie in de coupe soms (is door de smartphone met internet, Apps, Whats App e.d. gelukkig veel en veel minder dan een aantal jaren geleden) en "gratis" WiFi die nooit lijkt te werken (een eerste wereldprobleem, ik weet het).
Ik heb zelf ook wat meer informatie ingewonnen over de markt van inruilen c.q. occassions, de prijsbepaling bij inkoop van een jonggebruikte wagens, het product- en prijsbeleid van de fabrikant in algemene zin en de wijze waarop de zakelijke markt inwerkt op de particuliere kopersmarkt. Ook ben ik nog eens bij drie grote Volvo dealers langsgeweest om wat gerichte vragen af te vuren. Ik vond veel berichten hier erg leerzaam en ik moet jullie complimenteren, want veel van wat hierboven wordt opgemerkt klopt. Behoorlijk veel aspecten waren voor mij in elk geval nieuw. Het is ingewikkelder dan je als klant zou verwachten.
NB: Ten overvloede: ik lees hierboven dat je afschrijving van 50% ten opzichte van de oorspronkelijke verkoopprijs moet verwachten op een nieuw gekochte wagen na 2-4 jaar; als het 50% zou zijn, dan had ik dit topic niet aangemaakt; ik heb het dus over circa 70% !
Kort samengevat en dus nogmaals redenerend vanuit de optiek van een particuliere (niet-zakelijke) klant:
- op een relatief duurdere wagen schrijf je verhoudingsgewijs (veel) meer af, dan op een wagen die minder duur is. Dit betekent dat je voor een relatief minder dure wagen, verhoudingsgewijs (in % van de oorspronkelijk aankoopwaarde) vaak aanzienlijk meer terugkrijgt;
- je schrijft de eerste jaren het meeste af, zeg gedurende de eerste 2-3 jaar. De invloed van ouderdom daarna is veel kleiner. Dat is uiteraard algemeen bekend; je zou naief zijn als je dit niet weet. Of een wagen 4 jaar oud is of 6 jaar oud, met dezelfde onderhoudsgeschiedenis, niet al te gek toegenomen kilometrage e.d., dat maakt in inruilprijs niet heel veel uit;
- op een sedanmodel van Volvo krijg je minder terug dan op een estatemodel. Een jonggebruikte V60 is veel sneller doorverkocht dan een S60 (of S40, of S80). Dit betekent in mijn beeld dat Volvo door kopers-klanten nog vooral als een stationcar (estates) merk wordt gezien, ondanks alle effort die Volvo erin steekt om ook op de markt van sportieve sedans door te breken. Dit is tot nu toe dus niet gelukt. NB: De V40 als hatchback omzeilt interessant genoeg dit onderscheid; het is geen sedan en geen estate;
- samenhangend met het vorige punt: dealers zijn erg terughoudend in het inkopen van een jonggebruikte occassion waarvan men verwacht dat die een lange statijd gaat hebben. Dat kost gewoon geld. De totale voorraad van een dealer wordt periodiek door de dealer getaxeerd en occassion stawagens worden dan stapsgewijs in richtverkoopprijs neerwaarts bijgesteld. Aan het begin van een nieuw kalenderjaar wordt de prijswaarde van de totale voorraad opnieuw bepaald, omdat er een jaar voorbij is en de occassionvoorraad in totaliteit een jaar ouder is;
- inderdaad heeft de uitvoering van een model (welke lines, opties, accessoires e.d. al dan niet aanwezig zijn) een veel minder grote invloed op de prijs waarop de dealer de jonggebruikte occassion wil inkopen. Dit betekent in mijn beeld dat je op luxe-opties als Premium Audio, achteruitrij camera, styling skirts e.d. tegen de 100% afschrijft, als het niet lettelijk gewoon 100% is (ofwel: je krijgt er amper iets voor terug);
- Volvo voert een actief prijsbeleid, met andere woorden zet prijsbeleid dynamisch en als concurrentie-instrument in. Ik bedoel hiermee dat een gloednieuw Volvo-model verhoudingsgewijs duur is, men hanteert wel Intropakketten om 'fast adopters' over de streek te trekken, maar in vergelijking met latere Editions aanbiedingen, uitloopmodel aanbiedingen, Ocean Race aanbiedingen (waarbij je de Luxury Line in feite cadeau krijgt) stellen deze introaanbiedingen niet zo veel voor. Dit betekent dat eenzelfde model met min of meer dezelfde opties/extra's een aantal jaren fors in prijs is gedaald ten opzichte van de Introductieprijs. Dit betekent ook dat Volvo het de klanten op dit punt niet altijd makkelijk maakt, als je het over een langere periode bekijkt;
- zakelijke leasewagens, die zijn afgeschreven, worden na 4 jaar massaal op de markt gezet, met relatief lage prijzen (dumpprijzen wellicht). Dit geldt ook, wellicht wel met name, voor de grotere, duurdere wagens. Vaak gaat het om basismodellen of net daarboven, zoals bijvoorbeeld een Kinetic met een D2 of D3 motorisering. Deze deelmarkt bederft de andere deelmarkt van de inkoop door dealers van occassions van particulieren. Niets aan te doen, zo wordt gezegd, zo werkt de markt nu eenmaal;
- de marges voor de dealers zijn klein, erg klein soms en dus ook de speelruimte in de inkoop. Veel Volvo modellen zijn netto priced, wat zoveel betekent dat vanwege dit door de importeur bepaalde prijsbeleid er al veel marge vanaf is. Dit geldt bijvoorbeeld voor de S60 en V60 en ik meen niet voor de SC60. Men doet dit om de catalogusprijs relatief laag te houden en men doet het... juist ja, vooral voor de zakelijke leasemarkt. De particuliere consument met een inruiler heeft geen belang bij netto-pricing, hoewel dat op het eerste oog niet zo lijkt, want een zo laag mogelijke prijs in de prijslijst is ook voor de consument prettig, maar in het totaalplaatje (het bekende "bedrag onder de streep") pakt dit toch heel wat anders uit.
Tot zover, er is vast nog wel meer te noemen, maar dit zijn denk ik de hoofdelementen. Nogmaals bedankt.
Zoals hierboven terecht is opgemerkt kun je als particuliere klant het beste instappen op een nieuw Fase 2 model, een uitloopmodel, of een aanbieding zoals de Ocean Race modellen in de 2e fase van een model. Voor instappen als 'fast adopter' betaal je bij Volvo echt de hoofdprijs, veel meer dan bij andere merken zoals VW of Audi of BMW die een veel stabieler prijsbeleid voeren. Wat ook aantrekkelijk is kwam ik zeer recent tegen: de gloednieuwe V40 CC's die zijn gebruikt bij de Dutch Design week in Eindhoven (oktober 2014): oorspronkelijke verkoopprijs 42.000, dealers konden ze opkopen, in mijn woonplaats staat er een voor 37.000. Gloednieuw, 1.000 kilometer gereden. 5.000 minder in aankoopprijs voor de klant.
Laatste punt is dat door mijn recente dealerbezoeken nog eens duidelijk is geworden dat het over-, over- en overgrote deel van de nieuwe Volvo's zakelijk wordt aangeschaft. Ik liep door de werkplaats bij twee van de drie en dan zie je het al: een V40 OC D4 met de ecobandjes (want oh oh, de bijtelling, je zou eens 50 per maand meer moeten betalen, dat gaat zo maar niet, dan gaat BOVAG moord en brand schreeuwen), een 60 PIH (prijstechnisch 'out of reach' voor de doorsnede consument, veel te veel afschrijving, veel te hoge onderhoudskosten), een V60 D4 met de ecobandjes, etctera, etctera.
De particuliere consument in Belgie en Duitsland heeft het wat dit betreft heel wat beter.
Laatst gewijzigd door John Vermeulen op 01.01.1970 - 01:00, 7 keer totaal gewijzigd.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
- Locatie: Noord - Nederland
Mooie samenvatting!
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dat zeker, ware het niet dat die twee markten thans dienen als voeding voor de Nederlandse behoefte aan gebruikte V70's met een D5 in het vooronder. En de schaarste begint zo langzaam aan toe te slaan in dat segment en de kreet "het gaat een collectors item worden" is bij de h.h. handelaren al gevallen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21386
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
De mooiste opmerking van John is die van de leeftijd: Aan het begin van een nieuw kalenderjaar wordt de prijswaarde van de totale voorraad opnieuw bepaald, omdat er een jaar voorbij is en de occassionvoorraad in totaliteit een jaar ouder is.
Bespottelijk tot en met! Een auto afrekenen omdat het 1 januari geworden is. De mijn is van 31 oktober en nu net 17 jaar jong (net als onze dochter en die is van augustus).
Bespottelijk tot en met! Een auto afrekenen omdat het 1 januari geworden is. De mijn is van 31 oktober en nu net 17 jaar jong (net als onze dochter en die is van augustus).
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- ruffie
- 3rd Gear member
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
- Locatie: Almere
vol-vo schreef: De discussie is door de dubbele vraagstelling wel levendig, maar ook verwarrend.
Is het als particuliere klant nog haalbaar een nieuwe Volvo te rijden?
Ligt heel eenvoudig aan de inhoud van zijn portemonnaie en aan zijn financiële prioritering. Simpel toch?
Is het nog leuk om een nieuwe Volvo te rijden?
Ja natuurlijk!!! Fantastisch om een nieuwe Volvo op te halen bij de dealer. Slapeloze nacht ervoor. Het moment dat je hem (of is het haar?) klaar ziet staan, glimmend en al naast de verkoper die in de ene hand een bos bloemen en in de andere hand een fles wijn heeft. Feest is het.
Dus blijven doen als je tenminste het eerste deel van de vraag voor jezelf beantwoord hebt.
Helemaal mee eens met deze twee en idd ook het plan bij onslint schreef: Als je genoeg geld beschikbaar hebt voor dit soort zaken kan dat, slimmer is om met een nieuwe Volvo wat langer door te rijden en dan weer een nieuwe aanschaffen.

XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Het systeem blijft alleen wel, dat als er geen nieuwe volvo's verkocht worden er ook nooit tweedehands volvo's komen toch?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29477
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is helemaal waar, als er geen nieuwe Volvo's meer worden verkocht heb je op termijn ook geen tweedehands Volvo's meer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Als er geen nieuwe Volvo’s meer worden verkocht heb je op termijn ook geen Volvo meer lijkt me.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29477
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Er blijven altijd een aantal auto's over als een merk niet meer bestaat en geen nieuwe auto's meer maakt, zoals het bij Saab is gegaan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29477
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het is altijd jammer als een aansprekend merk verdwijnt maar ik verwacht dat er nog vrij lang Saabs blijven rijden en dan vooral door de echte liefhebbers.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976